Haberler

Türkiye E-Spor Federasyonu ile Oyuncular İçin Yeni Bir Dönem Başlıyor

Türkiye’de E-Spor faaliyetlerini yakından takip eden veya doğrudan doğruya bu organizasyonlarda müsabık sporcu olarak görev alan herkesi heyecanlandıran gelişmeler yaşanmaya devam ediyor. Ülkedeki E-Spor organizasyonlarının daha profesyonelce yapılmasını ve profesyonel sporcuların geleceğe daha güvenle bakabilmelerini sağlayan Türkiye E-Spor Federasyonu, geçen mayıs ayının ilk haftasında kuruldu.

Federasyonun Gençlik ve Spor Bakanlığı’nda gerçekleştirilen ilk genel kuruluna tek aday olarak katılan Alper Afşin Özdemir, oylamaya katılan 20 delegenin 19’unun oyunu alarak Türkiye E-Spor Federasyonu kurucu başkanı olarak seçildi. Koç Üniversitesi Ekonomi Bölümü mezunu olan ve 2011 yılından bu yana çeşitli startup’ların yanı sıra dijital pazarlama, İnternet ve E-Spor faaliyetlerinde aktif görev alan Özdemir, gençliğinin verdiği dinamizmi, Türkiye’de yeni yeni oluşmaya başlayan E-Spor organizasyonlarına yansıtmaya kararlı olduğunu, verdiği röportajlarda ortaya koyuyor.

Ülkede E-Spor farkındalığının oluşmasıyla yapılandırılan federasyonun öncelikli hedefinin, E-Spor kapsamındaki oyunların, ebeveynlere doğru anlatılması ve E-Sporcu olmayı amaçlayan gençlerin, iyi yönlendirilmesine yardım etmek olduğunu ifade eden Özdemir, organizasyonlar noktasında da adım atılacağını belirtiyor. Gerçekleştirilecek organizasyonların belirli regülasyonlara tabi tutulması için projeler geliştirileceğini söyleyen Özdemir, sektörün büyümesine katkıda bulunacaklarını sözlerine ekliyor.

Sıfırdan kurulan federasyon, sektördeki oyuncularla, oyun geliştiricileriyle ve etkinlik düzenleyen firmalarla farklı projeler geliştirip sektörde daima faal olmayı hedeflerine ekliyor. Buradan hareketle federasyonun detaylı yol haritaları bulunuyor.

E-Spor turnuvalarında boy gösteren oyunlarda şiddet içeriği ve benzeri durumlar olmasına karşın herhangi bir kısıtlama yapılmasını düşünmeyen federasyon, E-Spor çatısı altında değerlendirilecek oyunların da çeşitliliğinin arttırılmasını amaçlıyor. Bu bağlamda herhangi bir oyunun; kulüp bünyesinde oynanması, turnuva ya da lig gibi büyük müsabakalara dönüşmesi, ilgili yapımın E-Spor kapsamında ele alınması açısından yeterli olduğu belirtiliyor. Tüm bunların yanında Türkiye’de en popüler E-Spor oyunu olmayı başaran League of Legends’ın haricindeki oyunların da popülerlik kazanması için geliştirici şirketlerle iletişime geçecek olan federasyon, profesyonel E-Sporcuların yaşadıkları ve ileride yaşayabilecekleri sorunlar için de çözümler geliştiriyor.

Özellikle yurt dışı müsabakalara katılan oyuncuların karşılaştıkları vize sorunlarının, devletin ilgili birimleriyle ivedilikle iletişime geçilerek ortadan kaldırılmasını sağlayacak olan federasyonun, bu ve benzeri aksaklıkların yaşanmaması için önlemler alacağı ifade ediliyor. Ayrıca, 25-30’lu yaşlarında emekli olmaya başlayan E-Sporcuların emeklilik sonrasında kazanacağı haklar ve hayatlarının geri kalanında ne gibi işlerle uğraşacakları noktasında da planlamalar yapan federasyon, emekli oyuncuların; menajer, koç ve yayıncı gibi E-Spor faaliyetleriyle ilintili işlerde görevlendirilmesini hedefliyor.

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir