Erken Erişim aşamasında kalma konusunda tek rakibi Star Citizen olan ve 11 yıllık dev bir Erken Erişim aşamasının ardından geçtiğimiz temmuz ayında tam sürümüne ulaşan 7 Days to Die, bunca zamanlık oyuncu geri bildirimlerinin hakkını verdi. Masaya yeni bir şey koymadan da başarılı bir zombi temalı hayatta kalma oyunu yapılabileceğinin kanıtı niteliğindeki yapım, eğlencenin dozunu artırmak isteyenler için çok sayıda hile koduyla geliyor. Dilerseniz gelin, 7 Days to Die hile kodları hangileriymiş birlikte bakalım.
7 Days to Die Hile Kodları ile Zombiler Korkulu Rüyanız Olmaktan Çıkacak
Geliştirici ekip The Fun Pimps’in uzun yıllarını vererek hazırladığı oyun, zaman içinde olgunlaştı ve Steam’de inanılmaz satış sayılarına ulaştı. Tabii bu süreçte oyuna eklenen hile kodu sayısı da hayli yükseldi. Bunlardan bazıları oyunun seyrini etkilerken bazıları ise oyuncunun, yapımdan daha fazla keyif almasını sağlıyor. F1 tuşuna basıp ilgili komutları yazdıktan sonra Enter tuşu ile etkinleştirebileceğiniz hile kodları şöyle:
Hile Kodu | Açıklama |
help | Tüm konsol komutlarının listesini gösterir. |
output | Komutları log dosyasına yazdırır. |
outputdetailed | Komutları detaylarıyla birlikte log dosyasına yazdırır. |
search | Bir dizeye uyan tüm komutları arar. |
aiddebug | AIDirector hata ayıklamayı açar ya da kapatır. |
audio | Ses istatistiklerini gösterir. |
automove | Oyuncunun otomatik hareketini ayarlar. |
ban add <isim / varlık id + platform kullanıcı id> <süre> <süre birimi> [sebep] [görünür isim] | Bir oyuncuyu yasaklama listesine ekler. |
ban remove <isim / varlık id / platform kullanıcı id> | Bir oyuncuyu yasaklama listesinden çıkarır. |
ban list | Yasaklanan tüm oyuncuları gösterir. |
bents | Blok varlıklarını açar ya da kapatır. |
buff | Kendine bir güçlendirici (buff) uygular. |
buffplayer | Bir oyuncuya bir güçlendirici (buff) uygular. |
camera cam | Kamera hareketini kilitler ya da açar ya da belirli bir kamera konumunu yükler/siler. |
chunkcache (cc kısaltması) | Yüklü olan tüm chunk’ları (alanları) listeler. |
chunkobserver (co kısaltması) | Bir konumda chunk gözlemcisi yerleştirir. |
chunkreset (cr kısaltması) | Belirtilen chunk’ları sıfırlar. |
commandspermission (cp kısaltması) [ekle/çıkar/list]” | Bir komuta, 0 ile 1.000 arasında bir izin değeri ekler, çıkarır veya listeler. |
createwebuser | Web kontrol paneli kullanıcı hesabı oluşturur. |
creativemenu (cm kısaltması) | Yaratıcı menüyü açar veya kapatır, bu menü öğeler doğurmanıza izin verir. |
damagerest | Tüm blokların hasarını sıfırlar. |
debuff | Kendine bir debuff uygular. |
debuffplayer | Bir oyuncuya debuff uygular. |
debugmenu (dm kısaltması) | Hata ayıklama modunu açar ya da kapatır. |
debugpanels | Oyuncunun hata ayıklama panellerini görüntülemesine izin verir. |
debugshot (dbs kısaltması) | Hata ayıklama bilgileriyle ekran görüntüsü alır. |
debugweather | Sunucu hava durumu durumunu konsolda gösterir. |
decomgr | DecoOccupiedMap’i görselleştiren bir hata ayıklama dokusunu kaydeder. |
dms | Dinamik Müzik işlevine kontrol sağlar. |
exhausted | Kendini yorgun yapar. |
expiryfino | Son kullanımı olan ve yaklaşan [x] chunk’ların konumunu ve son kullanım tarihi/saatini gösterir. |
exportcurrentconfigs | Geçerli yapılandırmaları, oyunun “Saves” klasöründe oluşturulan bir “ConfigsDump” klasörüne dışa aktarır. |
exportprefab | Bir dünya bölgesinden prefab dışa aktarır. |
floatingorigin (fo kısaltması) | Yüzen köken değerini ayarlar veya açar/kapar. |
ForceEventDate | Geçerli zorlanmış tarihi gösterir veya Paskalya ya da Noel gibi bir etkinlik tarihini zorlar. |
fov | Kamera görüş açısını ayarlar. |
gamestage | Geçerli oyun aşamasını gösterir. |
getgamepref (gg kısaltması) | Geçerli oyun tercihlerinin gösterilmesini sağlar. |
getgamestat (ggs kısaltması) | Geçerli oyun istatistiklerini gösterir. |
getoptions | Geçerli oyun seçeneklerini gösterir. |
gettime (gt kısaltması) | Geçerli oyun zamanını gösterir. |
gfx | Grafik komut seçeneklerini gösterir. |
givequest | Kendine bir görev verir. Komutu yazıp “Enter”a basmak görev listesi gösterir. |
giveself <ögeadı> [qualityLevel=X] [count=X] [putInInventory=true/false] [spawnWithMods=true/false] | Kendine bir eşya verir. |
giveselfxp | Kendine belirli bir miktar deneyim puanı verir. |
graph | Ekranda belirli bir boyutta grafik oluşturur. |
jds | Sunucu drone komutlarını ayarlar. |
kick | Bir oyuncuyu oyundan atar ve nedenini seçmeni sağlar. |
kickall | Tüm oyuncuları oyundan atar ve bir neden seçmeni sağlar. |
kill | Bir varlığı öldürür. |
killall | Çevredeki tüm varlıkları öldürür. |
lgo listgameobjects | Tüm aktif oyun nesnelerini listeler. |
lights | Işıklarla ilgili hata ayıklama seçenekleri. |
listents (le kısaltması) | Tüm varlıkları listeler. |
litplayerids (lpi kısaltması) | Oyun sunucusundaki tüm oyuncu kimlik numaralarını (ID) gösterir. |
listplayers (lp kısaltması) | Oyun sunucusundaki tüm oyuncuları gösterir. |
listthreads (lt kısaltması) | Tüm işlemleri gösterir. |
loggamestate (lgs kısaltması) | Oyun durumunu bir log dosyasına kaydeder. |
loglevel <loglevel adı> <true/false> | Bağlantıda hangi tür log mesajlarının görüneceğini seçer. Bu işlev yalnızca Telnet/Web içindir. |
loot | Loot komutlarının listesini gösterir. |
mapdata | Harita verilerini bir resim dosyasına yazar. |
mem | Bellek bilgilerini yazdırır ve çöp toplayıcıyı çalıştırır. |
memcl | İstemci tarafında bellek bilgilerini yazdırır ve çöp toplayıcıyı çalıştırır. |
memprofile (mprof kısaltması) | Bellek Profili ekranını açar ya da kapatır. |
mumblepositionalaudio (mpa kısaltması) | Mumble konum sesine bağlı araçlar. |
na | Yeni HD özelliklerini test eder. |
networkclient (netc kısaltması) | İstemci tarafı ağ komutları. |
networkserver (nets kısaltması) | Sunucu tarafı ağ komutları. |
newweathersurvival [on/off] | Yeni hava durumu hayatta kalma özelliğini açar ya da kapatır. |
occlusion [off/full/partial/toggleVisible/togglePrints] | Gölgelenme grafik seçeneklerini yönetir. |
permissionsallowed (pallowed or pa kısaltması) | İzinleri test etmek için izin maskesi uygular. |
pirs | Zaman içinde belirlenecek bir başka hile. |
placeblockrotations (pbr kısaltması) | Mevcut tutulan bloğun tüm dönüşümleriyle yerleştirir. |
placeblockshapes (pbs kısaltması) | Mevcut tutulan blok varyantının tüm şekillerini yerleştirir. |
playerOwnedEntities (poe kısaltması) | Oyuncu tarafından sahip olunan varlıkları listeler. |
playervisitmap (pvm kısaltması) | Oyuncuyu, bellek kaydıyla birlikte dikdörtgen bir alan üzerinden teleport eder. |
pois | Uzaklardaki POI (İlgi Yerleri) özelliklerini açar ya da kapatır. |
poiwaypoints (pwp kısaltması) | Belirli POI’ler için yol noktaları ekler. |
pplist | Tüm PersistentPlayer verilerini listeler. |
prefab | Prefab komutları listesi. |
prefabeditor (prefabedit/predit kısaltması) | Prefab Editörü’nü açar, fakat sadece Ana Menüde çalışır. |
prefabupdater | Prefab güncellemesini sağlar. |
profilenetwork | Ağ profil bilgilerini yazar. |
profiler | Farklı kaynaklardan profil toplama araçları. |
profiling | 300 kare için Unity profilini etkinleştirir. |
regionreset (rr kısaltması) | Belirli bir bölgede veya tüm haritada chunk’ları sıfırlar. |
reloadentityclasses (rec kısaltması) | Varlık sınıflarını yeniden yükler. |
removequest | Bir görevi kaldırır. |
repairchunkdensity (rcd kısaltması) | Bir chunk’ın yoğunluğunu kontrol eder ve gerekirse düzeltir. |
resetallstats | Tüm başarımlar için istatistikleri sıfırlar (ve başarımlar parametre doğruysa sıfırlanır). |
saveworld (sa kısaltması) | Oyunun dünyasını manuel olarak kaydeder. |
say <mesaj> | Tüm bağlı istemcilere bir mesaj gönderir. |
ScreenEffect | Ekran efektini ayarlar. |
sdcs | Varlık cinsiyeti, ırkı ve varyantını kontrol eder. |
setgamepref (sg kısaltması) | Bir oyun tercihini ayarlar. |
setgamestat (sgs kısaltması) | Bir oyun istatistiğini ayarlar. |
settargetfps | Oyun için hedef FPS değerini ayarlar (üst sınır). |
settempunit (stu kısaltması) | Geçerli sıcaklık birimlerini ayarlar. |
settime (st kısaltması) | Geçerli oyun zamanını ayarlar. |
show | Özel render katmanlarını gösterir. |
showalbedo (albedo kısaltması) | Albedo’yu gBuffer’da açar ya da kapatır. |
showchunkdata (sc kısaltması) | Geçerli chunk’ın verilerini gösterir. |
showClouds | Sanatçının komutu, tek bir bulut katmanını gösterir. |
showhits | Varlık yerlerini gösterir. |
shownexthordetime | Göçebelerin gelecek zamanını gösterir. |
shownormals (norms kısaltması) | Normal haritalarını gBuffer’da açar ya da kapatır. |
showspecular (spec kısaltması) | GBuffer’da yansımalarını gösterir. |
showswings | Melee (yakın dövüş) darbelerinin yayılma yaylarını gösterir. |
showtriggers | Blok tetikleyicilerinin görünürlüğünü ayarlar. |
shutdown | Oyunu kapatır. |
sleep | Ana iş parçacığının verilen süre boyunca uyumasını sağlar (ondalık sayı destekler). |
sleeper | Uyuyan varlıkların bilgisini çizer ya da listeler. |
smoothworldall (swa kısaltması) | Bazı toplu düzeltme komutları uygular. |
spawnairdrop | Bir hava yaması oluşturur. |
spawnentity (se kısaltması) | Bir varlık yaratır. |
spawnentityat (sea kısaltması) | Bir varlığı belirli bir konumda yaratır. |
spawnscouts | Zombi keşifçiler yaratır. |
SpawnScreen | Yaratma ekranını gösterir. |
spawnsupplycrate | Oyuncunun konumunda bir malzeme sandığı yaratır. |
spawnwandering (spawnw kısaltması) | Göç eden varlıkları yaratır. |
spectator spectatormode (sm kısaltması) | İzleyici modunu açar ya da kapatır. |
spectrum | Belirli bir ışık spektrumu zorlar. |
stab | Kararlılık ayarları. |
starve hungry food | Oyuncunun açlık çekmesine neden olur (İstediğin kadar besin belirtilebilir). |
switchview (sv kısaltması) | Birinci kişi ve üçüncü kişi görünümleri arasında geçiş yapar. |
SystemInfo | Sistemin bilgilerinden bir liste gösterir. |
tcs testCoverSystem | TestCoverSystem sorguları gerçekleştirir. |
teleport (tp kısaltması) | Yerel oyuncuyu teleport eder. |
teleportplayer (tppr kısaltması) | Verilen oyuncuyu teleport eder. |
teleportpoirelative (tppr kısaltması) | Mevcut POI içinde, oyuncuyu X, Y ve Z koordinatlarıyla ve yönle teleport eder. |
testDismemberment (tds kısaltması) | Parçalanma testini açar ya da kapatır. |
testloop | Kod bloğunu döngü içinde test eder. |
thirsty | Oyuncunun susuz kalmasını sağlar (isteğe bağlı olarak su miktarı belirtilebilir). |
tppoi | POI (İlgi Yeri) teleport penceresini açar. |
traderarea | N/A |
trees | Ağaçları açar veya kapatır. |
twitch | Kullanımı: twitch <komut> <parametreler>. |
updatelighton | Tüm malzemelere ışık güncellemesi yapar. |
version | Oyun sürümü ve yüklenmiş modları gösterir. |
visitmap | Haritada verilen bir alanı ziyaret eder ve her bir chunk’ta yoğunluk kontrolü yapar. |
weather | Hava durumu ayarlarını kontrol eder. |
weathersurvival | Hava durumu hayatta kalma özelliğini açar veya kapatır. |
whitelist | Beyaz liste girişlerini yönetir. |
wsmats workstationmaterials | Çalışma alanlarında malzeme miktarlarını ayarlar. |
xui | XUi işlemlerini çalıştırır. |
Unity oyun motoruyla geliştirilen ve görsel anlamda hayli tatmin edici olan 7 Days to Die’ı, performans sorunlarıyla karşılaşmadan oynamayı hedefliyorsanız, “canavar” gibi bir bilgisayarınız olmalı. Monster tarafından geliştirilen laptop oyun bilgisayarı modelleri, güncel tüm oyunları keyifle oynamanızı sağlayacak.