GTA 6 Fragman İncelemesi

Monster Notebook  18 Şubat 2024

Oyun

Oyun dünyasını ve Monster Notebook Blog sayfalarını yakından takip ediyorsanız, Grand Theft Auto VI oyununun yolda olduğunu zaten biliyorsunuzdur. Bir süre önce sayfamızda yayımladığımız GTA 6 hakkındaki yazı, Rockstar Games’in sunduğu ilk fragmana dair çıkarımlarımızı içeriyordu. Ancak tanıtım videosuyla ilgili anlatılacak o kadar çok şey, her bir kare üzerine yapılabilecek o kadar çok analiz ve spekülasyon var ki, 90 saniyelik videonun 76 saniyelik oyun içi görüntüler içeren kısmı üzerine sayfalar dolusu anlatım yapılabilir. Zira bu 76 saniyenin, her bir saniyesinde 60 kare olduğunu göz önüne alırsak tek tek irdelenebilecek 4560 (76×60) kare var. Tabii biz, yayımladığı fragmanların her bir karesini dikkatle seçen Rockstar Games’in bizi böyle bir zor işe teşvik etmesini şimdilik görmezden geleceğiz ve oyuna dair tanıtım videosundan çıkardığımız, aslına bakarsanız pek kimsenin de dillendirmediği detay konulara değineceğiz. Hazırsanız başlayalım.

Daha Geniş, Daha Dolu ve Daha Gerçekçi Bir Şehir

GTA V, serinin hayranlarına Los Santos ve Blaine İlçesi gibi bölgeleri tanıtmıştı. GTA 6’nın fragmanı, bu kez daha büyük ve keşfedilmeyi bekleyen yeni bölgeler sunacağını açık ediyor. Tanıtım videosu, üç yeni ilçeye işaret ediyor: Vice Dale İlçesi, Leonard İlçesi ve Kelly İlçesi.

Vice Dale İlçesi, gerçek hayattaki Miami-Dade İlçesi’ne dayanıyor olabilir. Bu ilçe, Miami şehrini ve çevresini, Everglades’in büyük bir bölümünü kapsıyor. Rockstar’ın geçmişteki yaklaşımlarını göz önünde bulundurarak Vice Dale İlçesi’nin muhtemelen sadece şehri ve çevresinin bir kısmını içereceğini tahmin edebiliriz. Ama yine de karşımıza büyük sürprizler çıkabilir. Diğer iki ilçe, Florida’nın gerçek haritasına bakıldığında, Monroe ve Collier İlçeleri’nin kurgusal versiyonları olabilir. Bu ilçelerden birinin Everglades’e dayanan bataklık alanını, diğerinin ise fragmanda görülen hapishane ve tozlu küçük kasabaları içereceği düşünülüyor. Leonard İlçesi, bir benzin istasyonu ve polis arabasıyla kuzeybatı bölgesinde, Collier İlçesi’nde yer alabilir. Kelly İlçesi ise kurgusal Monroe İlçesi olup Everglades ilhamlı bölgeyi temsil ediyor olması muhtemel.

GTA 6 haritasının, Vice Dale İlçesi (Vice City), Kelly İlçesi (Everglades) ve Leonard İlçesi’nde dağınık küçük kasabaların ve hapishanenin yer aldığı bölgeleri içereceği tahmin ediliyor. Bu ilçeler, kurgusal Leonida’yı yani Florida’yı oluşturuyor. Vice Dale İlçesi’nde neon ışıkları, plajlar ve şık arabalar bulunuyor. NINE1NINE ve Kaseya Center gibi gerçek hayattaki yerlere göndermeler yapılıyor. 500 Brickell ve Port Vice City gibi ikonik yapılar da oyunda yer alıyor. GTA: Vice City oyununda zaman zaman ziyaret ettiğimiz Vice City Uluslararası Havalimanı, uçak çalma görevlerine ev sahipliği yapabileceği öngörülüyor. Atlantis Condominium ve Wynwood gibi yerlerin oyundaki karşılıklarının, oyunculara çeşitli etkinlikler sunacağı tahmin ediliyor. Club Space ve Biscayne Adası gibi mekânlar da fragmanda yer alıyor. Vice Beach ise Miami Beach’in yeniden yaratımı olarak gösteriliyor. Ocean Drive ve Colony Hotel gibi yerler, oyunun Art Deco tarzını vurguluyor. Florida Keys ve Leonard İlçesi’ndeki küçük kasabalar da oyunun mekân çeşitliliğini artırıyor. WTVY Kulesi ve Leonida Ceza İdaresi, oyunun çeşitli görevlerine ev sahipliği yapabilir. Tüm bunların yanında, Bayfront Heights ve King of Diamonds gibi yerler de oyunda önemli rol oynayabilir.

GTA 6’ya Hayat Veren RAGE Oyun Motorunun Hünerleri Baş Döndürecek

Rockstar Games’in dünyanın dört bir yanındaki oyunculara Florida haritasını ezberletmeyi başaracağı GTA 6, elbette fragmana yansıyan mekânsal yeniliklerle sınırlı kalmıyor. Oyunun geliştirildiği ve artık dokuzuncu sürümüne ulaşan RAGE oyun motoru, güncel pek çok teknolojiyi beraberinde getiriyor ve şimdiye kadarki en iyi görünen GTA oyununun, GTA 6 olmasını sağlıyor. Bazı sahnelerden alıntılarla anlatıma devam edelim.

Üç ayrı sahnede, ışın izleme destekli evrensel aydınlatma ve yansımalar olduğu rahatlıkla görülebiliyor. Tüm bu sahnelerin gerçek zamanlı olarak işlenmesi ve ekrana gelmesi nedeniyle RAGE oyun motorunun, ray tracing veya path tracing desteği içermesine kesin gözüyle bakılıyor.

Görüntüsünü aktardığımız bölümü dikkatle izlediğinizde, bir şeylerin bu oyunda farklı olacağını anlayabilirsiniz. Bu, paralaks ya da uzaklık açısının bir etkisi. Bir sahnede, uzaktaki nesnelerin yakındakilere göre daha yavaş hareket ediyormuş gibi görünmesi etkisi olan paralaks, GTA 6’da etkin şekilde kullanılıyor ve bu, oyunun gerçekçiliğini zirveye taşıyor.

Tanıtım videosuna yansıyan iki sahne, duman ve sis efektlerinin hacimsel duman ve hacimsel sis şeklinde yapılandırıldığını gösteriyor. Bir zamanlar Batman Arkham serisi benchmark bölümlerinde, NVIDIA’nın PhysX fizik motorunun neler başarabildiğini göstermek için kullanılan ve son derece gerçekçi görünen duman ve sis efektleri, artık RAGE oyun motorunun kendi iç dinamikleriyle de oluşturulabiliyor.

Su fiziklerinin, GTA IV’ten sonra GTA V’te geriye gittiği, hepimizin malumu. Ancak görünen o ki çeşitli optimizasyon ve performans sorunları nedeniyle Rockstar’ın arka planda bıraktığı gerçekçi su fizikleri, GTA 6’da, hiç olmadığı kadar kaliteli şekilde geri dönüyor. Sağ altta GTA V’ten bir sahne, diğer ikisi ise GTA 6 fragmanından kareler.

Konu fizikten açılmışken ve devam ediyorken yine tanıtım videosuna yansıyan iki kareyi, saç fizikleri ve çeşitli takı fizikleri noktasına da değinelim. Oyun içi karakterlerin kendileri kadar aksesuar, silah ve eşyalarının fiziksel etkileşim detaylarına kafa yormasıyla alkış toplayan SIE Santa Monica Studio’nun gıptayla bakacağı ayrıntılar, GTA 6’da bulunuyor. Saçların, rüzgâr ve fiziksel hareketle salınımına, ayrıca takıların durumuna lütfen dikkat.

Son olarak GTA 6’daki hacimsel aydınlatmanın, grafiklerini öve öve bitiremediğimiz Red Dead Redemption II ile kıyasına dair bir görsel bırakalım. Güneş ışığının çevredeki bitkilere nasıl doğal şekilde yansıdığını siz de görebilirsiniz. Gerçekten muazzam bir sahne:

Siz de GTA 6 oyunu çıkana kadar en güncel oyunları, grafik kalitesi ve çözünürlükten ödün vermeden oynamayı hedefliyorsanız, Monster imzalı “canavarlar”; Abra, Tulpar ve Semruk oyun bilgisayarları sizleri bekliyor.

 

Paylaş: