Gerçek zamanlı strateji türünün şekillenmesinde önemli rol oynayan ve kendi evrenini yaratarak oyunculara bambaşka maceralar tattıran StarCraft serisi, neredeyse çeyrek asırdır oyun dünyasındaki varlığını sürdürüyor. Bu macera nasıl başladı, gelin birlikte göz atalım.
StarCraft (1998)
Her şey Blizzard Entertainment’ın hayali bir zaman çizelgesinde egemenlik için mücadele veren üç ırkı tasarlamasıyla başladı. Köprülü Sector olarak isimlendirilen Samanyolu galaksisinin uzaklarındaki mücadele; Terran, Protoss ve Zerg’ler arasında geçiyordu. Çıktığı yıl oyun otoritelerinden yüksek puanlar alan yapım, hem tek kişilik hem de çok oyunculu modlara sahipti.
StarCraft: Insurrection (1998)
Asıl oyuna 10 yeni görev ve yüzün üzerinde çok oyunculu haritası kazandıran genişleme paketi, veteran StarCraft oyuncuları tarafından o kadar da beğenilmedi. Zira paketin içeriği, orijinal oyunla kıyaslanınca zayıf kalıyordu.
StarCraft: Brood War (1998)
StarCraft ile ilgili olan-olmayan herkesin kapağını ezbere bildiği, ki kapağında Kerrigan vardı, bir diğer genişleme paketi Brood War oldu. Orijinal oyunun senaryosunun tamamlandığı yerden devam eden ve oyuna, müziklerden bölümlere dek birçok yenilik kazandıran genişleme paketi, Saffire ve Blizzard ikilisinin ellerinden çıktı. Oyuncular ve oyun otoriteleri, genişleme paketini memnuniyetle karşıladı hatta GameSpot gibi yayınlar, genişleme paketine “Yılın En İyi Genişleme Paket” ödülünü dahi verdi.
StarCraft: Retribution (1998)
Yayımlanan her genişleme paketi, oyuna büyük yenilikler getirmedi tabii; üçüncü parti firmaların geliştirip yayımladığı Retribution da böylesi bir genişleme paketiydi. Paketin iyi yanları, bolca harita içermesi ve oyuncuları zorlayıcı unsurlar bulundurmasıydı.
StarCraft 64 (2000)
Orijinal oyun ve Brood War genişleme paketini içeren oyun, Nintendo 64 oyun konsoluna özel olarak hazırlandı. Oyunda split screen olarak co-op oynanış mümkündü. Teknik imkânsızlıklar nedeniyle o dönem oyuncuların keyifle izledikleri ara sahneler, Nintendo 64 sürümünde kısaltılmış, konuşmalar kaldırılmıştı.
StarCraft II: Wings of Liberty (2010)
StarCraft tutkunlarının gözleri yollarda kalmıştı ki beklenen ikinci oyun, az değil tam 12 sene sonra çıkageldi. Brood War genişleme paketinin dört yıl sonrasında geçen yapım, yeni üçlemenin ilk ayağıydı ve Terran olarak oynama olanağı tanınıyordu.
StarCraft II: Heart of the Swarm (2013)
Kerrigan’ın kapağını süslediği bir başka genişleme paketi Heart of the Swarm’du. Üçlemenin ikinci ayağında bu defa Zerg senaryosu takip ediliyordu. Özellikle çoklu oyuncu cephesinde birçok yenilik getiren genişleme paketi yüksek puanlar almış, 2013 yılına damgasını vurmuştu.
StarCraft II: Legacy of the Void (2015)
StarCraft II üçlemesinin son oyunu olan Legacy of the Void, önceki genişleme paketinin kaldığı yerden devam edip oyuncuları bu defa Protoss senaryosuyla baş başa bırakıyordu.
StarCraft II: Nova Covert Ops (2016)
Wings of Liberty için hazırlanan indirilebilir içerik (DLC) olan Nova Covert Ops, ortalama puanlarla SC tarihine adını yazdırdı.
StarCraft: Remastered (2017)
Orijinal oyunun görsel ve işitsel açıdan iyileştirilmiş sürümü StarCraft: Remastered, ilk oyunun ruhunu korurken yapımı, bugünün teknolojisine uyumlu hâle getiriyordu. Çapraz platform oynama imkânı başta olmak üzere bir dizi yeniliği de beraberinde getiren oyun, orijinal yapımdan aşağı kalmayan puanlar almıştı.