Çıkış penceresi giderek yaklaşan, öncelikle oyun konsolu sahiplerinin, ardından PC tutkunlarının büyük bir merakla bekledikleri Grand Theft Auto VI (GTA 6/GTA VI), oyun dünyasında devrim yaratmaya hazırlanıyor. Rockstar Games’in, şimdiye kadar kullanmadığı teknolojilerle şekillendirilen GTA 6, yayımlanan ilk tanıtım videosuyla konsolcuları ziyadesiyle üzüp orta karar donanım bileşenlerine sahip PC kullanıcılarını da düşündürmeye başladı. Zira GTA 6’nın, en güçlü konsollarda bile 60 fps düzeyinde çalışamayacağı, saygın teknoloji yayınları tarafından dile getiriliyor. Peki, “PC Master Race” mottosuyla oyun konsolları yerine favori oyunlarını bilgisayarda oynayanları, GTA 6 özelinde nasıl sistem gereksinimleri bekliyor? Gelin, önce tahmini sistem gereksinim listelerini sizinle paylaşalım, ardından konuya dair analizler yapalım.
GTA 6 Minimum Sistem Gereksinimleri (Tahmini)
- İşletim sistemi: Windows 10 64-bit
- İşlemci: Intel Core i5-8400 ya da AMD Ryzen 5 2600
- Bellek: 12 GB
- Ekran kartı: NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti (6 GB) veya AMD Radeon RX 590 (8 GB)
- Depolama: 150 GB (SSD)
GTA 6 Önerilen Sistem Gereksinimleri (Tahmini)
- İşletim sistemi: Windows 10 64-bit, Windows 11 64-bit
- İşlemci: Intel Core i7-9700K veya AMD Ryzen 7 3700X
- Bellek: 16 GB veya daha yüksek
- Ekran kartı: NVIDIA GeForce RTX 3070 (8 GB) ya da AMD Radeon RX 6700 XT (12 GB)
- Depolama: 150 GB
Minimum Donanımı Xbox Series S Olan Bir GTA 6 mı?
Az önce sizlerle paylaştığımız tahmini sistem gereksinimleri listesi, biraz göz korkutucu olabilir ama bu listeleri hazırlarken biz de dersimize iyi çalıştık ve yaptığımız araştırmalardan çıkarımlarımızla listeyi düzenledik. Konunun ayrıntılarına ufak ufak girmeye başlayalım.
Öncelikle size acı bir gerçeği söyleyelim; Grand Theft Auto VI, Rockstar Games’in oyun yayımlama politikası nedeniyle PC’ye “port edilen” bir oyun olacak. “Bunda şaşılacak bir şey yok,” diyor olabilirsiniz; bunda haklısınız da. Çünkü 2000’lerin başından bu yana GTA oyunları, PC’ye hep gecikmeli geliyor ve PC, maalesef ve ne yazık ki Rockstar tarafından üvey evlat muamelesi görüyor. Bu serzenişimizi tamamladıktan sonra oyunun port edilmesinin ne gibi sonuçlar doğurabileceğinden söz edelim.
Video oyunları, eğer PC’ye özel geliştirilmiyorsa, yayımlanacağı en düşük donanım konfigürasyonlu oyun konsolunun donanım özellikleri göz önünde bulundurularak hazırlanıyor. Rockstar Games’in üst kuruluşu konumundaki Take-Two Interactive, GTA 6 fragmanında bulunmayan bir detayı, fragmanla aynı gün kendi sitesinden haber olarak duyurdu ve oyunun; PlayStation 5, Xbox Series X ve Series S oyun konsollarına çıkacağını ifade etti. Bu, şu anlama geliyor; bu neslin en zayıf donanımlı oyun konsolu Xbox Series S olduğuna göre GTA VI da “canavar” gibi oyun bilgisayarlarının güçlü donanımları değil, Series S oyun konsolunun güçsüz donanımları çerçevesinde inşa edildi/ediliyor. İlgili konsolun temel donanım birimlerinin özelliklerini hemen anımsatalım:
- İşlemci: 8 çekirdekli, 3,6 GHz, SMT ile 3,4 GHz
- Grafik İşlemci: 20 işlem üniteli, 1,565 GHz’lik, 4,01 teraflop gücünde
- Bellek: 8 GB/128-bit & 2 GB/32-bit, toplam 10 GB GDDR6 SDRAM
- Depolama: 512 GB / 1 TB
Bugünün güçlü oyun bilgisayarlarının dilleri olsa, espri üstüne espri yapacakları bu donanım bileşenleri, GTA 6’yı çalıştırabilecek minimum donanım bileşenleri olarak belirlenmiş durumda. Tabii ilgili konsolun, oyunu 1080p çözünürlükte ve hangi grafik detay seviyesinde, 30 fps limitiyle oynatacağı şimdilik soru işareti ki GTA 6 gibi “dev” olmayan oyunları geliştiren stüdyolar bile oyunlarını, bu konsola uyarlamakta ne kadar güçlük çektiklerini çeşitli vesilelerle dile getiriyorlar. Konumuz bu olmasa da minimum sistem gereksinimleri listesini şekillendirme noktasında, Xbox Series S oyun konsolunun bizim için bir rehber olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Ancak tek kriterimiz bu değil; RAGE oyun motorunun âdeta kendi şovunu yaptığı bir başka oyun, Red Dead Redemption 2 de bize rehberlik eden oyunlardan.
Ana Platformu PlayStation 4 Olan Bir Oyunun PC Sistem Gereksinimlerini Abartması?
Monster Notebook blog sayfalarında daha önce kendisinden söz ettiğimiz RAGE oyun motorunun en güncel sürümüyle geliştirilen Grand Theft Auto VI, kısa süreli ilk tanıtım videosuyla, bu oyun motorunun ne denli seviye atladığını gösteriyordu. Elbette bu seviye atlama mevzusu ilk değildi zira GTA V ile Red Dead Redemption 2 arasında da çok önemli görsel ve fizik temelli farklar vardı. Bunun temel nedeni, Red Dead Redemption 2’nin hazırlandığı RAGE sürümünde; fiziksel tabanlı işleme, hacimsel bulutlar ve sis unsurları, önceden hesaplanmış küresel aydınlatma, oyun için gelişmiş fizik ve animasyonların yanı sıra gelişmiş yapay zekâ oluşturmak amacıyla elden geçirilen Euphoria motoru gibi değişiklikler vardı. Hatta oyunun PC sürümünde DirectX desteğiyle birlikte bir de Vulkan desteği bulunuyordu ki bu, oyunu tamamen değiştiriyordu.
Peki, yapım, bunun karşılığında ne istiyordu? PlayStation 4 veya Xbox One oyun konsollarının donanımlarını. Haydi, bu defa PlayStation 4’ün donanım bileşenlerini kısaca anımsatalım:
- İşlemci: 8 çekirdekli, 1,6 GHz
- Grafik İşlemci: 18 işlem üniteli, 800 MHz’lik, 1,84 teraflop gücünde
- Bellek: 8 GB/256-bit GDDR5 SDRAM
- Depolama: 500 GB
Rockstar Games, konsollar arasında devasa farklar olmaması için çevre detaylarından, asset’lerden ve diğer tüm detaylardan kısmak yerine çözünürlük tarafında sabitlemeler yapmayı tercih ederek oyunun, PlayStation 4’te yer yer 20’li kare/saniye değerlerinde çalışmasına neden oldu/sağladı. Bu değerler, 1080p çözünürlükteydi ve konsolla benzer donanım bileşenleri içeren Xbox One, aynı oyunu yine aynı koşullarda 864p çözünürlükte çalıştırabiliyordu. Kare düşüşleri bu konsolda da görülüyordu.
Oyunun PC’de nasıl göründüğünü, uzun uzun anlatmamıza gerek yok; pek çoğunuz yapımı belki defalarca bitirmişsinizdir ve oyunun yaşattığı tecrübede, görsel, işitsel ve sezgisel bileşenlerin ne kadar önemli olduğunu görmüşsünüzdür. Ancak ne var ki Red Dead Redemption 2, yüksek çözünürlükte ve üstün grafik detay seviyesinde çalışmanın karşılığında, bugün bile fena sayılmayacak donanımlar istiyordu PC tutkunlarından (önerilen sistem gereksinimleri):
- İşlemci: Intel Core i7-4770K
- Grafik İşlemci: NVIDIA GeForce GTX 1060 6 GB
- Bellek: 12 GB
- Depolama: 150 GB
Tüm bu donanım bileşenlerinin PlayStation 4 donanımlarından ne kadar güçlü olduğunu yazmamıza gerek yok ama yalnızca GeForce GTX 1060 ekran kartının, 4,3 teraflop gücünde olduğunu belirtmemiz yeterlidir.
Kısacası, Red Dead Redemption 2 veya başka bir deyişle, 2018 yılının RAGE oyun motoru, 1,84 teraflopluk oyun konsolunda 1080p çözünürlüğü yakalayıp stabil olmasa da 30 fps civarında bir oyun deneyimi yaşatmasına rağmen aynı oyun, PC’ye port edildiğinde, GTX 1060 ekran kartıyla “ultra” grafik detay seviyesinde 30 fps’yi zar zor tutturuyor. Neyse ki oyuna sonradan eklenen DLSS (Derin Öğrenme Tabanlı Süper Örnekleme) özelliği sayesinde GeForce RTX 20 serisi ve üzeri ekran kartları, oyunu, DLSS etkinken, daha yüksek kare/saniye değerlerinde çalıştırabiliyor. Bu aşamada, gerçek zamanlı ışın izleme içereceğine kesin gözüyle baktığımız GTA 6’nın en güncel DLSS sürümlerini de destekleyeceğini düşünüyoruz. Buradan hareketle 4 teraflop hesaplama gücünde sahip Xbox Series S için de geliştirilen Grand Theft Auto VI’nın, 20 teraflop gücünde bir ekran kartıyla 1080p çözünürlükte ve 30+ fps düzeyinde çalışacağını öngörerek tahmini önerilen sistem gereksinimleri listesine, GeForce RTX 3070 ekran kartını ekledik. Yine de tüm bu anlattıklarımız, bizlere bir zamanlar Grand Theft Auto IV port faciası yaşatan Rockstar Games’in, yeni oyunda optimizasyon konusuna ne denli eğileceğine göre değişiklik gösterecektir.
PC oyuncuları için hem port şeklinde hem de biraz geç gelecek olmasının da katkısıyla sistem gereksinimleri konusunda biraz karamsarlığa kapılmış olsak da neyse ki her oyundaki performansı sayesinde kendisine sonuna kadar güvenebileceğimiz bir “canavar” var. Monster imzalı; Abra, Tulpar ve Semruk oyun bilgisayarları, düzenli olarak güncellenen donanım bileşenleri sayesinde GTA VI da dâhil olmak üzere güncel tüm oyunları akıcı oynatmak için yeterli gücü sunuyor.
GTA 6 Sistem Gereksinimleri Hakkında Merak Edilenler
GTA 6 tahmini kaç gb?
- GTA 6’nın depolama gereksinimleri kesin olarak belirlenmemiştir, ancak önceki oyunlar ve gelişmiş grafikler göz önünde bulundurulduğunda, oyunun en az 150 GB boş alan gerektireceği tahmin edilmektedir. Bu durum, oyunun içeriğinin zenginliğine bağlı olarak değişebilir.
GTA 6 PC’ye ne zaman çıkacak?
- GTA 6’nın PC için çıkış tarihi henüz Rockstar Games tarafından resmi olarak açıklanmamıştır. Oyun öncelikle konsollar için piyasaya sürülecek ve genellikle Rockstar’ın önceki lansman stratejilerine göre, PC sürümü birkaç ay sonra çıkabilir.
GTX 1650 GTA 6 kaldırır mı?
- GTX 1650, orta seviye bir grafik kartıdır ve GTA 6 için tahmini minimum gereksinimlerle uyumlu olup olmayacağı kesin değildir. Oyunun grafik yoğunluğuna ve optimizasyonuna bağlı olarak, bu kart düşük ayarlarda oynamaya yetebilir.
GTA 6 ne zaman çıkacak?
- GTA 6’nın çıkış tarihi henüz kesinleşmemiştir. Rockstar Games, oyunun geliştirme sürecinde olduğunu doğruladı fakat resmi bir lansman tarihi vermedi. Oyunun en erken 2025 yılında piyasaya sürülmesi bekleniyor.
GTA 6’da VR desteği olacak mı?
- GTA 6 için VR desteği hakkında henüz resmi bir açıklama yapılmamıştır. Ancak, teknolojik ilerlemeler ve pazarın genel eğilimleri göz önünde bulundurulduğunda, Rockstar’ın VR desteği eklemesi olası görünmektedir.
GTA 6 hangi dil seçeneklerini destekleyecek?
- GTA 6’nın hangi dilleri destekleyeceği resmi olarak açıklanmamıştır. Ancak, Rockstar Games’in önceki oyunları çok sayıda dil desteği sunmuştur. Bu nedenle, GTA 6’nın da başlıca dillerde (İngilizce, İspanyolca, Fransızca, Almanca, vb.) sunulması beklenmektedir.