Savaşın derinliklerine adım attığınızda, yalnızca mermi seslerini değil kaderin meşum hırıltısını da duyarsınız. Dumanlı savaş alanları, tankların metalik gürültüleri ve uçakların keskin çığlıkları arasında her köşeye zafer ya da yok oluşun kokusu sinmiştir. Karşısında, devasa ordu kütleleriyle düşmanın korkunç direnişi, stratejik planlamanın ve liderliğin sınırlarını her daim zorlar. Karanlık gökyüzünde çatışmaların gölgeleri dans ederken her hamle ve karar anında bir ülkenin geleceği belirlenir. İşte bu kaotik savaş atmosferi, Hearts of Iron IV’te gerçeğe dönüşüyor. Siz de savaşın yüksek tansiyonu altında strateji ve liderlik yeteneklerinizi sınarken tarih yeniden şekilleniyor. Elbette bu süreçte kaderinizle baş başa değilsiniz ve oyun geliştiricilerin izin verdiği onlarca Hearts of Iron 4 hile kodları ile oyununuzu şekillendirebilirsiniz. Dilerseniz gelin, oyun için sunulan tüm kodları sizinle paylaşalım.
Geliştiriciler Tarafından Açıklanan Tüm Hearts of Iron 4 Hileleri
Hearts of Iron IV’te konsol komutlarını kullanmak için öncelikle konsol penceresini açmanız gerektiğini anımsatmalıyız. TAB veya ~ tuşları, konsol penceresini açıyor ve ilgili alana, gereksinim duyduğunuz komutları yazarak etkisini oyunda deneyimleyebiliyorsunuz.
Komut | İşlevi | Açıklama |
help [komut adı] | Tüm konsol komutlarını veya belirli bir komut açıklamasını yazdırır. | |
tag [<Ülke etiketi>] | Oyuncunun kontrol ettiği ülkeyi değiştirir. | |
event [<etkinlik id>] [Hedef ülke etiketi] | Bir etkinliği yürütür. | Etkinlik sayfaları, etkinliklerin kimliklerini öğrenmek için kullanılabilir. Etkinliğin bir trigger = { … } bloğu varsa, hangi tetikleyicilerin karşılandığını veya karşılanmadığını söyler. |
add_ideas [<fikir adı>] | Belirtilen fikri ülkeye ekler. | |
remove_ideas [<fikir adı>] | Ulusal fikri kaldırır. | |
gain_xp [<miktar>] | Seçili Lider/General/Amiral’e deneyim ekler. | gain_xp 100000 (seviye 9 ile sınırlı) |
gain_xp [<özellik>] | Seçili Lider/General/Amiral’e kazanılabilir özellik ekler. | Örnek: gain_xp seawolf |
cp [<miktar>] | Komuta Gücü ekler. | cp 100 (100 ile sınırlıdır) |
st [<miktar>] | İstikrar ekler. | st 100 (100 ile sınırlıdır) |
add_war_support(ws) [<miktar>] | Savaş Desteği ekler. | ws 100 (100 ile sınırlıdır) |
allowtraits | Generallere serbest özellik atama izni verir. | |
add_equipment(ae) [<ekipman miktarı>] [<ekipman adı>] | Hearts of Iron 4 ekipman hilesi. | ae 1000 infantry_equipment_1. Yalnızca araştırılmış ekipman eklenebilir. Deniz ekipmanı desteklenmez. |
add_latest_equipment(ale) [<ekipman miktarı>] | En son ekipman varyantlarını oyuncuya verir. | |
addfunds | Tüm Askerî Sanayi Kuruluşlarına (MIO) fon ekler. Hearts of Iron 4 asker hilesi. | Her MIO’ya 1000 fon ekler. |
addTaskCapacity [sayı] | Tüm MIO’lara görev kapasitesi ekler. | Giriş yapılmazsa varsayılan olarak 1 eklenir. |
addSize [sayı] | Tüm MIO’lara özellik puanı ekler. | Giriş yapılmazsa varsayılan olarak 1 eklenir. |
add_cic_bank [sayı] | Oyuncunun Uluslararası Piyasadaki Ekonomik Kapasite Fazlasını ekler. | Giriş yapılmazsa varsayılan olarak 1 eklenir. |
whitepeace(wp) [<ülke etiketleri>] | Belirtilen ülkelerle beyaz barış yapar. Hearts of Iron 4 barış hilesi. | |
teleport(tp) | Teleportasyon aracını etkinleştirir. | Seçili birimlerle sağ tıklayarak herhangi bir yere birimleri ışınlayabilirsiniz. |
allowdiplo(adiplo,nocb) | Tüm diplomatik eylemleri kurallardan bağımsız olarak kullanmanıza olanak tanır. | |
debug_crash(crash) | Oyunu çökertir. | |
debug_nuking | Herhangi bir koşul kontrol etmeden her eyaleti nüklemenize olanak tanır. | |
instantconstruction(ic) | Anında inşaat hilesini açar/kapatır. Hearts of Iron 4 inşaat hilesi. | Yapay zekâyı etkiler. Gemiler de anında inşa edilir. |
research [<slot id> veya “all”] | Araştırma slotundan bir teknolojiyi araştırır veya tüm teknolojileri araştırır. | Tüm teknolojileri araştırır. |
annex [<Hedef Ülke Etiketi> veya “all”] | Belirtilen etiketi ilhak eder. | annex USA veya annex d01 veya annex all |
puppet [<Bağlayıcı Ülke Etiketi>] [<Bağlanan Ülke Etiketi>] | Hedef ülkeyi, bağlayıcı ülkenin kuklası yapar. | puppet GER CZE (Çekoslovakya, Almanya’nın kuklası olur) |
manpower [miktar] | Oyuncuya insan gücü ekler. | Sayı belirtilmezse varsayılan olarak 10 milyon ekler. |
add_opinion [<Ülke etiketi>] | Etiketin sizden olumlu bir şekilde düşünmesini sağlar. | |
observe(spectator) | Hiçbir ülkeyi oynamaz ve artık mesajları göstermez veya oyunu durdurmaz. Ancak yapay zekâ performansını bozabilir. | |
tdebug | Hata ayıklama bilgilerini açar/kapatır. | Ülke etiketlerini ve kimlikleri bulmak için faydalıdır. |
occupationpaint(op) | İşgal boyama modunu açar/kapatır. | |
setowner [<ülke etiketi>] | Eyalet sahibini ayarlar. | |
setcontroller [<ülke etiketi>] [il id] | İl denetleyicisini ayarlar. | |
xp [<XP miktarı>] | Oyuncuya Kara, Deniz ve Hava deneyimi verir. | Günde bir kez kullanılabilir. |
pp(fuhrer_mana,political_power) [PP miktarı] | Oyuncuya siyasi güç verir/alır. | |
fuel [<miktar>] | Yakıt ekler. | |
civilwar [<ideoloji>] [<hedef ülke etiketi>] | Bir iç savaş başlatır. | |
add_party_popularity <ideoloji grubu> <değer> | Parti popülaritesi ekler. | |
set_ruling_party <ideoloji grubu> | Yönetim partisini ayarlar. | |
Focus.AutoComplete (fa) | Ulusal odakları anında bitirir. | Yapay zekâyı etkiler. |
Focus.NoChecks | Odak gereksinimlerini yok sayar. | Yapay zekâyı etkiler. |
Focus.IgnorePrerequisites | Odak önkoşullarını yok sayar. | Odak ağacının ortasındaki bir odağı başlatmanıza olanak tanır. Yapay zekâyı etkiler. |
Decision.FastRemove | Kararları 1 güne kısaltır. | |
Decision.NoChecks | Karar gereksinimlerini yok sayar. | Yapay zekâyı etkiler. |
instant_prepare | Deniz istilalarını anında hazırlar. | Yalnızca hata ayıklama modunda çalışır. |
instanttraining (it) | Birlikleri ve gemileri anında eğitir. | Yapay zekâyı etkiler. |
nuke [sayı] | Nükleer silah ekler. | 100 veya 1.000 nükleer silah ekler. |
ai_accept | Yapay zekâ tüm diplomatik teklifleri kabul eder. | |
add_core <eyalet_id> | Çekirdek ekler. | |
Agency.Instant | Ajanslarla ilgili her şeyi anında tamamlar. | |
deleteallunits(delall) [ülke] | Belirtilen ülkelerin tüm ordularını ve filolarını siler. | deleteallunits SPR |
deleteallunitsbut(delallbut) [ülke] | Tüm ülkelerin ordularını ve filolarını siler, sadece bir ülke hariç. | delallbut SPR |
add_autonomy [<Hedef Ülke Etiketi>] [num] | Bir ülkenin özerklik seviyesini değiştirir. | add_autonomy PHI -200 |
resistance | Seçili ilde direniş oranını artırır. | |
compliance | Seçili ilde uyum oranını artırır. | |
add_intel [<Hedef Ülke etiketi>] [<ülke etiketi>] [sivil,ordu,donanma,hava]=[sayı] | İstihbarat ayarlar. | |
add_mines | Seçili bölgelerde oyuncunun sahip olduğu deniz mayınlarını en üst seviyeye çıkarır. | |
acclimization [<iklim türü>] [<sayı>] | Seçili birliğin belirtilen iklime alışma oranını ayarlar. | acclimization cold_climate 75 |
debug_smooth | Frame smoothing açar/kapatır. | Oyunun hızını %10 ile %35 arasında artırabilir. |
guibounds(gui) | GUI sınırları hata ayıklamayı açar/kapatır, farklı pencere boyutlarını test etmeyi kolaylaştırır. | Ayrıca, oyuncunun üzerinde durduğu sprite ve arayüz öğesinin adını gösterir, böylece görüntünün yerini bulmak için tüm /Hearts of Iron IV/interface/*.gfx dosyalarında arama yapılabilir. |
set_var [<değişken>] [<değer>] | Bir değişkenin değerini belirtilen değere değiştirir. | |
get_var [<değişken>] | Konsolda bir değişkenin değerini gösterir. | |
list_vars | Seçili kapsamda ayarlanmış değişkenleri ve değerlerini listeler. | |
set_country_flag [<Ülke Bayrağı>] | Şu anda oynanan ülkeye bir ülke bayrağı ekler. | “set_country_flag flag AUS” gibi başka bir ülkenin etiketini kullanırsanız çalışmaz, konsolda çalıştığını söylese bile. |
set_global_flag [<Küresel Bayrak>] | Küresel bir bayrak ekler. | |
list_flags | Konsol penceresinde şu anda aktif olan bayrakları listeler. | Komut girildiğinde global_flag, country_flag veya state_flag seçili olduğunda bağlama duyarlıdır. |
trigger [<scripted_trigger_name>] | Belirtilen bir tetikleyicinin doğru olup olmadığını kontrol eder. | |
effect (eval_effect) (e) [<scripted_effect_name>] | Seçilen kapsamda bir script edilmiş etkiyi çalıştırır. | Örnek: e POL_remove_danzig_effect bir eyalette bu etkiyi çalıştırır. |
ai [ülke etiketi…] | Yapay zekâyı açar veya kapatır. | Parametresiz kullanıldığında tüm ülkeler için Yapay zekâyı açar/kapatır. Parametrelerle, belirli ülkeleri genel kuraldan hariç tutar. |
aiview | AI hata ayıklama bilgilerini etkinleştirir. | |
human_ai | Oyuncunun kontrol ettiği ülkeyi Yapay zekâya verir, ancak oyuncu kontrolü elinde tutar. | AI ayrıca /Hearts of Iron IV/logs/scripted_ai.log dosyasına günlükler oluşturur. |
set_cosmetic_tag [<ülke etiketi>] [<kozmetik etiket>] | Ülkenin ismini ve bayrağını değiştirir. | set_cosmetic_tag USA SOV |
reload [<tür>] | Belirtilen türdeki dosyaları yeniden yükler. Ayrıca /Hearts of Iron IV/interface/ klasöründeki bireysel dosyaları da kabul eder. | reload loc (yerelleştirme dosyalarını yeniden yükler), reload focus (odakları yeniden yükler), reload landcombat.gui (kara muharebesi arayüzünü yeniden yükler). |
reloadoob [<Hedef Ülke Etiketi>] | Savaş düzenlerini yeniden yükler. | |
reloadinterface | Tüm arayüzü yeniden yükler. | |
reloadtechnologies | Teknoloji veritabanını yeniden yükler. | |
updateequipments | Ekipman veritabanını günceller. | |
updatesubunits | Alt birim veritabanını günceller. | |
update_loc [yerelleştirme etiketi] | Yerelleştirme etiket dosyasını günceller. | |
error | Hata günlüğü dosyasını açar. | Klasör yolunda özel karakterler varsa çalışmaz. Hata ayıklama modu başlatma seçeneklerinde etkinse, error dog’a basmaya eşdeğerdir. |
imgui | ImGui arayüzlerini kontrol eder. imgui show kullanarak mevcut alt komutları listeler. | Bu arayüzler, script profilleme, AI hata ayıklama ve karakter listeleme gibi birçok faydalı modlama aracını kapsar. |
goto_province [il id] | Kamerayı belirtilen ile taşır. | |
goto_state [eyalet id] | Kamerayı belirtilen eyalete taşır. | |
ShowTechBonus | Bilinmiyor, ancak adı teknoloji bonuslarıyla ilgili olabilir. Geliştiriciye özel. | Bilinmeyen işlev, geliştirici modunda kullanılmakta. |
normals | Bilinmiyor. Geliştiriciye özel. | Bilinmeyen işlev, geliştirici modunda kullanılmakta. |
rendertype | Kullanılan render arka planını raporlar. | Grafik motorunun türünü gösterir. |
tweakergui | Bir tweaker GUI açar. | Özelleştirme arayüzü açar. |
time | Saat kaç? | Oyunun mevcut saatini gösterir. |
reloadfx [Arguments: map/mapname/postfx or *.fx filename] | Shader’ı yeniden yükler. | Belirtilen dosya veya harita için shader’ı yeniden yükler. |
particle_editor | Bir parçacık editörü açar. | Parçacık sistemlerini düzenlemek için bir araç açar. |
analyzetheatres(anth) | Tiyatroları hatalar için analiz eder. | Haritalarda veya savaş bölgelerinde hata analizi yapar. |
massconquer(massc) | Toplu fetih aracı. Doğrudan il ve bölge isimleri gerektirir. Geliştiriciye özel. | Birden fazla bölgeyi aynı anda fethetmek için kullanılır. |
aircombat(airc) [<scenario name>] [<result name>] [<province id>] [<state id with airbase>] [<state id with airbase>] [<equipment type>] [<equipment type>] [<equipment creator country>] [<equipment creator country>] | İstenilen yerde hava savaşı başlatır. | Belirtilen senaryo, sonuç ve ekipman ile hava savaşı başlatır. |
fronts | Yabancı cephelerin görünürlüğünü değiştirir. | Haritada diğer ülkelere ait cephelerin görünürlüğünü açar veya kapatır. |
ai_front_dump (aifrontdump) | AI cephe verilerini günlük dosyasına döker, bir ünite seçili olmalıdır. | Yapay zekânın cephe verilerini günlük dosyasına kaydeder. |
traderoutes | Ticaret yollarının görünürlüğünü değiştirir. | Haritadaki ticaret yollarının görünürlüğünü açar veya kapatır. |
debug_tactics | Taktikler için debug tooltip’ini görünür hâle getirir. | Taktiklerin detaylarını debug modunda gösterir. |
reloadsupply(relsup) | Tedarik sistemlerini yeniden başlatır. | Oyunun tedarik sistemlerini yeniden başlatır. |
deltat [<speed factor>] | Animasyon hızlarını kontrol eder. | Animasyon hızını değiştirmek için kullanılır. |
building_health(bhealth) [<building type>] [<state or prov id>] [<building level>] [<health to add>] | Belirtilen binanın sağlığını değiştirir. | Belirli bir binanın sağlığını ayarlar. |
nomapicons | Harita simgelerini değiştirir. | Haritadaki simgelerin görünürlüğünü açar veya kapatır. |
nopausetext | Ekran duraklatma banner’ını kapatır. | Ekran görüntüsü almak için duraklatma metnini kapatır. |
nextsong | Şu anda çalan soundtrack’ı değiştirir. | Oyun müziğini değiştirir. |
combatsound | Savaş görünümünde rastgele seslerin sıklığını belirler. 0-50 | Savaş esnasında rastgele seslerin ne sıklıkla duyulacağını ayarlar. |
morehumans(humans) [num] | Daha fazla insan ekler. | Oyun dünyasına ek insan ekler. |
window(wnd) [Arguments: open/close] [window gui name] | Belirtilen pencereyi açar veya kapatır. | Belirtilen GUI penceresini açar veya kapatır. |
poll | Geçerli Olayları sorgular. | Oyun içindeki geçerli olayları sorgular. |
pause_in_hours | Komut çağrıldıktan sonra X saat geçtikten sonra oyunu duraklatır. | Belirtilen saat süresi geçtikten sonra oyunu duraklatır. |
winwars | Ülkeye tüm savaşlarda maksimum savaş puanı verir. | Artık geçerli değil (1.9.1 yamasıyla). |
testevent [<Event ID>] [<Character ID>] | Bir olayı tetiklenmeden test eder. | Belirtilen olayı tetiklenmeden test eder. |
resign | Oyundan çekilir. | Oyundan ayrılmak istenildiğinde kullanılabilir. |
add_interest [<Country tag>] | Belirtilen ülke etiketini ilginize ekler. | İlgilenilen ülkelere ülke etiketleri ekler. |
remove_interest [<Country tag>] | Belirtilen ülke etiketini ilginizden çıkarır. | İlgilenilen ülkelerden ülke etiketlerini çıkarır. |
add_diplo | Diplomasiyi ekler. | Diplomatik ilişkileri ekler. |
PrintSynchStuff | Rastgele sayı ve tohum bilgilerini yazdırır. | Rastgele sayı ve tohum bilgilerini günlüğe kaydeder. |
SetRandomCount | Rastgele sayıyı 0 veya argüman olarak ayarlar. | Rastgele sayıyı ayarlar. |
ai_invasion | Yapay zekânın deniz saldırılarını açar veya kapatır. | Yapay zekânın deniz saldırılarını yönetir. |
ai_pp_log | Yapay zekânın PP kullanımını günlük dosyasına yazar. | Yapay zekânın siyasi güç puanı (PP) kullanımını kaydeder. |
ai_idea_desire_log | Yapay zekânın fikirlere olan arzusunu günlüğe yazar. Mevcut ülke için geçerli. | Yapay zekânın fikir arzularını günlüğe kaydeder. |
ai_force_template | Yapay zekânın sadece ordu XP’sini şablon tasarımına harcamasını sağlar. | Yapay zekânın ordu XP’sini sadece şablon tasarımı için harcamasını zorlar. |
ai_force_equipment | Yapay zekânın sadece ordu XP’sini ekipman tasarımına harcamasını sağlar. | Yapay zekânın ordu XP’sini sadece ekipman tasarımı için harcamasını zorlar. |
ai_front_id | Seçili grubun ön cephe debug ID’sini alır. | Seçili AI grubunun ön cephe ID’sini gösterir. |
fow(debug_fow) [Province ID] | Savaş bulutunu kapatır, belirtilen il içindeyse yalnızca. | Belirtilen ilde savaş bulutunu kapatır. |
collision(debug_collision) | Normaller/bounding box/çarpışma debug görüntüleme modunu açar veya kapatır. | Çarpışma ve diğer debug bilgilerini gösterir. |
savegame | Bir kaydetme dosyası oluşturur. | Oyun ilerlemenizi kaydeder. |
savecheck | Bir kaydetme dosyası oluşturur (Test_01), bu dosyayı yükler, yeni bir kaydetme dosyası oluşturur (Test_02). Bu dosyaların aynı görünmesi gerekir. | Kaydetme dosyalarını test eder ve karşılaştırır. |
IP | IP adresinizi gösterir. | Bilgisayarınızın IP adresini gösterir. |
requestgamestate | Ana bilgisayardan oyun durumunu talep eder. | Oyun durumunu sunucudan alır. |
nudge | Nudge aracına geçer. | Nudge aracını açar. |
mapmode [Mapmode type (int)] | Harita modunu değiştirir. | Belirtilen harita moduna geçer. |
fullscreen | Tam ekranı açar veya kapatır. | Oyun penceresini tam ekrana alır veya kapatır. |
prices | Fiyat bilgilerini gösterir. | Oyun içindeki fiyat bilgilerini gösterir. |
remove_core [<State ID>] [<Country Tag>] | Core’u kaldırır. Not: Çalışmaz. | Belirli bir ülkenin core bölgesini kaldırır, ancak bu komut çalışmayabilir. |
debug_zoom | Oyunda yakınlaştırmayı açar veya kapatır. | Yakınlaştırma özelliğini kontrol eder. |
debug_types | Dinamik referans nesneleri için veri türlerini yazdırır. RTTI kullanılmalıdır. | Referans nesnelerinin veri türlerini gösterir. |
debug_show_event_ID | Olay ID’sini gösterir. | Olayların ID’lerini gösterir. |
debug_commands | Komut sayısını günlük dosyasına yazar. | Oyun komutlarının sayısını gösterir. |
debug_events | Olayları saymaya başlar. | Olayların sayımını başlatır. |
debug_dumpevents | Olay verilerini oyun günlüğüne döker. | Olay verilerini günlüğe kaydeder. |
debug_diploactions | Diplomatik hareketleri saymaya başlar. | Diplomatik hareketlerin sayımını başlatır. |
debug_dumpdiploactions | Diplomatik hareket verilerini oyun günlüğüne döker. | Diplomatik hareket verilerini günlüğe kaydeder. |
debug_assert | Assert’leri açar veya kapatır. | Hata ayıklama amaçlı assert’leri kontrol eder. |
debug_nomouse | Fare kaydırma tekerleğini açar veya kapatır. | Fare kaydırma tekerleğini kontrol eder. |
debug_terrain | Araziyi açar veya kapatır. | Arazi bilgilerini gösterir. |
debug_cities | Şehirler çizim modunu açar veya kapatır. | Şehirlerin haritada nasıl göründüğünü değiştirir. |
debug_water | Suyu açar veya kapatır. | Suyun görünürlüğünü kontrol eder. |
debug_fronts | Ara interpolasyon ön cephelerini debug modunda gösterir. | Cephelerin detaylarını gösterir. |
debug_off_front_snap(dbg_fsnap) | Saldırı cephelerinin snap debug’unu açar veya kapatır. | Saldırı cephelerinin hizalanmasını gösterir. |
debug_borders | Sınırları açar veya kapatır. | Sınırların görünürlüğünü kontrol eder. |
debug_trees | Ağaçları açar veya kapatır. | Ağaçların görünürlüğünü kontrol eder. |
debug_rivers | Nehirleri açar veya kapatır. | Nehirlerin görünürlüğünü kontrol eder. |
debug_postfx | PostFX’i açar veya kapatır. | Post efektlerin görünürlüğünü kontrol eder. |
debug_sky | Gökyüzünü açar veya kapatır. | Gökyüzünün görünürlüğünü kontrol eder. |
debug_bloom | Bloom efektini açar veya kapatır. | Bloom efektlerini kontrol eder. |
debug_tooltip | Araç ipuçlarını açar veya kapatır. | Araç ipuçlarının görünürlüğünü kontrol eder. |
flagsoutput [<path>] | Bellekten doku atlas dosyaları oluşturur. | Dokuların atlas dosyalarını oluşturur. |
cityreload | Şehirleri yeniden yükler. | Şehir bilgilerini yeniden yükler. |
version | Mevcut oyun sürümünü gösterir. | Oyun sürümünü gösterir. |
debug_nogui | GUI’yi açar veya kapatır. | Grafik kullanıcı arayüzünü kontrol eder. |
debug_volume [<Volume Delta>] | Müzik ses seviyesini değiştirir. | Müzik ses seviyesini ayarlar. |
debug_lockcamera | Kamerayı kilitler veya kilidini açar. | Kameranın hareketini kontrol eder. |
debug_lines | Debug çizgileri açar veya kapatır. | Debug çizgilerini görünür yapar veya kapatır. |
debug_entities | Debug varlıklarını açar veya kapatır. | Oyun içindeki varlıkların debug modunu kontrol eder. |
debug_info | Debug bilgilerini açar veya kapatır. | Debug bilgilerini görünür hâle getirir veya gizler. |
debug_particle | Parçacıkların debug bilgilerini açar veya kapatır. | Parçacık sisteminin debug bilgilerini gösterir. |
debug_ai_budget [CountryTag] | AI bütçe verilerini gösterir. | Belirtilen ülkenin AI bütçesini gösterir. |
debug_textures | Doku bilgilerini uygulama debug günlüğüne yazar. | Dokularla ilgili bilgileri günlüğe kaydeder. |
debug_texture | Dokuları bloom gibi çizer. | Dokuları özel bir şekilde çizer. |
debug_wireframe | Tel çerçeve görünümünü açar veya kapatır. | Tel çerçeve görünümünü açar veya kapatır. |
debug_achievements_clear | Tüm başarıları ve kullanıcı istatistiklerini temizler. | Başarıları ve istatistikleri sıfırlar. |
moveunit [<Unit ID>] [<Province ID>] | Bir birimi bir bölgeye taşır. | Belirtilen birimi belirli bir bölgeye taşır. |
spawnactor [<Actorname>] [<Province ID>] [<Animation> OPTIONAL] | Bir aktör oluşturur ve isteğe bağlı animasyon ekler. | Belirtilen aktörü ve animasyonu oluşturur. |
cameraclamp | Kamerayı sıkıştırma modunu açar veya kapatır. | Kameranın hareketini sınırlandırır. |
provtooltipdebug(tdebug) | İl bilgi penceresindeki debug bilgilerini açar veya kapatır. | İl bilgi penceresindeki detayları gösterir. |
reloadweather [<randomseed>] | Hava durumunu yeniden yükler ve rastgele hava durumu üretir. | Hava durumunu yeniden yükler ve rastgele hava durumu oluşturur. |
weather | Hava durumu simülasyonunu açar veya kapatır. | Hava durumu simülasyonunu açar veya kapatır. |
debug_air_vs_land(dbg_cas) | Hava ve kara savaşları için debug modunu açar veya kapatır. | Hava ve kara savaşlarının detaylarını gösterir. |
mapnames | Harita isimlerini açar veya kapatır. | Haritadaki isimlerin görünürlüğünü kontrol eder. |
gbreload | Gradient sınırlarını yeniden yükler. | Yalnızca geliştiriciler için, gradient sınırlarını yeniden yükler. |
gbpaint [layer] [channel] | Gradient sınırlarını boyama modunu açar veya kapatır. | Gradient sınırlarını düzenleme modunu açar veya kapatır. |
profilelog | Profiling bilgilerini time.log dosyasına yazdırır. | Performans profilleme bilgilerini günlüğe kaydeder. |
run | Belirtilen dosyayı komut listesi ile çalıştırır. | Belirtilen dosyayı ve komutları çalıştırır. |
oos | Senkronizasyon hatası. | Senkronizasyon hatasını gösterir. |
trigger_docs(effect_docs, scripting_docs, docs) | Tetikleyiciler, efektler ve değişkenler için dokümanları yazdırır. | Tetikleyiciler ve efektler için dokümantasyonu günlüğe kaydeder. |
threat [Threat amount] | Mevcut etiketin tehdit seviyesini ekler veya gösterir. | Dünya gerilimini belirli bir miktarda artırır veya azaltır. |
3dstats | 3D istatistiklerini açar veya kapatır. | 3D istatistiklerin görünürlüğünü kontrol eder. |
hdr | HDR’i açar veya kapatır. | Yüksek dinamik aralık (HDR) görüntülemesini açar veya kapatır. |
hdr_debug | HDR hata ayıklama modunu açar veya kapatır. | HDR ile ilgili debug bilgilerini gösterir. |
srgb | sRGB’yi açar veya kapatır. | sRGB renk profilini açar veya kapatır. |
bloom | Bloom efektini açar veya kapatır. | Bloom efektini açar veya kapatır. |
PostEffectVolumes.Default [posteffect_values name] | Varsayılan post-effect değerlerini değiştirir. | Belirtilen post-effect değerlerini uygular. |
night | Gece modunu açar veya kapatır. | Gece modunu açar veya kapatır, ancak bu komut 1.01 sürümünden itibaren çalışmayabilir. |
filewatcher | Dosya izleyiciyi açar veya kapatır. | Dosya izleyiciyi kontrol eder. |
createlean | LEAN dokular oluşturur. | LEAN dokuları oluşturur. |
helplog | Tüm konsol komutlarını game.log dosyasına yazdırır. | Tüm konsol komutlarını günlüğe kaydeder. |
helphelp | Çift Gökkuşağı yardım komutunu çalıştırır. | Çift Gökkuşağı yardım komutunu çalıştırır. |
hsv | RGB’yi HSV’ye dönüştürür. | Renk formatlarını dönüştürür. |
tag_color | Bir ülkenin rengini test eder. | Ülke rengini test eder. |
browser [url] | Tarayıcı penceresini gösterir. | Belirtilen URL ile tarayıcı penceresini açar. |
browser_base_url [url] | Tarayıcı temel URL’sini ayarlar. | Tarayıcı penceresi için temel URL’yi ayarlar. |
airealism | Gerçekçi Yapay zekâyı etkinleştirir. | Gerçekçi yapay zekâ konuşmalarını etkinleştirir. Çoğunlukla çok oyunculu modda aktif değildir. |
instant_wargoal | Ülkeler üzerinde anında savaş hedefi belirleme sağlar. | Ülkelere karşı anında savaş hedefleri belirlemeye izin verir. |
allowideas | Oyuncunun her türlü fikri seçmesine izin verir. | Fikirleri seçerken kısıtlamaları aşar. |
release [<country tag>] | Bir ülkeyi veya serbest bırakılabilir milleti serbest bırakır. | Belirtilen ülkeyi serbest bırakır. |
InternationalMarket.AddSubsidyForTags [<economic capacity>] [<equipment>] [<country tag>] | Belirli bir ülke için sübvansiyon ekler. | Belirli bir ülke için oyuncunun ekipman alımına sübvansiyon ekler. |
random_seed | Oyunun kullandığı rastgele tohum değerini değiştirir. | Yapay zekânın kararlarını etkileyen rastgele tohum değerini değiştirir. |
Savaşın acımasız ortamında ülkenizi ayakta tutmak için “canavar” gibi bir müttefikiniz olmalı. Monster tarafından geliştirilen; Abra, Tulpar ve Semruk oyun bilgisayarları, Hearts of Iron 4 gibi klasiklerin yanı sıra tüm güncel oyunları, en iyi şekilde oynamanızı sağlayacak!
Sıkça Sorulan Sorular
Hearts of Iron 4 Hile Nasıl Yapılır?
Hearts of Iron 4’te hile yapmak için oyun içi konsolu açmanız gerekir. Konsolu açmak için genellikle klavyenizdeki “é”, “~” (tilde) veya “Shift+3” tuşlarına basın. Konsol açıldığında, hile kodlarını yazabilirsiniz. Örneğin, “research_on_icon_click” teknolojiyi hızlandırır, “manpower” ise asker sağlar.
HOI4 Beyaz Barış Nasıl Yapılır?
Hearts of Iron 4’te beyaz barış yapmak için hile konsolunu açın ve “whitepeace [ülke tagı1] [ülke tagı2]” komutunu kullanın. Örneğin, Almanya (GER) ve İngiltere (ENG) arasında beyaz barış yapmak için “whitepeace GER ENG” yazın. Bu komut, savaş halindeki ülkeler arasında anlaşmayı sağlar.
HOI4 Hile Konsolu Nasıl Açılır?
HOI4’te hile konsolunu açmak için genellikle klavyenizdeki “~” (tilde), “é” veya “Shift+3” tuşlarına basmanız yeterlidir. Konsol açıldığında, istediğiniz hile kodlarını yazarak etkinleştirebilirsiniz. Hileler, oyunun gidişatını değiştirmek, kaynakları artırmak veya özel birimler oluşturmak için kullanılır.
HOI4 Spawn Hilesi Nasıl Yapılır?
Hearts of Iron 4’te belirli bir birimi spawn etmek için hile konsolunu açın ve “spawn [birim adı] [koordinat]” komutunu kullanın. Örneğin, “spawn infantry 1” komutu, mevcut konumunuza bir piyade birimi ekler. Spawn edilen birimler, belirttiğiniz koordinatlarda oyuna eklenir ve kullanıma hazırdır.