GTA 6’da Etkileşimli NPC’ler ve Yapay Zekâ

Monster Notebook  12 Ekim 2024

Oyun

Çıkışı biraz yılan hikâyesine dönen, bu yazının hazırlandığı dönem itibarıyla bir “erteleme” bir “erteleme yalanlaması” haberleri çıkan ama nihai noktada ilk yayımlanacağı platform, oyun konsolları olacağı için biz “canavar” gibi PC oyuncularını biraz üzen Grand Theft Auto VI (GTA 6), tüm dünya tarafından merakla bekleniyor. Oyunun bu denli ses getirecek olmasının arkasında ise hiç şüphesiz, Rockstar Games’in, her yeni oyununda olduğu gibi oyuncuları şaşkına çevirecek teknolojileri bu yeni yapımda da ortaya koyacak olması var. Peki, GTA 6’da bizi NPC (non-playable character) tarafında neler bekliyor? Sizi, önce, bu yılın başlarında Monster Notebook Blog sayfalarında yayımlanan “GTA 6 Oyun Geliştirme Süreci: Nasıl Bir Oyun Yaratıldı?” konulu yazımızı okumaya davet edelim, ardından bu yazımıza başlayalım.

GTA Dünyasında Teknoloji de NPC’lerin Zekâsı da Gelişti

RAGE 9 oyun motoruyla geliştirilen ve teknoloji bakımından, tahminlerimize göre piyasadaki herhangi bir oyunun, eline su dökemeyeceği GTA 6’da, NPC’ler de oyun motoru ve motora eklenen yenilikler sayesinde büyük değişim gösterecek. NPC’lerin hayatlarının daha karmaşık ve gerçekçi hâle gelmesi, Rockstar Games’in aldığı patentler sayesinde kaçınılmaz. Önceki oyunlarda NPC’ler çoğunlukla statik davranış kalıplarına bağlıydı fakat GTA 6’da her NPC’nin kendine özgü, günlük rutinleri olacak. NPC’ler mesleklerine, sosyo-ekonomik durumlarına ve çevresel faktörlere göre daha organik ve tahmin edilemez davranışlar sergileyecek. Örneğin yağmur yağdığında NPC’ler kendiliğinden sığınak arayacak, hava durumuna uygun kıyafetler giyecek ve hatta çevredeki değişikliklere tepki verecek.

GTA 6’daki NPC’lerin en çarpıcı özelliklerinden biri de oyuncuların eylemlerine karşı gösterdikleri tepkilerin daha detaylı ve dinamik olması. NPC’ler, oyuncunun neden olduğu kaos veya suça tepki gösterecek, hafızaya dayalı bir sistemle zamanla davranışlarını değiştirebilecek. Bu sayede oyundaki sosyal dinamikler daha kapsamlı hâle gelecek ve oyuncuların eylemleri, uzun vadeli sonuçlar doğurabilecek. Mesela belirli bir mahallede sürekli suç işleyen bir oyuncuya karşı, o bölgedeki NPC’lerin daha agresif veya temkinli davranmaya başlaması mümkün olacak. Geliştirilmiş yapay zekâ sistemi, kolluk kuvvetlerinin davranışlarını da etkileyerek daha stratejik ve oyuncuya göre değişen taktikler kullanmalarına olanak sağlayacak.

Üretken Yapay Zekâ ve Çoğu Erişilebilen İç Mekânlar mı?

Son zamanlarda NVIDIA’nın ACE teknolojisi başta olmak üzere oyun dünyasında üretken yapay zekâ daha fazla konuşulmaya başlandı. Söylentilere göre GTA 6’da NPC’lerle olan diyaloglar da büyük bir evrim geçiriyor zira Rockstar Games, üretken yapay zekâ kullanarak NPC’lerin daha doğal ve özgün diyaloglar üretebilmeyi planlıyor. Bu teknoloji sayesinde NPC’ler, önceden yazılmış diyalogları tekrar etmek yerine oyuncunun eylemlerine ve oyundaki olaylara bağlı olarak yeni ve bağlamsal diyaloglar yaratabilecek. Etkileşimleri daha güçlü ve öngörülemez hâle getirerek oyunun tekrarlanabilirliğini artıracak üretken yapay zekâ desteğinin, GTA 6’nın dünyasının daha bir yaşadığını hissettirmesi mümkün. Eğer bahse konu üretken yapay zekâ, oyunun ana senaryosunda ya da yan görevlerinde de bir şekilde değerlendirilebilirse, işte o zaman gelmiş geçmiş en devrimsel oyunla karşılaşabiliriz. Bir düşünün; GTA V’teki gibi rastgele olaylar neticesinde tanıştığınız bir NPC, zamanla dostunuz oluyor ve tamamen oyununuza özel bir görev bütününde NPC, sinle birlikte hareket ediyor ve bunu, dünyada yalnızca siz yaşıyorsunuz. Hayal etmesi bile çok güzel. 

GTA 6’da yapay zekânın en etkileyici kullanımlarından biri de çevreyle etkileşimde ortaya çıkıyor. Rockstar, oyundaki binaların %70’inin erişilebilir olmasını ve bu binaların iç mekânlarının yapay zekâ tarafından rastgele oluşturulmasını planlıyor. Bu, her bir bina için eşsiz iç tasarımlar anlamına geliyor. Bu tasarımlar dinamik olarak yaratılacak ve oyuncu tekrar bir mekâna girdiğinde dahi farklılık gösterebilecek. Örneğin bir şeyler içmek için bir kahveciye gittiğinizde ortam sakin ve her şey yerli yerindeyken öteki gittiğinizde ise kahveciye düzenlenen saldırı nedeniyle müşteriler korkmuş; sandalyeler, masalar dağılmış olabilecek.

Tüm bu yapay zekâ destekli sürecin, yerel bilgisayarlarda değil, bulut bilişim teknolojileri kullanılarak uygulanacağını ve bu sayede yerel bilgisayarlardaki donanım sınırlamalarının, bu yolla aşılacağını anımsatalım. Yine de GTA 6 gibi bir oyunu oynamak için elinizin altında gerçek bir “canavar”ın olması şart. Monster tarafından geliştirilen; Tulpar ve Semruk oyun bilgisayarları, GTA 6 ve gelecekte çıkacak oyunlara meydan okuyor!

 

Paylaş: