Geçmişten Günümüze Hitman Serisi

Monster Notebook  6 Ağustos 2019

HaberlerOyun

Nordisk Film: “Küçük ölçekli modern shooter aksiyon oyunu yapalım.”

Reto-Moto: “Hayır, açık dünya MMO oyunu olsun.”

Io Interactive: “John Woo tarzı aksiyon oyununa niyet etmiştik ama iyisi mi Deux Ex ile Thief karışımı gizlilik aksiyon oyunu yapalım.”

Başının arkasında bir barkod olan Agent 47 böyle doğdu. Geliştirilen Glacier oyun motorunun ragdoll ve kıyafet çizme hünerleri ile teknik kapasitesi doğrultusunda alınan bu gizlilik/aksiyon oyunu yapma fikri, fenomen hâline gelecek Hitman serisinin ortaya çıkmasını sağladı. Gelin, Hitman serisine birlikte göz atalım.

2000 – Hitman: Codename 47

Oyunu oynayanların aklından silinmeyecek “Eeeeksılınt” ve “Veeeeriguuud” sözleriyle açılışı yapan ilk oyun, yönettiğimiz karakterin ne denli soğukkanlı ve acımasız olduğunu gösteriyordu. Eh, çok şaşırmamak lazım, sonuçta o bir suikastçıydı ve işi neyi gerektiriyorsa onu yapıyordu. Yapımda dikkat çeken şeyler, kıyafet değiştirme imkânı ve hedefleri, telle; dürbünlü tüfekle, hatta geleneksel Japon bıçaklarıyla öldürebilmekti. Oyun mükemmel olmaktan uzaktı ancak potansiyeli olduğu da su götürmez bir gerçekti.

2002 – Hitman 2: Silent Assassin

Tam da Agent 47’yi tanımlayan bir isme sahip oyuna, ilk yapımda eksikliği hissedilen birçok unsur eklendi. Artık hedefler alternatif yollarla ortadan kaldırılabiliyor, oyun stilinizi bölüm sonlarındaki istatistik kısmından görebiliyordunuz. Oyun geliştiricilerin arasında metal müzik tutkunlarının olduğunu gösteren At The Gates ve Anathema gibi bölümlerin bulunması da ayrı bir güzellikti.

2004 – Hitman: Contracts

İlk oyunun sonlarındaki hikâye boşluklarını tamamlarken oyuncuyu flasback’lerle yine ilk oyundaki bazı görevlere döndürüp bu görevleri, farklı bir perspektifle oynamasını sağlayan üçüncü yapım, getirdiği yeniliklere rağmen ikinci oyunun gölgesinde kalmaktan kurtulamadı.

2006 – Hitman: Blood Money

Mekaniklerinin bir hayli değiştirilerek oynanışa çeşitliliğin kazandırıldığı dördüncü oyun, başarılı senaryosu ve görevlerde tanıdığı serbestlikle çoğu oyuncuya göre ilk oyunun bile üstüne çıkan bir yapımdı. Serinin bu denli başarı kazanmasında etkili olan müzisyen Jesper Kyd’in besteleri Blood Money’in de eşsiz bir atmosfer kazanmasını sağladı. Hatta dünyaca ünlü oyun web sitesi IGN’in En İyi Orijinal Beste dalındaki ödülünü de Hitman: Blood Money kazandı.

2012 – Hitman: Absolution

Alışılageldik Hitman oyunlarından daha farklı olarak aksiyon dozu biraz yükseltilen Absolution, Türkçe dil desteğinden “Contrats” kısmının sağladığı kısmî multiplayer özelliklerine, kapsamlı senaryosundan bugün bile çok iyi görünen grafiklerine kadar serinin en güçlü oyunlarından.

2016/2017 – HITMAN™

Absolution’ın sunduğu çevre etkileşimini ve esnekliğini, artık birçok oyunun varsayılanı kabul edilen sandbox türüne yaklaştıran geliştirici ekip, grafiklerinden senaryosuna kadar gayet başarılı olan oyunu bölüm bölüm yayınlamak gibi bir hataya düştü. Bu hatayla hem serinin takipçilerini hem de seriye yeni oyunla başlamak isteyenleri üzdü.

2018 – HITMAN™ 2

Sandbox’a dönüşen önceki yapımla senaryo ve görevleri haricinde büyük oranda benzerlik gösteren ikinci oyunun görevleri, ilk yapıma gelen eleştiriler neticesinde eksiksiz olarak oyunculara sunuldu. Hitman serisinin özünü korumasına karşın online rekabet konusunda atılan adımlar, serinin sıkı takipçilerinin hoşuna gitmese de modern zamanların Hitman’i de anca böyle yapılabilirdi. 

Paylaş: