GTA 6’da Görevler ve Yan Görevler: Neler Bekliyoruz

Monster Notebook  26 Nisan 2024

Oyun

Elimizden sayısız rol yapma, aksiyon ve macera oyunu geçse de eğri oturup doğru konuşalım; Grand Theft Auto serisindeki görevler, gerçekten de başka bir seviyede. Bundan 20 küsur yıl önce çıkan GTA III’teki “Last Requests” görevini hanginiz unutabilir? Evet evet, oyunda kime güveneceğimizi bilemediğimiz ilginç görevdi bu. Peki ya, Vice City’deki adamımız Tommy ile helikoptere atlayıp düşman bölgelerini temizlediğimiz “Phnom Penh ‘86”yı unutabildiniz mi? San Andreas’ta, CJ’in Big Smoke’la birlikte tren üzerindeki çetelere yetişmeye çalıştıkları ve oyuncuların “fail” havuzunda kulaç atmalarına neden olan “Wrong Side of the Tracks”, GTA IV’ün müthiş soygun görevi “Three Leaf Clover”, GTA V’in film tadındaki görevlerinden “The Paleto Score” ve daha nicesi, yüz milyonlarca oyuncuyu GTA serisine bağlamayı başardı. Şimdi sırada GTA 6 var ve herkes, GTA 6’daki görevler ve yan görevlerle ilgili büyük bir beklentiye girmiş durumda. Peki, yeni oyunda bizi ne gibi görevler/yan görevler bekliyor olabilir? Gelin, birlikte değerlendirelim.

GTA 6’da Bu Tür Görevler Olmayacak

İlk etapta güncel nesil oyun konsollarına 2025 yılında çıkacak olan Grand Theft Auto 6, kendine özgü yenilikçilik anlayışından taviz vermeyecek gibi duruyor. Rockstar Games’in oyuna dair gerek altyapı çalışmaları gerekse FiveM ve RedM gibi rol yapma ve yaratıcı topluluklarını kendi bünyesine katması, bu yenilikçi anlayışın göstergeleri arasında yer alıyor. Buradan hareketle yeni oyunun ana senaryo görevleri içinde, daha önceki oyunlarda bulunan bazı görev tiplerinin bulunmayacağı düşünülüyor. Sıralamak gerekirse:

Getir Götür Görevleri: Grand Theft Auto serisi, genellikle yoğun aksiyon ve zaman zaman şiddet içeriyor ama aynı zamanda oyunun öyküsüne hizmet eden görevler de sunuyor. Bu görevler sıklıkla getir götür görevleri şeklinde olabiliyor. Ancak 2020’li yılların yarısına gelmişken oyuncuların bu tip basit ve eğlenceden yoksun görevleri yapmak istemeyeceklerini kabul etmek gerekiyor.

RC Görevleri: GTA: Vice City’deki “oyuncak helikopter” veya GTA: San Andreas’taki “Supply Lines” görevlerini anımsatmamız, sanırız bu tür görevlerin neden GTA 6’da bulunmayacağını ifade etmek için yeterli olacaktır. Oyuncular, artık akıcı ve sürükleyici bir oyun deneyimi yaşamak istedikleri için böylesi zorlayıcı bölümlere takılıp kalmak istemiyorlar.

Sıkıcı Mekanikler İçeren Görevler: Neredeyse yarım saat süren ve oyuncuya yüksek dozda adrenalin salgılatan “The Big Score” gibi efsanevi görevlerin yanı sıra yoga yapma bölümleri de içeren GTA V, tam da bu tip görevleri nedeniyle eleştirilmişti. Oyuncular, sıkıcı ve oynanışa doğrudan katkısı bulunmayan mekaniklerin görevleştirilip oyuna eklenmesini olumlu karşılamıyor. Netice itibarıyla GTA VI’da, yeni bir “yoga” görevi olmayacağını düşünüyoruz.

Takip Görevleri: Evet, 2001 yılında GTA III oynarken “Cutting the Grass” adlı takip görevi ve gözümüzü bir an olsun ayıramadığımız “Spookometer” göstergesi, dönemine göre ilginç ve eğlenceliydi fakat aradan çeyrek asır geçmişken GTA VI’da bir takip görevinin olması beklenmiyor.

GTA 6’da Yenilikçi Görevlere Hazır Olun

Kulislerde GTA VI sonrasında hikâye odaklı yeni bir GTA’nın gelmesinin çok uzun süreceği hatta gelemeyebileceği bile konuşulurken Rockstar Games’in bu nedenle GTA 6’nın senaryo tarafında âdeta şov yapması bekleniyor. Bu “şov”un iki boyutu bulunuyor; birincisi görev sayısı, ikincisi ise görevlerin nitelikleri. Yine küçük bir hatırlatmayla yazımıza devam edelim.

  • Grand Theft Auto III, 77 görev içeriyordu.
  • GTA: Vice City, 87 görev içeriyordu.
  • GTA: San Andreas, 100 görev içeriyordu.
  • GTA IV, 88 görev içeriyordu.
  • GTA V ise 75 görev içeriyordu.

Gördüğünüz üzere görevlerin süresi uzamış olmasına rağmen GTA V, serinin önceki oyunlarına kıyasla daha az sayıda görevle geliyordu. Evet, durumu kurtaran yan görevler ve rastgele olaylar, oyun süresini uzatıyordu fakat görevlerin sayıca azlığı, oyunun tadının damağımızda kalmasına neden oluyordu.

Rockstar Games, GTA VI’da 100’den fazla görevle karşımıza çıkmaya hazırlanıyor. Yeni oyundaki görevler ise söylentilere göre büyük çeşitlilik sergiliyor. Dilerseniz bu konuya daha detaylı şekilde göz atalım.

Hikâye Odaklı Görev Tasarımı

“Bonnie and Clyde” tadında bir senaryoya tanıklık edeceğimizi öngördüğümüz GTA 6, daha derin bir hikâye anlatımı yapmaya hazırlanıyor. Konuşulanlara göre görevler, sadece aksiyon odaklı değil karakter gelişimini ve hikâyenin ilerleyişini destekleyecek şekilde kurgulanıyor ki bunu şimdiye kadar en iyi yapan oyun GTA V’ti. Ancak bu konuda tek çekincemiz, GTA serisinin beyni konumundaki Houser kardeşlerden Dan Houser’ın 2020’nin ilk aylarında Rockstar Games’den ayrılması. Kendisi, aralarında GTA serisinin de yer aldığı birçok oyunun yazarlığını üstleniyordu.

Dan Houser’ın yazarlığını üstlendiği yapımların tam listesi.

Gelişmiş NPC Etkileşimleri

GTA VI dünyasındaki Non-Playable Characters (NPC’ler) ile kuracağınız etkileşimler, oyunda daha da önem kazanacak gibi görünüyor. Rockstar’ın elde ettiği patentler sayesinde NPC’ler; kendi günlük rutinleri, tepkileri ve oyuncunun eylemlerine verdikleri yanıtlarla oyunun gerçekçiliğini ve etkileşim düzeyini artırıyor. Bu etkileşimler, özellikle görevlerin seyri sırasında stratejik kararlar almayı gerektireceğe benziyor.

Gerçekçi ve Etkileşimli Çevre

GTA V oynarken bazı inşaat ve yol çalışmalarının devam ettiğine tanıklık etmiş olabilirsiniz. Ama unutmayın, bu gerçekçi ve yaşayan çevrenin çok daha iyisi, Red Dead Redemption 2’de vardı. İşte tam da bu nedenle oyuncular ve oyun otoriteleri, detay ve kalite çıtasını RDR 2 ile arşa çıkaran Rockstar’ın, GTA VI’da bu çıtayı alıp kimsenin erişemeyeceği bir noktaya taşımasını bekliyorlar. Dedikodulara bakacak olursak görevler sırasında oyuncuların çevreyle etkileşimi, beklenenden de fazla rol oynayacak. Etkileşimli nesneler, gizli geçitler ya da özel etkinlikler, görevleri tamamlama şeklini çeşitlendirecek ve daha sürükleyici bir tecrübe yaşatacak. Ayrıca hava durumu, günün saati gibi çevresel faktörler, görevlerin zorluğunu ve dinamiklerini etkileyebilecek. Yeni RAGE oyun motorunun hava koşullarını, kozmetik değişikliklerden ziyade fiziksel değişimlere de yol açabileceğini düşünüyoruz ve GTA VI için heyecan düzeyimiz zirveye çıkıyor.

Dinamik Görev Sonuçları, Zengin Yan Görevler

Özünde, açık dünya tabanlı bir aksiyon macera oyunu olsa da yeni GTA’nın rol yapma elementleri sayesinde dinamik görev sonuçlarıyla oyuncuları karşı karşıya bırakması bekleniyor. Beklentilere göre oyuncuların aldıkları kararlar, görevlerin sonuçlarını ve hatta genel oyun dünyasını etkileyebiliyor. Bu, her oynanışta farklı sonuçlar elde etme potansiyeli sunarak GTA 6’nın yeniden oynanabilirliğini artırıyor. Örneğin, bir görevde alınan zorlu bir karar, oyunun ilerleyen bölümlerinde oyuncuya yardımcı olacak bir müttefik kazandırabiliyor veya bir düşman yaratabiliyor.

Gelelim, yan görev konusuna. GTA 6, ana hikâyenin yanı sıra zengin bir yan görev yelpazesi sunacağı kesin. Bahse konu yan görevler, ana senaryo ile bağlantılı olabilecek ancak GTA V ve RDR 2’deki gibi tamamen rastlantısal maceralar da yaşatabilecek. Bunun yanında, yan görevlerde alınacak kararlar ana hikâye üzerinde dolaylı etkiler yaratabilecek ve oyuncular, bir karar verirken uzun uzadıya düşünmek durumunda kalabilecek.

GTA VI için önümüzdeki aylarda Rockstar Games’in daha fazla ayrıntı vereceğini düşünüyoruz ve ayrıntılar geldikçe sizlerle yeni detayları paylaşacağız. Ama hem yeni haberler gelene kadar hem de GTA 6 çıkana kadar sizin de “canavar” gibi bir bilgisayarla yola devam etmenizi öneriyoruz. Monster tarafından geliştirilen; Abra, Tulpar ve Semruk oyun bilgisayarları, güncel tüm oyunları, yüksek çözünürlükte akıcı şekilde oynamanızı mümkün kılıyor. 

 

Sıkça Sorulan Sorular

  • GTA VI’da mod desteği olacak mı?

Rockstar Games, mod desteğine açık tutumuyla bilinir. Ancak resmi bir açıklama yapılmamış olsa da, GTA VI’nın mod desteğine sahip olması bekleniyor. Bu, oyunun uzun vadeli popülerliğini artıracak ve topluluk tarafından yeni içeriklerin yaratılmasına olanak tanıyacaktır.

  • GTA VI için özel DLC veya genişleme paketleri planlanıyor mu?

Rockstar’ın geçmişteki stratejilerine bakarak, GTA VI için de çeşitli DLC ve genişleme paketleri planlanacağını öngörebiliriz. Bu genişlemeler, yeni hikayeler, görevler ve karakterler sunarak oyunun ömrünü uzatacaktır.

  • GTA VI’nın ana hikayesi ne kadar sürecek?

GTA serisi, genellikle uzun ve detaylı hikayelere sahiptir. GTA VI’nın ana hikayesinin tamamlanması yaklaşık 40-50 saat sürebilir. Bu süre, yan görevler ve keşif eylemleriyle daha da artabilir, bu da oyunculara geniş bir oynanış deneyimi sunar.

  • GTA VI’daki NPC etkileşimleri nasıl işleyecek?

GTA VI, NPC’lerle etkileşimleri daha gerçekçi hale getirecek. Rockstar’ın patentlerine göre, NPC’ler günlük rutinler, karmaşık tepkiler ve oyuncunun eylemlerine özgü yanıtlar verecek şekilde tasarlanacak. Bu, oyun dünyasının daha canlı ve etkileşimli hissedilmesini sağlayacak.

Paylaş: