Hearts of Iron 4 Hileleri – Hoi4 Konsol Komutları
İkinci Dünya Savaşı’nı sanal ortamda deneyimlemek, FPS türü oyunlarda bambaşka bir histi ama ortada Hearts of Iron IV gibi anıt bir oyun varken bu savaşa dair ayrıntılar, çok daha farklı perspektiflerden takip edilebiliyor. Bu da FPS oyunlarının yaşatamadığı türden bir tecrübeye ortam hazırlıyor. Karmaşıklık ve derinlik konusunda eline su dökebilecek birkaç oyun bulunan Hearts of Iron IV’te oyuncular, hedeflerine daha kısa sürede ulaşmak ya da oyunu tamamen eğlence odaklı hâle getirmek isteyebiliyorlar. İşte bu noktada devreye, Hearts of Iron IV hileleri ya da konsol komutları devreye giriyor.
En Yararlı Hearts of Iron IV Komutları Burada
Oyun içinde kolayca kullanabileceğiniz Hearts of Iron IV komutlarına geçmeden önce bu komutları nasıl etkinleştirebileceğinizi anımsatalım. Hearts of Iron IV’te konsol komutlarını kullanmak için oyunun içinde konsol penceresini açmanız gerekiyor ve genellikle bu, TAB tuşuna ya da klavyenizin üzerindeki ~ tuşuna basarak yapılıyor. Konsol açıldığında, istediğiniz komutu yazarak Enter tuşuna basmanız yeterli oluyor. Şimdi gelelim en yararlı Hearts of Iron IV komutlarına:
Komut | İşlevi | Açıklama |
help [komut adı] | Tüm konsol komutlarını veya belirli bir komut açıklamasını yazdırır. | |
tag [<Ülke etiketi>] | Oyuncunun kontrol ettiği ülkeyi değiştirir. | |
event [<etkinlik id>] [Hedef ülke etiketi] | Bir etkinliği yürütür. | Etkinlik sayfaları, etkinliklerin kimliklerini öğrenmek için kullanılabilir. Etkinliğin bir trigger = { … } bloğu varsa, hangi tetikleyicilerin karşılandığını veya karşılanmadığını söyler. |
add_ideas [<fikir adı>] | Belirtilen fikri ülkeye ekler. | |
remove_ideas [<fikir adı>] | Ulusal fikri kaldırır. | |
gain_xp [<miktar>] | Seçili Lider/General/Amiral’e deneyim ekler. | gain_xp 100000 (seviye 9 ile sınırlı) |
gain_xp [<özellik>] | Seçili Lider/General/Amiral’e kazanılabilir özellik ekler. | Örnek: gain_xp seawolf |
cp [<miktar>] | Komuta Gücü ekler. | cp 100 (100 ile sınırlıdır) |
st [<miktar>] | İstikrar ekler. | st 100 (100 ile sınırlıdır) |
add_war_support(ws) [<miktar>] | Savaş Desteği ekler. | ws 100 (100 ile sınırlıdır) |
allowtraits | Generallere serbest özellik atama izni verir. | |
add_equipment(ae) [<ekipman miktarı>] [<ekipman adı>] | Ekipman ekler. | ae 1000 infantry_equipment_1. Yalnızca araştırılmış ekipman eklenebilir. Deniz ekipmanı desteklenmez. |
add_latest_equipment(ale) [<ekipman miktarı>] | En son ekipman varyantlarını oyuncuya verir. | |
addfunds | Tüm Askeri Sanayi Kuruluşlarına (MIO) fon ekler. | Her MIO’ya 1000 fon ekler. |
addTaskCapacity [sayı] | Tüm MIO’lara görev kapasitesi ekler. | Giriş yapılmazsa varsayılan olarak 1 eklenir. |
addSize [sayı] | Tüm MIO’lara özellik puanı ekler. | Giriş yapılmazsa varsayılan olarak 1 eklenir. |
add_cic_bank [sayı] | Oyuncunun Uluslararası Piyasadaki Ekonomik Kapasite Fazlasını ekler. | Giriş yapılmazsa varsayılan olarak 1 eklenir. |
whitepeace(wp) [<ülke etiketleri>] | Belirtilen ülkelerle beyaz barış yapar. | |
teleport(tp) | Teleportasyon aracını etkinleştirir. | Seçili birimlerle sağ tıklayarak herhangi bir yere birimleri ışınlayabilirsiniz. |
allowdiplo(adiplo,nocb) | Tüm diplomatik eylemleri kurallardan bağımsız olarak kullanmanıza olanak tanır. | |
debug_crash(crash) | Oyunu çökertir. | |
debug_nuking | Herhangi bir koşul kontrol etmeden her eyaleti “nük”lemenize olanak tanır. | |
instantconstruction(ic) | Anında inşaat hilesini açar/kapatır. | Yapay zekâyı etkiler. Gemiler de anında inşa edilir. |
research [<slot id> veya “all”] | Araştırma slotundan bir teknolojiyi araştırır veya tüm teknolojileri araştırır. | Tüm teknolojileri araştırır. |
annex [<Hedef Ülke Etiketi> veya “all”] | Belirtilen etiketi ilhak eder. | annex USA veya annex d01 veya annex all |
puppet [<Bağlayıcı Ülke Etiketi>] [<Bağlanan Ülke Etiketi>] | Hedef ülkeyi, bağlayıcı ülkenin kuklası yapar. | puppet GER CZE (Çekoslovakya, Almanya’nın kuklası olur) |
manpower [miktar] | Oyuncuya insan gücü ekler. | Sayı belirtilmezse varsayılan olarak 10 milyon ekler. |
add_opinion [<Ülke etiketi>] | Etiketin sizden olumlu bir şekilde düşünmesini sağlar. | |
observe(spectator) | Hiçbir ülkeyi oynamaz ve artık mesajları göstermez veya oyunu durdurmaz. Ancak yapay zekâ performansını bozabilir. | |
tdebug | Hata ayıklama bilgilerini açar/kapatır. | Ülke etiketlerini ve kimlikleri bulmak için faydalıdır. |
occupationpaint(op) | İşgal boyama modunu açar/kapatır. | |
setowner [<ülke etiketi>] | Eyalet sahibini ayarlar. | |
setcontroller [<ülke etiketi>] [il id] | İl denetleyicisini ayarlar. | |
xp [<XP miktarı>] | Oyuncuya Kara, Deniz ve Hava deneyimi verir. | Günde bir kez kullanılabilir. |
pp(fuhrer_mana,political_power) [PP miktarı] | Oyuncuya siyasi güç verir/alır. | |
fuel [<miktar>] | Yakıt ekler. | |
civilwar [<ideoloji>] [<hedef ülke etiketi>] | Bir iç savaş başlatır. | |
add_party_popularity <ideoloji grubu> <değer> | Parti popülaritesi ekler. | |
set_ruling_party <ideoloji grubu> | Yönetim partisini ayarlar. | |
Focus.AutoComplete (fa) | Ulusal odakları anında bitirir. | Yapay zekâyı etkiler. |
Focus.NoChecks | Odak gereksinimlerini yok sayar. | Yapay zekâyı etkiler. |
Focus.IgnorePrerequisites | Odak ön koşullarını yok sayar. | Odak ağacının ortasındaki bir odağı başlatmanıza olanak tanır. Yapay zekâyı etkiler. |
Decision.FastRemove | Kararları 1 güne kısaltır. | |
Decision.NoChecks | Karar gereksinimlerini yok sayar. | Yapay zekâyı etkiler. |
instant_prepare | Deniz istilalarını anında hazırlar. | Yalnızca hata ayıklama modunda çalışır. |
instanttraining (it) | Birlikleri ve gemileri anında eğitir. | Yapay zekâyı etkiler. |
nuke [sayı] | Nükleer silah ekler. | 100 veya 1.000 nükleer silah ekler. |
ai_accept | Yapay zekâ tüm diplomatik teklifleri kabul eder. | |
add_core <eyalet_id> | Çekirdek ekler. | |
Agency.Instant | Ajanslarla ilgili her şeyi anında tamamlar. | |
deleteallunits(delall) [ülke] | Belirtilen ülkelerin tüm ordularını ve filolarını siler. | deleteallunits SPR |
deleteallunitsbut(delallbut) [ülke] | Tüm ülkelerin ordularını ve filolarını siler, sadece bir ülke hariç. | delallbut SPR |
add_autonomy [<Hedef Ülke Etiketi>] [num] | Bir ülkenin özerklik seviyesini değiştirir. | add_autonomy PHI -200 |
resistance | Seçili ilde direniş oranını artırır. | |
compliance | Seçili ilde uyum oranını artırır. | |
add_intel [<Hedef Ülke etiketi>] [<ülke etiketi>] [sivil,ordu,donanma,hava]=[sayı] | İstihbarat ayarlar. | |
add_mines | Seçili bölgelerde oyuncunun sahip olduğu deniz mayınlarını en üst seviyeye çıkarır. | |
acclimization [<iklim türü>] [<sayı>] | Seçili birliğin belirtilen iklime alışma oranını ayarlar. | acclimization cold_climate 75 |
debug_smooth | Frame smoothing açar/kapatır. | Oyunun hızını %10 ile %35 arasında artırabilir. |
“Modsuz Olmaz” Diyenlerdenseniz, Modlamada İşinize Yarayacak Komutlar
Hiç şüphesiz modlar, Hearts of Iron IV deneyimini zenginleştirmenizin ve özelleştirmenizin en popüler yollarından biri ve Paradox Interactive’in sunduğu olanaklar sayesinde oyuncular, yapımın neredeyse her yönünü değiştirebiliyor, yenileyebiliyor ya da tamamen yeni içerikler ekleyebiliyorlar. Modlar, tarihî senaryoları genişleten paketlerden tamamen alternatif tarih kurulumlarına, yeni teknolojiler ve birimler ekleyen içeriklerden görsel düzenlemelere kadar geniş bir yelpazeyi kapsıyor. Bu süreçte eğer komutlardan destek almak istiyorsanız, aşağıdaki komutlar tam size göre:
Komut | İşlevi | Açıklama |
guibounds(gui) | GUI sınırları hata ayıklamayı açar/kapatır, farklı pencere boyutlarını test etmeyi kolaylaştırır. | Ayrıca oyuncunun üzerinde durduğu sprite ve arayüz ögesinin adını gösterir, böylece görüntünün yerini bulmak için tüm /Hearts of Iron IV/interface/*.gfx dosyalarında arama yapılabilir. |
set_var [<değişken>] [<değer>] | Bir değişkenin değerini belirtilen değere değiştirir. | |
get_var [<değişken>] | Konsolda bir değişkenin değerini gösterir. | |
list_vars | Seçili kapsamda ayarlanmış değişkenleri ve değerlerini listeler. | |
set_country_flag [<Ülke Bayrağı>] | Şu anda oynanan ülkeye bir ülke bayrağı ekler. | “set_country_flag flag AUS” gibi başka bir ülkenin etiketini kullanırsanız çalışmaz, konsolda çalıştığını söylese bile. |
set_global_flag [<Küresel Bayrak>] | Küresel bir bayrak ekler. | |
list_flags | Konsol penceresinde şu anda aktif olan bayrakları listeler. | Komut girildiğinde global_flag, country_flag veya state_flag seçili olduğunda bağlama duyarlıdır. |
trigger [<scripted_trigger_name>] | Belirtilen bir tetikleyicinin doğru olup olmadığını kontrol eder. | |
effect (eval_effect) (e) [<scripted_effect_name>] | Seçilen kapsamda bir script edilmiş etkiyi çalıştırır. | Örnek: e POL_remove_danzig_effect bir eyalette bu etkiyi çalıştırır. |
ai [ülke etiketi…] | Yapay zekâyı açar veya kapatır. | Parametresiz kullanıldığında tüm ülkeler için yapay zekâyı açar/kapatır. Parametrelerle, belirli ülkeleri genel kuraldan hariç tutar. |
aiview | AI hata ayıklama bilgilerini etkinleştirir. | |
human_ai | Oyuncunun kontrol ettiği ülkeyi yapay zekâya verir, ancak oyuncu kontrolü elinde tutar. | Yapay zekâ ayrıca /Hearts of Iron IV/logs/scripted_ai.log dosyasına günlükler oluşturur. |
set_cosmetic_tag [<ülke etiketi>] [<kozmetik etiket>] | Ülkenin ismini ve bayrağını değiştirir. | set_cosmetic_tag USA SOV |
reload [<tür>] | Belirtilen türdeki dosyaları yeniden yükler. Ayrıca /Hearts of Iron IV/interface/ klasöründeki bireysel dosyaları da kabul eder. | reload loc (yerelleştirme dosyalarını yeniden yükler), reload focus (odakları yeniden yükler), reload landcombat.gui (kara muharebesi arayüzünü yeniden yükler). |
reloadoob [<Hedef Ülke Etiketi>] | Savaş düzenlerini yeniden yükler. | |
reloadinterface | Tüm arayüzü yeniden yükler. | |
reloadtechnologies | Teknoloji veri tabanını yeniden yükler. | |
updateequipments | Ekipman veri tabanını günceller. | |
updatesubunits | Alt birim veri tabanını günceller. | |
update_loc [yerelleştirme etiketi] | Yerelleştirme etiket dosyasını günceller. | |
error | Hata günlüğü dosyasını açar. | Klasör yolunda özel karakterler varsa çalışmaz. Hata ayıklama modu başlatma seçeneklerinde etkinse, error dog’a basmaya eş değerdir. |
imgui | ImGui arayüzlerini kontrol eder. imgui show kullanarak mevcut alt komutları listeler. | Bu arayüzler script profilleme, yapay zekâ hata ayıklama ve karakter listeleme gibi birçok faydalı modlama aracını kapsar. |
goto_province [il id] | Kamerayı belirtilen ile taşır. | |
goto_state [eyalet id] | Kamerayı belirtilen eyalete taşır. |
Siz de Hearts of Iron IV’ü performans sorunlarıyla karşılaşmadan, keyifle oynamak istiyorsanız, Monster imzalı; Abra, Tulpar ve Semruk oyun bilgisayarlarından dilediğinizi hemen satın alabilirsiniz.