God Of War: Özel Görsel İyileştirmelerle PC’ye Geliyor!

Monster Notebook  18 Mart 2022

Oyun

Oyun dünyasının en önemli markalarından God of War, 2005 yılında başlayan yolculuğuna muhteşem yapımlarla devam etti. PlayStation 2 sahiplerini mest eden ve onlara, öfkeyle karışık adrenalin sekansları yaşatan ilk iki God of War, önceleri animatör olan, sonraysa serinin hikâye yazarlığı ve yönetmenliğine terfi eden Cory Barlog’un akıllıca adımlarıyla Sony’nin “konsol sattıran” oyunlarına dönüştü. Yan oyunları saymazsak, üçü kanon, bir de Kratos’un geçmişine yolculuk yaptığımız God of War: Ascension ile dört ana oyunla taçlanan seri, 2013 çıkışlı son oyunun ardından dinlenmeye çekildi. Ascension’ın aldığı notlar ve oyunculardan gelen geri bildirimler, artık “yeni” bir şeylerin denenmesi gerektiğini gösteriyordu ve Cory Barlog, God of War’u bambaşka bir oyun olarak oyuncularla buluşturmaya karar verdi. Geniş kapsamlı toplantı ve sunumlarla fikirlerini geliştirici ekiple paylaşan Barlog’un zihninde, seriyi yeniden başlatmaktan çok daha fazlası vardı. Yunan mitolojisiyle işi biten ve farklı diyarlara yelken açan Kratos, artık yalnız olmayacaktı. Yanında, yarı insan, yarı tanrı oğlu Atreus da bulunacaktı.

Öfkesini Dizginleyebilen Savaş Tanrısı

2018’de yalnızca PlayStation 4 sahiplerinin deneyimleyebildikleri, bu yılın başlarında ise PC oyuncularının da tecrübe edebildikleri yeni God of War, oyunun senaryo yazarlarından biri olan ve yönetmenliğini üstlenen Cory Barlog’un da belirttiği gibi God of War serisini temsil eden koca bir ağacın beş hamlede kesilmesiyle başlıyor. On İki Olimposlu’dan aldığı intikam sonrasında tası tarağı toplayıp kendini İskandinav mitolojisinin kalbine atan, mekân olarak da Dokuz Diyar’dan Midgard’ı seçen Kratos, bu oyunda, ikinci eşi Faye’in vefatının da verdiği kederle uhrevi bir sakinliğe kavuşmuş durumda. Oyun özelinde hedefi ise bir Jötunn savaşçısı olan Faye’in son isteğini yerine getirmek ve onun küllerini, oğlu Atreus’la birlikte Dokuz Diyar’ın en yüksek dağına serpmek. Ama öfkesini dizginlemeyi öğrenip eskisine kıyasla daha sakin bir kişiliğe bürünen Spartalı dostumuz, beladan ne kadar uzak durmaya çalışsa da bela onu bir şekilde bulur ve Kuzey mitolojisinin tanrıları, Kratos’un canını sıkmayı başarır. Böylece, hüzünlü bir yol hikâyesi olarak başlayan yeni God of War, gayet doyurucu ve anlamlı yan görevleri de olan, çok katmanlı bir maceraya dönüşüverir.

Yenilik God of War’un Göbek Adı

Bu zamana kadar çıkan God of War oyunlarında, sinematik anlatım adına mütemadiyen değişen sabit bir kamera açısıyla Kratos’u yönetiyorduk. Fakat bu defa oyunda olan biteni, tek plan çekim tekniğiyle hazırlanan bir film gibi takip edebilmemizi sağlayan omuz üstü üçüncü şahıs kamerası eşliğinde görüyoruz. Aralara giren sinematiklerde kamera, olması gerektiği şekilde alternatif açılara doğru yöneliyor ve herhangi bir sahne kesilmesi olmaksızın yeniden Kratos’un omuzlarına yerleşiyor. Yapımdaki yeniliklerden biri de Kratos’un oğlu Atreus’un savaşlarda -başta o kadar etkili olmasa da- babasına destek çıkması. Oyun içinde ya doğrudan ya da mini bulmacalarla açılan sandıklar sayesinde hem Kratos hem de Atreus yeni özelliklere kavuşabiliyor, silah gücü ve sağlıkları artırılabiliyor. Geliştirici ekibin; hikâye anlatımı, savaş ve keşif üçlüsüne başarıyla yedirebildiği karakter gelişimi, oyuncuya eksiksiz hissettiriliyor. Keşif demişken, oyuna her ne kadar Midgard’da başlasak da ilerleme kaydettikçe her birinin kendine has karakteri olan Dokuz Diyar’dan altısına adım atabiliyoruz.

Oyun, PC’ye Özel Görsel İyileştirmelerle Daha İyi Görünüyor

Kratos’la özdeşleşen silahlardan ziyade Sindri ve Brok adlı espritüel cüce kardeşler tarafından imal edilip iyileştirilen sihirli Leviathan baltasını kullanan Kratos, ok ve bilumum büyülü imkânlarıyla ona yardım eden Atreus sayesinde önüne çıkanları dümdüz ediyor. Yalnız oyundaki boss’ların, biraz sönük kaldığını söylemeden edemeyeceğiz. Özellikle God of War III’teki destansı boss’lardan sonra çok daha fazlasını beklerdik. Bununla birlikte Kratos’un hareket serbestisinden uzak hâlleri de biraz yadırgatıcı. Kanatları olmayan ve belirli yerler haricinde zıplayamayan bir Kratos’a alışmak zaman alabiliyor. Yılların, Kratos’tan pek çok şey alıp götürdüğü görülebiliyor.

İlk anlarından itibaren hikâye anlatımını başarıyla gerçekleştiren, baba-oğul ilişkisini oyuncuya etkileyici biçimde yansıtan, Kratos’un insani yanını daha çok gözler önüne seren ve spoiler olmaması için aktarmadığımız yanları sayesinde ekran karşısında hop oturup hop kalkmanızı sağlayan God of War, PC platformunun gücünden en iyi şekilde yararlanıyor. Güncel sayılabilecek bilgisayarlarda, yüksek çözünürlük ve detay seviyesinde akıcı çalışan oyun, NVIDIA’nın DLSS teknolojisiyle GeForce RTX serisi ekran kartınızı yormadan, muhteşem görseller sunuyor. Size de Kratos ve Atreus’un nefes kesen maceralarını, klavye-fare ikilisini kullanarak canavar gibi deneyimlemek düşüyor.

Paylaş: