Geçmişten Günümüze Warcraft Serisi

Monster Notebook  30 Nisan 2019

HaberlerOyun

Milyonları peşinden sürükleyen, dijital oyunlara ilgisi olmayanların dahi tanıdığı Warcraft’ı bundan 25 yıl önce yaratan Blizzard Entertainment, modern oyun dünyasına bilerek ya da bilmeyerek ciddi anlamda yön verdi. Geçen zaman içerisinde Warcraft markası daha da bilinir oldu. Yeni çıkan oyunlar, oyunlara gelen ek paketler, serinin popülerliğini korumasına katkıda bulundu. Sinema filmiyle, romanlarıyla, oyunlarıyla ve diğer tüm ürünleriyle başlı başına bir dünya olan Warcraft’ın, 5 temel oyunu bulunuyor. Gelin bu oyunlar hangileriymiş, birlikte bakalım.

Warcraft: Orcs & Humans (1994)

Blizzard’ın geliştirdiği gerçek zamanlı strateji oyununun MS-DOS sürümü, 1994 yılında çıktı. Yapım, oyuncuya iki seçenek veriyordu; oyuncu ya kadim Azeroth’un sakinlerinden olacaktı ya da istilacı Ork tarafında yer alacaktı. Oynanış tarafında Dune II ile gelen özellikleri geliştirerek sürdüren yapım, 1995 yılının sonlarına kadar 300 bin kopya sattı. Ama bu henüz başlangıçtı.

Warcraft II: Tides of Darkness (1995)

İlk oyunun elde ettiği başarıdan memnun kalan Blizzard, zaman kaybetmeden kolları sıvadı ve ikinci oyunu, ilkinden bir sene sonra oyuncularla buluşturdu. Tarzında, öncekine kıyasla farklılık bulunmayan yapım, oyuncunun kaynak toplaması, yerleşim yerleri ve askerî birimler oluşturup düşmanını yenmesi üzerine kuruluydu. Yalnızca 10 aylık bir geliştirme sürecinin ardından piyasaya çıkan oyun, 2001 yılına kadar 3 milyon satış sayısına ulaştı.

Warcraft III: Reign of Chaos (2002)

Kurgusal Warcraft evreninde geçen üçüncü oyun olan Reign of Chaos; İnsan ve Ork gruplarının yanı sıra Gece Elf’leri ve Ölümsüz gruplarının da ilk kez boy gösterdiği bir yapımdı. Sürükleyici olmakla birlikte StarCraft’a belirli açılardan benzeyen senaryo modu, türe uzak olanların bile oyun karşısında saatler geçirmesini sağladı. Yerel ağ üzerinden arkadaş grubuyla da oynanabilen yapımın, 2019 yılı içerisinde remastered sürümünün çıkması bekleniyor.

World of Warcraft (2005)

Blizzard Entertainment, Warcraft evrenini, devasa online rol yapma oyunu World of Warcraft ile sürdürmeye karar verdi. Dönemine göre hayli radikal bu kararın, WoW oynayan oyuncuların 2009 yılında 10 milyona ulaşmasıyla ne kadar doğru olduğu ortaya çıktı. Fantezi, steampunk ve bilimkurgu elementlerinin başarılı bir harmanı olan yapım, takımlar hâlinde eğlenceli saatler geçirilebilmesini sağlıyordu. World of Warcraft için 2007’den 2018’e kadar toplam 7 genişleme paketi çıktı ve yapım bu sayede güncelliğini korumayı başardı.

Hearthstone (2014)

Warcraft evreninde geçmesine karşın diğer yapımlardan tür bakımından ayrılan Hearthstone, F2P yapıda, online, dijital toplanabilir kart oyunu olarak Warcraft hayranlarıyla buluştu. Hem tek kişilik hem de çok oyunculu şekilde oynanabilen sıra tabanlı yapımda; Warrior, Shaman, Rogue, Paladin, Hunter, Druid, Warlock, Mage ve Priest olmak üzere 9 farklı sınıf var. Deneysel bir oyun olmasına karşın Blizzard’ın uzun yıllara dayanan tecrübesi sayesinde başarılı şekilde kotardığı Hearthstone, 2018 yılı itibarıyla ulaştığı 100 milyonluk oyuncu sayısını her geçen gün artırıyor.

Paylaş: