GTA 6 Grafik Karşılaştırması: Önceki GTA Oyunları ile Karşılaştırma

Monster Notebook  10 Mart 2024

Genel

Devasa oyunların yayımlandığı 2023’ü geride bırakıp yine harikulade oyunların peş peşe çıktığı 2024’ün ilk çeyreğine doğru hızla ilerlerken doğal olarak en beklediğimiz oyunların başında, Grand Theft Auto VI geliyor. Her ne kadar ilk etapta oyun konsollarına çıkacağı belirtilmiş olsa da son zamanlarda gerek Microsoft gerekse Sony tarafındaki exclusive/münhasır oyun konusunu ufak ufak rafa kaldırma hamlelerinin ardından bir sürpriz yapıp konsollarla eş zamanlı olarak PC’ye de gelme ihtimali bulunan GTA 6, bir dakikalık tanıtım videosuyla gündemdeki yerini koruyor. Peki, serinin son oyununun, önceki yapımlara kıyasla grafikleri ne durumda? Neredeyse 30 yıllık serinin iki boyutlu ve standart üç boyutlu oyunlarıyla kıyaslama yapmak pek adil olmayacağı için doğrudan Grand Theft Auto V üzerinden bir karşılaştırma yapalım ve GTA 6’nın aslında ne kadar önemli görsel geliştirmeleri beraberinde getirdiğine, GTA V-GTA VI kıyas videosundan hareketle birlikte bakalım.

Su Detayları ve Fiziği

Vice City’ye yolumuzun ilk defa düştüğü Grand Theft Auto: Vice City’de adamımız Tommy Vercetti’yi doya doya denizde yüzdürememiş olsak da GTA 6’daki karakterlerin, oldukça gerçekçi görünen denizde kulaç atacağı kesin. GTA IV’teki su fiziği ve detaylarını maalesef içermeyen GTA V’in aksine, GTA 6, hem görsel hem de fizik bazında daha iyi deniz detayları sunacağını, tanıtım videosunda gösteriyor. Sudaki yansımaların ise gerçek zamanlı ışın izlemeyle hesaplanacağına kesin gözüyle bakıyoruz.

LOD Artışı Kapıda

Oyun geliştiricilerin genellikle optimizasyon kaygısıyla üzerine çok düştükleri level of detail/detay seviyesi, evet, oyunun sisteme yük bindirmesinin önüne geçiyor ancak gerçekçiliği de baltalıyor. Örneğin, bir yere yaklaşırken cisimlerin uzaktan kötü görünmesi fakat yaklaştıkça iyi görünmesini LOD ile açıklayabiliriz. GTA 6 tanıtım videosu, LOD konusunda geliştiricilerin bonkör davranacağını açık ediyor.

Gerçek Zamanlı Yansımalar

Yeni nesil oyunlardaki ışık kaynakları, statik aydınlatmalar ve baked lighting unsurlarından yavaş yavaş uzaklaşıp gerçek zamanlı forma dönerken GTA 6 da bu konuda geride kalmıyor. Örnek sahne, güneş ışığının çevre üzerindeki etkisini çok başarılı şekilde gösteriyor. Ayrıca aynı görüntüde, LOD kaygılarından kaynaklı çizim mesafesi azlığı da dikkat çekiyor.

Binalar Âdeta Nefes Alıyor

Oyuncuya, oyun dünyasının yaşadığını hissettiren yapımlar hazırlama konusunda uzman olan Rockstar Games, dönemin şartları doğrultusunda GTA 5’i, son derece etkileyici şekilde hazırlamıştı ancak aradan geçen on küsur yıldan sonra GTA 6, kabul edelim, binalarıyla bile yaşadığını gösteriyor. Örnek karede, binadaki cama çarpan güneş ışığının yansımasından gölgelere, sahnenin renk paletinden ekran sağ üst köşesinde oluşan gerçekçi lens flare efektine dek her şey harika duruyor.

İnsan Popülasyonu Zirvede

Monster Notebook Blog sayfamızda daha önce yer verdiğimiz GTA 6 konulu bir başka yazıda değindiğimiz patentler sayesinde Rockstar Games, oyunda insan popülasyonunu kolayca en üst noktaya taşımış gibi görünüyor. Sahil görüntüsü karşılaştırması bulunan bu görselde bayılarak oynadığımız GTA V, âdeta bir mobil oyun gibi görünüyor ancak GTA 6, gerçekçiliğin sınırlarını hem popülasyon çeşitliliği/detayı hem de sahnenin zenginliğiyle zorluyor.

Karakter Modellemelerinde Ayrı Bir Özen Var

GTA 5 oynarken üçüncü şahıs kamerasının da katkısıyla yönettiğimiz karakterler de dâhil olmak üzere tüm karakterleri, aslında iyi görünüyor zannediyoruz ama benzer karakterleri, kameraya yaklaştırdığımızda, karakter modellerinin düşük poligon sayıları ve basit doku haritaları hemen göze batmaya başlıyor. GTA 6’dan Lucia olduğu düşünülen sağdaki karakterin ise gölgeleme, ışıklandırma ve yansımalar bakımından gelişmiş tekniklerle oluşturulduğu, ayrıca poligon sayısı bakımından çok daha yüksek olduğu hemen anlaşılıyor.

Her An Yaşayan Bir Şehir

Gündüzleri hareketli olsa da hava kararmaya başladığında o sabahki eğlencesi kalmayan GTA V caddelerinin aksine GTA 6’da hayat, asıl geceleri başlıyor. Bunun en önemli göstergelerinden biri, hemen yukarıda bulunan karşılaştırma görüntüsü. Az önce bahsettiğimiz NPC çeşitliliği ve zenginliğinin bir benzeri, araç cephesinde de görünüyor. Şehrin yaşadığını hissettiren bu tip detaylar, gece ışıklandırmalarının, yansımalarının ve karakterler üzerine düşen ışıkların sahne gerçekçiliğini nasıl üst düzeye taşıdığını gösteriyor.

GTA 6’nın şimdiye kadar geliştirilmiş en kapsamlı ve gerçekçi Grand Theft Auto oyunu olacağına şüphe yok. İşte tam da bu nedenle, yeni GTA’yı beklerken elinizin altında “canavar” gibi bir oyun bilgisayarı olması önemli. Monster tarafından geliştirilen Abra, Tulpar ve Semruk oyun bilgisayarları sayesinde en güncel oyunları, yüksek çözünürlükte ve ileri düzeyde kare/saniye değerlerinde rahatlıkla oynayabilirsiniz.

 

Paylaş: