Hearts of Iron 4 Hileleri ve Kodları

Monster Notebook  13 Kasım 2024

Oyun

Savaşın derinliklerine adım attığınızda, yalnızca mermi seslerini değil kaderin meşum hırıltısını da duyarsınız. Dumanlı savaş alanları, tankların metalik gürültüleri ve uçakların keskin çığlıkları arasında her köşeye zafer ya da yok oluşun kokusu sinmiştir. Karşısında, devasa ordu kütleleriyle düşmanın korkunç direnişi, stratejik planlamanın ve liderliğin sınırlarını her daim zorlar. Karanlık gökyüzünde çatışmaların gölgeleri dans ederken her hamle ve karar anında bir ülkenin geleceği belirlenir. İşte bu kaotik savaş atmosferi, Hearts of Iron IV’te gerçeğe dönüşüyor. Siz de savaşın yüksek tansiyonu altında strateji ve liderlik yeteneklerinizi sınarken tarih yeniden şekilleniyor. Elbette bu süreçte kaderinizle baş başa değilsiniz ve oyun geliştiricilerin izin verdiği onlarca Hearts of Iron 4 hile kodları ile oyununuzu şekillendirebilirsiniz. Dilerseniz gelin, oyun için sunulan tüm kodları sizinle paylaşalım.

Geliştiriciler Tarafından Açıklanan Tüm Hearts of Iron 4 Hileleri

Hearts of Iron IV’te konsol komutlarını kullanmak için öncelikle konsol penceresini açmanız gerektiğini anımsatmalıyız. TAB veya ~ tuşları, konsol penceresini açıyor ve ilgili alana, gereksinim duyduğunuz komutları yazarak etkisini oyunda deneyimleyebiliyorsunuz.

KomutİşleviAçıklama
help [komut adı]Tüm konsol komutlarını veya belirli bir komut açıklamasını yazdırır.
tag [<Ülke etiketi>]Oyuncunun kontrol ettiği ülkeyi değiştirir.
event [<etkinlik id>] [Hedef ülke etiketi]Bir etkinliği yürütür.Etkinlik sayfaları, etkinliklerin kimliklerini öğrenmek için kullanılabilir. Etkinliğin bir trigger = { … } bloğu varsa, hangi tetikleyicilerin karşılandığını veya karşılanmadığını söyler.
add_ideas [<fikir adı>]Belirtilen fikri ülkeye ekler.
remove_ideas [<fikir adı>]Ulusal fikri kaldırır.
gain_xp [<miktar>]Seçili Lider/General/Amiral’e deneyim ekler.gain_xp 100000 (seviye 9 ile sınırlı)
gain_xp [<özellik>]Seçili Lider/General/Amiral’e kazanılabilir özellik ekler.Örnek: gain_xp seawolf
cp [<miktar>]Komuta Gücü ekler.cp 100 (100 ile sınırlıdır)
st [<miktar>]İstikrar ekler.st 100 (100 ile sınırlıdır)
add_war_support(ws) [<miktar>]Savaş Desteği ekler.ws 100 (100 ile sınırlıdır)
allowtraitsGenerallere serbest özellik atama izni verir.
add_equipment(ae) [<ekipman miktarı>] [<ekipman adı>]Hearts of Iron 4 ekipman hilesi.ae 1000 infantry_equipment_1. Yalnızca araştırılmış ekipman eklenebilir. Deniz ekipmanı desteklenmez.
add_latest_equipment(ale) [<ekipman miktarı>]En son ekipman varyantlarını oyuncuya verir.
addfundsTüm Askerî Sanayi Kuruluşlarına (MIO) fon ekler. Hearts of Iron 4 asker hilesi.Her MIO’ya 1000 fon ekler.
addTaskCapacity [sayı]Tüm MIO’lara görev kapasitesi ekler.Giriş yapılmazsa varsayılan olarak 1 eklenir.
addSize [sayı]Tüm MIO’lara özellik puanı ekler.Giriş yapılmazsa varsayılan olarak 1 eklenir.
add_cic_bank [sayı]Oyuncunun Uluslararası Piyasadaki Ekonomik Kapasite Fazlasını ekler.Giriş yapılmazsa varsayılan olarak 1 eklenir.
whitepeace(wp) [<ülke etiketleri>]Belirtilen ülkelerle beyaz barış yapar. Hearts of Iron 4 barış hilesi.
teleport(tp)Teleportasyon aracını etkinleştirir.Seçili birimlerle sağ tıklayarak herhangi bir yere birimleri ışınlayabilirsiniz.
allowdiplo(adiplo,nocb)Tüm diplomatik eylemleri kurallardan bağımsız olarak kullanmanıza olanak tanır.
debug_crash(crash)Oyunu çökertir.
debug_nukingHerhangi bir koşul kontrol etmeden her eyaleti nüklemenize olanak tanır.
instantconstruction(ic)Anında inşaat hilesini açar/kapatır. Hearts of Iron 4 inşaat hilesi.Yapay zekâyı etkiler. Gemiler de anında inşa edilir.
research [<slot id> veya “all”]Araştırma slotundan bir teknolojiyi araştırır veya tüm teknolojileri araştırır.Tüm teknolojileri araştırır.
annex [<Hedef Ülke Etiketi> veya “all”]Belirtilen etiketi ilhak eder.annex USA veya annex d01 veya annex all
puppet [<Bağlayıcı Ülke Etiketi>] [<Bağlanan Ülke Etiketi>]Hedef ülkeyi, bağlayıcı ülkenin kuklası yapar.puppet GER CZE (Çekoslovakya, Almanya’nın kuklası olur)
manpower [miktar]Oyuncuya insan gücü ekler.Sayı belirtilmezse varsayılan olarak 10 milyon ekler.
add_opinion [<Ülke etiketi>]Etiketin sizden olumlu bir şekilde düşünmesini sağlar.
observe(spectator)Hiçbir ülkeyi oynamaz ve artık mesajları göstermez veya oyunu durdurmaz. Ancak yapay zekâ performansını bozabilir.
tdebugHata ayıklama bilgilerini açar/kapatır.Ülke etiketlerini ve kimlikleri bulmak için faydalıdır.
occupationpaint(op)İşgal boyama modunu açar/kapatır.
setowner [<ülke etiketi>]Eyalet sahibini ayarlar.
setcontroller [<ülke etiketi>] [il id]İl denetleyicisini ayarlar.
xp [<XP miktarı>]Oyuncuya Kara, Deniz ve Hava deneyimi verir.Günde bir kez kullanılabilir.
pp(fuhrer_mana,political_power) [PP miktarı]Oyuncuya siyasi güç verir/alır.
fuel [<miktar>]Yakıt ekler.
civilwar [<ideoloji>] [<hedef ülke etiketi>]Bir iç savaş başlatır.
add_party_popularity <ideoloji grubu> <değer>Parti popülaritesi ekler.
set_ruling_party <ideoloji grubu>Yönetim partisini ayarlar.
Focus.AutoComplete (fa)Ulusal odakları anında bitirir.Yapay zekâyı etkiler.
Focus.NoChecksOdak gereksinimlerini yok sayar.Yapay zekâyı etkiler.
Focus.IgnorePrerequisitesOdak önkoşullarını yok sayar.Odak ağacının ortasındaki bir odağı başlatmanıza olanak tanır. Yapay zekâyı etkiler.
Decision.FastRemoveKararları 1 güne kısaltır.
Decision.NoChecksKarar gereksinimlerini yok sayar.Yapay zekâyı etkiler.
instant_prepareDeniz istilalarını anında hazırlar.Yalnızca hata ayıklama modunda çalışır.
instanttraining (it)Birlikleri ve gemileri anında eğitir.Yapay zekâyı etkiler.
nuke [sayı]Nükleer silah ekler.100 veya 1.000 nükleer silah ekler.
ai_acceptYapay zekâ tüm diplomatik teklifleri kabul eder.
add_core <eyalet_id>Çekirdek ekler.
Agency.InstantAjanslarla ilgili her şeyi anında tamamlar.
deleteallunits(delall) [ülke]Belirtilen ülkelerin tüm ordularını ve filolarını siler.deleteallunits SPR
deleteallunitsbut(delallbut) [ülke]Tüm ülkelerin ordularını ve filolarını siler, sadece bir ülke hariç.delallbut SPR
add_autonomy [<Hedef Ülke Etiketi>] [num]Bir ülkenin özerklik seviyesini değiştirir.add_autonomy PHI -200
resistanceSeçili ilde direniş oranını artırır.
complianceSeçili ilde uyum oranını artırır.
add_intel [<Hedef Ülke etiketi>] [<ülke etiketi>] [sivil,ordu,donanma,hava]=[sayı]İstihbarat ayarlar.
add_minesSeçili bölgelerde oyuncunun sahip olduğu deniz mayınlarını en üst seviyeye çıkarır.
acclimization [<iklim türü>] [<sayı>]Seçili birliğin belirtilen iklime alışma oranını ayarlar.acclimization cold_climate 75
debug_smoothFrame smoothing açar/kapatır.Oyunun hızını %10 ile %35 arasında artırabilir.
guibounds(gui)GUI sınırları hata ayıklamayı açar/kapatır, farklı pencere boyutlarını test etmeyi kolaylaştırır.Ayrıca, oyuncunun üzerinde durduğu sprite ve arayüz öğesinin adını gösterir, böylece görüntünün yerini bulmak için tüm /Hearts of Iron IV/interface/*.gfx dosyalarında arama yapılabilir.
set_var [<değişken>] [<değer>]Bir değişkenin değerini belirtilen değere değiştirir.
get_var [<değişken>]Konsolda bir değişkenin değerini gösterir.
list_varsSeçili kapsamda ayarlanmış değişkenleri ve değerlerini listeler.
set_country_flag [<Ülke Bayrağı>]Şu anda oynanan ülkeye bir ülke bayrağı ekler.“set_country_flag flag AUS” gibi başka bir ülkenin etiketini kullanırsanız çalışmaz, konsolda çalıştığını söylese bile.
set_global_flag [<Küresel Bayrak>]Küresel bir bayrak ekler.
list_flagsKonsol penceresinde şu anda aktif olan bayrakları listeler.Komut girildiğinde global_flag, country_flag veya state_flag seçili olduğunda bağlama duyarlıdır.
trigger [<scripted_trigger_name>]Belirtilen bir tetikleyicinin doğru olup olmadığını kontrol eder.
effect (eval_effect) (e) [<scripted_effect_name>]Seçilen kapsamda bir script edilmiş etkiyi çalıştırır.Örnek: e POL_remove_danzig_effect bir eyalette bu etkiyi çalıştırır.
ai [ülke etiketi…]Yapay zekâyı açar veya kapatır.Parametresiz kullanıldığında tüm ülkeler için Yapay zekâyı açar/kapatır. Parametrelerle, belirli ülkeleri genel kuraldan hariç tutar.
aiviewAI hata ayıklama bilgilerini etkinleştirir.
human_aiOyuncunun kontrol ettiği ülkeyi Yapay zekâya verir, ancak oyuncu kontrolü elinde tutar.AI ayrıca /Hearts of Iron IV/logs/scripted_ai.log dosyasına günlükler oluşturur.
set_cosmetic_tag [<ülke etiketi>] [<kozmetik etiket>]Ülkenin ismini ve bayrağını değiştirir.set_cosmetic_tag USA SOV
reload [<tür>]Belirtilen türdeki dosyaları yeniden yükler. Ayrıca /Hearts of Iron IV/interface/ klasöründeki bireysel dosyaları da kabul eder.reload loc (yerelleştirme dosyalarını yeniden yükler), reload focus (odakları yeniden yükler), reload landcombat.gui (kara muharebesi arayüzünü yeniden yükler).
reloadoob [<Hedef Ülke Etiketi>]Savaş düzenlerini yeniden yükler.
reloadinterfaceTüm arayüzü yeniden yükler.
reloadtechnologiesTeknoloji veritabanını yeniden yükler.
updateequipmentsEkipman veritabanını günceller.
updatesubunitsAlt birim veritabanını günceller.
update_loc [yerelleştirme etiketi]Yerelleştirme etiket dosyasını günceller.
errorHata günlüğü dosyasını açar.Klasör yolunda özel karakterler varsa çalışmaz. Hata ayıklama modu başlatma seçeneklerinde etkinse, error dog’a basmaya eşdeğerdir.
imguiImGui arayüzlerini kontrol eder. imgui show kullanarak mevcut alt komutları listeler.Bu arayüzler, script profilleme, AI hata ayıklama ve karakter listeleme gibi birçok faydalı modlama aracını kapsar.
goto_province [il id]Kamerayı belirtilen ile taşır.
goto_state [eyalet id]Kamerayı belirtilen eyalete taşır.
ShowTechBonusBilinmiyor, ancak adı teknoloji bonuslarıyla ilgili olabilir. Geliştiriciye özel.Bilinmeyen işlev, geliştirici modunda kullanılmakta.
normalsBilinmiyor. Geliştiriciye özel.Bilinmeyen işlev, geliştirici modunda kullanılmakta.
rendertypeKullanılan render arka planını raporlar.Grafik motorunun türünü gösterir.
tweakerguiBir tweaker GUI açar.Özelleştirme arayüzü açar.
timeSaat kaç?Oyunun mevcut saatini gösterir.
reloadfx [Arguments: map/mapname/postfx or *.fx filename]Shader’ı yeniden yükler.Belirtilen dosya veya harita için shader’ı yeniden yükler.
particle_editorBir parçacık editörü açar.Parçacık sistemlerini düzenlemek için bir araç açar.
analyzetheatres(anth)Tiyatroları hatalar için analiz eder.Haritalarda veya savaş bölgelerinde hata analizi yapar.
massconquer(massc)Toplu fetih aracı. Doğrudan il ve bölge isimleri gerektirir. Geliştiriciye özel.Birden fazla bölgeyi aynı anda fethetmek için kullanılır.
aircombat(airc) [<scenario name>] [<result name>] [<province id>] [<state id with airbase>] [<state id with airbase>] [<equipment type>] [<equipment type>] [<equipment creator country>] [<equipment creator country>]İstenilen yerde hava savaşı başlatır.Belirtilen senaryo, sonuç ve ekipman ile hava savaşı başlatır.
frontsYabancı cephelerin görünürlüğünü değiştirir.Haritada diğer ülkelere ait cephelerin görünürlüğünü açar veya kapatır.
ai_front_dump (aifrontdump)AI cephe verilerini günlük dosyasına döker, bir ünite seçili olmalıdır.Yapay zekânın cephe verilerini günlük dosyasına kaydeder.
traderoutesTicaret yollarının görünürlüğünü değiştirir.Haritadaki ticaret yollarının görünürlüğünü açar veya kapatır.
debug_tacticsTaktikler için debug tooltip’ini görünür hâle getirir.Taktiklerin detaylarını debug modunda gösterir.
reloadsupply(relsup)Tedarik sistemlerini yeniden başlatır.Oyunun tedarik sistemlerini yeniden başlatır.
deltat [<speed factor>]Animasyon hızlarını kontrol eder.Animasyon hızını değiştirmek için kullanılır.
building_health(bhealth) [<building type>] [<state or prov id>] [<building level>] [<health to add>]Belirtilen binanın sağlığını değiştirir.Belirli bir binanın sağlığını ayarlar.
nomapiconsHarita simgelerini değiştirir.Haritadaki simgelerin görünürlüğünü açar veya kapatır.
nopausetextEkran duraklatma banner’ını kapatır.Ekran görüntüsü almak için duraklatma metnini kapatır.
nextsongŞu anda çalan soundtrack’ı değiştirir.Oyun müziğini değiştirir.
combatsoundSavaş görünümünde rastgele seslerin sıklığını belirler. 0-50Savaş esnasında rastgele seslerin ne sıklıkla duyulacağını ayarlar.
morehumans(humans) [num]Daha fazla insan ekler.Oyun dünyasına ek insan ekler.
window(wnd) [Arguments: open/close] [window gui name]Belirtilen pencereyi açar veya kapatır.Belirtilen GUI penceresini açar veya kapatır.
pollGeçerli Olayları sorgular.Oyun içindeki geçerli olayları sorgular.
pause_in_hoursKomut çağrıldıktan sonra X saat geçtikten sonra oyunu duraklatır.Belirtilen saat süresi geçtikten sonra oyunu duraklatır.
winwarsÜlkeye tüm savaşlarda maksimum savaş puanı verir.Artık geçerli değil (1.9.1 yamasıyla).
testevent [<Event ID>] [<Character ID>]Bir olayı tetiklenmeden test eder.Belirtilen olayı tetiklenmeden test eder.
resignOyundan çekilir.Oyundan ayrılmak istenildiğinde kullanılabilir.
add_interest [<Country tag>]Belirtilen ülke etiketini ilginize ekler.İlgilenilen ülkelere ülke etiketleri ekler.
remove_interest [<Country tag>]Belirtilen ülke etiketini ilginizden çıkarır.İlgilenilen ülkelerden ülke etiketlerini çıkarır.
add_diploDiplomasiyi ekler.Diplomatik ilişkileri ekler.
PrintSynchStuffRastgele sayı ve tohum bilgilerini yazdırır.Rastgele sayı ve tohum bilgilerini günlüğe kaydeder.
SetRandomCountRastgele sayıyı 0 veya argüman olarak ayarlar.Rastgele sayıyı ayarlar.
ai_invasionYapay zekânın deniz saldırılarını açar veya kapatır.Yapay zekânın deniz saldırılarını yönetir.
ai_pp_logYapay zekânın PP kullanımını günlük dosyasına yazar.Yapay zekânın siyasi güç puanı (PP) kullanımını kaydeder.
ai_idea_desire_logYapay zekânın fikirlere olan arzusunu günlüğe yazar. Mevcut ülke için geçerli.Yapay zekânın fikir arzularını günlüğe kaydeder.
ai_force_templateYapay zekânın sadece ordu XP’sini şablon tasarımına harcamasını sağlar.Yapay zekânın ordu XP’sini sadece şablon tasarımı için harcamasını zorlar.
ai_force_equipmentYapay zekânın sadece ordu XP’sini ekipman tasarımına harcamasını sağlar.Yapay zekânın ordu XP’sini sadece ekipman tasarımı için harcamasını zorlar.
ai_front_idSeçili grubun ön cephe debug ID’sini alır.Seçili AI grubunun ön cephe ID’sini gösterir.
fow(debug_fow) [Province ID]Savaş bulutunu kapatır, belirtilen il içindeyse yalnızca.Belirtilen ilde savaş bulutunu kapatır.
collision(debug_collision)Normaller/bounding box/çarpışma debug görüntüleme modunu açar veya kapatır.Çarpışma ve diğer debug bilgilerini gösterir.
savegameBir kaydetme dosyası oluşturur.Oyun ilerlemenizi kaydeder.
savecheckBir kaydetme dosyası oluşturur (Test_01), bu dosyayı yükler, yeni bir kaydetme dosyası oluşturur (Test_02). Bu dosyaların aynı görünmesi gerekir.Kaydetme dosyalarını test eder ve karşılaştırır.
IPIP adresinizi gösterir.Bilgisayarınızın IP adresini gösterir.
requestgamestateAna bilgisayardan oyun durumunu talep eder.Oyun durumunu sunucudan alır.
nudgeNudge aracına geçer.Nudge aracını açar.
mapmode [Mapmode type (int)]Harita modunu değiştirir.Belirtilen harita moduna geçer.
fullscreenTam ekranı açar veya kapatır.Oyun penceresini tam ekrana alır veya kapatır.
pricesFiyat bilgilerini gösterir.Oyun içindeki fiyat bilgilerini gösterir.
remove_core [<State ID>] [<Country Tag>]Core’u kaldırır. Not: Çalışmaz.Belirli bir ülkenin core bölgesini kaldırır, ancak bu komut çalışmayabilir.
debug_zoomOyunda yakınlaştırmayı açar veya kapatır.Yakınlaştırma özelliğini kontrol eder.
debug_typesDinamik referans nesneleri için veri türlerini yazdırır. RTTI kullanılmalıdır.Referans nesnelerinin veri türlerini gösterir.
debug_show_event_IDOlay ID’sini gösterir.Olayların ID’lerini gösterir.
debug_commandsKomut sayısını günlük dosyasına yazar.Oyun komutlarının sayısını gösterir.
debug_eventsOlayları saymaya başlar.Olayların sayımını başlatır.
debug_dumpeventsOlay verilerini oyun günlüğüne döker.Olay verilerini günlüğe kaydeder.
debug_diploactionsDiplomatik hareketleri saymaya başlar.Diplomatik hareketlerin sayımını başlatır.
debug_dumpdiploactionsDiplomatik hareket verilerini oyun günlüğüne döker.Diplomatik hareket verilerini günlüğe kaydeder.
debug_assertAssert’leri açar veya kapatır.Hata ayıklama amaçlı assert’leri kontrol eder.
debug_nomouseFare kaydırma tekerleğini açar veya kapatır.Fare kaydırma tekerleğini kontrol eder.
debug_terrainAraziyi açar veya kapatır.Arazi bilgilerini gösterir.
debug_citiesŞehirler çizim modunu açar veya kapatır.Şehirlerin haritada nasıl göründüğünü değiştirir.
debug_waterSuyu açar veya kapatır.Suyun görünürlüğünü kontrol eder.
debug_frontsAra interpolasyon ön cephelerini debug modunda gösterir.Cephelerin detaylarını gösterir.
debug_off_front_snap(dbg_fsnap)Saldırı cephelerinin snap debug’unu açar veya kapatır.Saldırı cephelerinin hizalanmasını gösterir.
debug_bordersSınırları açar veya kapatır.Sınırların görünürlüğünü kontrol eder.
debug_treesAğaçları açar veya kapatır.Ağaçların görünürlüğünü kontrol eder.
debug_riversNehirleri açar veya kapatır.Nehirlerin görünürlüğünü kontrol eder.
debug_postfxPostFX’i açar veya kapatır.Post efektlerin görünürlüğünü kontrol eder.
debug_skyGökyüzünü açar veya kapatır.Gökyüzünün görünürlüğünü kontrol eder.
debug_bloomBloom efektini açar veya kapatır.Bloom efektlerini kontrol eder.
debug_tooltipAraç ipuçlarını açar veya kapatır.Araç ipuçlarının görünürlüğünü kontrol eder.
flagsoutput [<path>]Bellekten doku atlas dosyaları oluşturur.Dokuların atlas dosyalarını oluşturur.
cityreloadŞehirleri yeniden yükler.Şehir bilgilerini yeniden yükler.
versionMevcut oyun sürümünü gösterir.Oyun sürümünü gösterir.
debug_noguiGUI’yi açar veya kapatır.Grafik kullanıcı arayüzünü kontrol eder.
debug_volume [<Volume Delta>]Müzik ses seviyesini değiştirir.Müzik ses seviyesini ayarlar.
debug_lockcameraKamerayı kilitler veya kilidini açar.Kameranın hareketini kontrol eder.
debug_linesDebug çizgileri açar veya kapatır.Debug çizgilerini görünür yapar veya kapatır.
debug_entitiesDebug varlıklarını açar veya kapatır.Oyun içindeki varlıkların debug modunu kontrol eder.
debug_infoDebug bilgilerini açar veya kapatır.Debug bilgilerini görünür hâle getirir veya gizler.
debug_particleParçacıkların debug bilgilerini açar veya kapatır.Parçacık sisteminin debug bilgilerini gösterir.
debug_ai_budget [CountryTag]AI bütçe verilerini gösterir.Belirtilen ülkenin AI bütçesini gösterir.
debug_texturesDoku bilgilerini uygulama debug günlüğüne yazar.Dokularla ilgili bilgileri günlüğe kaydeder.
debug_textureDokuları bloom gibi çizer.Dokuları özel bir şekilde çizer.
debug_wireframeTel çerçeve görünümünü açar veya kapatır.Tel çerçeve görünümünü açar veya kapatır.
debug_achievements_clearTüm başarıları ve kullanıcı istatistiklerini temizler.Başarıları ve istatistikleri sıfırlar.
moveunit [<Unit ID>] [<Province ID>]Bir birimi bir bölgeye taşır.Belirtilen birimi belirli bir bölgeye taşır.
spawnactor [<Actorname>] [<Province ID>] [<Animation> OPTIONAL]Bir aktör oluşturur ve isteğe bağlı animasyon ekler.Belirtilen aktörü ve animasyonu oluşturur.
cameraclampKamerayı sıkıştırma modunu açar veya kapatır.Kameranın hareketini sınırlandırır.
provtooltipdebug(tdebug)İl bilgi penceresindeki debug bilgilerini açar veya kapatır.İl bilgi penceresindeki detayları gösterir.
reloadweather [<randomseed>]Hava durumunu yeniden yükler ve rastgele hava durumu üretir.Hava durumunu yeniden yükler ve rastgele hava durumu oluşturur.
weatherHava durumu simülasyonunu açar veya kapatır.Hava durumu simülasyonunu açar veya kapatır.
debug_air_vs_land(dbg_cas)Hava ve kara savaşları için debug modunu açar veya kapatır.Hava ve kara savaşlarının detaylarını gösterir.
mapnamesHarita isimlerini açar veya kapatır.Haritadaki isimlerin görünürlüğünü kontrol eder.
gbreloadGradient sınırlarını yeniden yükler.Yalnızca geliştiriciler için, gradient sınırlarını yeniden yükler.
gbpaint [layer] [channel]Gradient sınırlarını boyama modunu açar veya kapatır.Gradient sınırlarını düzenleme modunu açar veya kapatır.
profilelogProfiling bilgilerini time.log dosyasına yazdırır.Performans profilleme bilgilerini günlüğe kaydeder.
runBelirtilen dosyayı komut listesi ile çalıştırır.Belirtilen dosyayı ve komutları çalıştırır.
oosSenkronizasyon hatası.Senkronizasyon hatasını gösterir.
trigger_docs(effect_docs, scripting_docs, docs)Tetikleyiciler, efektler ve değişkenler için dokümanları yazdırır.Tetikleyiciler ve efektler için dokümantasyonu günlüğe kaydeder.
threat [Threat amount]Mevcut etiketin tehdit seviyesini ekler veya gösterir.Dünya gerilimini belirli bir miktarda artırır veya azaltır.
3dstats3D istatistiklerini açar veya kapatır.3D istatistiklerin görünürlüğünü kontrol eder.
hdrHDR’i açar veya kapatır.Yüksek dinamik aralık (HDR) görüntülemesini açar veya kapatır.
hdr_debugHDR hata ayıklama modunu açar veya kapatır.HDR ile ilgili debug bilgilerini gösterir.
srgbsRGB’yi açar veya kapatır.sRGB renk profilini açar veya kapatır.
bloomBloom efektini açar veya kapatır.Bloom efektini açar veya kapatır.
PostEffectVolumes.Default [posteffect_values name]Varsayılan post-effect değerlerini değiştirir.Belirtilen post-effect değerlerini uygular.
nightGece modunu açar veya kapatır.Gece modunu açar veya kapatır, ancak bu komut 1.01 sürümünden itibaren çalışmayabilir.
filewatcherDosya izleyiciyi açar veya kapatır.Dosya izleyiciyi kontrol eder.
createleanLEAN dokular oluşturur.LEAN dokuları oluşturur.
helplogTüm konsol komutlarını game.log dosyasına yazdırır.Tüm konsol komutlarını günlüğe kaydeder.
helphelpÇift Gökkuşağı yardım komutunu çalıştırır.Çift Gökkuşağı yardım komutunu çalıştırır.
hsvRGB’yi HSV’ye dönüştürür.Renk formatlarını dönüştürür.
tag_colorBir ülkenin rengini test eder.Ülke rengini test eder.
browser [url]Tarayıcı penceresini gösterir.Belirtilen URL ile tarayıcı penceresini açar.
browser_base_url [url]Tarayıcı temel URL’sini ayarlar.Tarayıcı penceresi için temel URL’yi ayarlar.
airealismGerçekçi Yapay zekâyı etkinleştirir.Gerçekçi yapay zekâ konuşmalarını etkinleştirir. Çoğunlukla çok oyunculu modda aktif değildir.
instant_wargoalÜlkeler üzerinde anında savaş hedefi belirleme sağlar.Ülkelere karşı anında savaş hedefleri belirlemeye izin verir.
allowideasOyuncunun her türlü fikri seçmesine izin verir.Fikirleri seçerken kısıtlamaları aşar.
release [<country tag>]Bir ülkeyi veya serbest bırakılabilir milleti serbest bırakır.Belirtilen ülkeyi serbest bırakır.
InternationalMarket.AddSubsidyForTags [<economic capacity>] [<equipment>] [<country tag>]Belirli bir ülke için sübvansiyon ekler.Belirli bir ülke için oyuncunun ekipman alımına sübvansiyon ekler.
random_seedOyunun kullandığı rastgele tohum değerini değiştirir.Yapay zekânın kararlarını etkileyen rastgele tohum değerini değiştirir.

Savaşın acımasız ortamında ülkenizi ayakta tutmak için “canavar” gibi bir müttefikiniz olmalı. Monster tarafından geliştirilen; Abra, Tulpar ve Semruk oyun bilgisayarları, Hearts of Iron 4 gibi klasiklerin yanı sıra tüm güncel oyunları, en iyi şekilde oynamanızı sağlayacak!

 

Sıkça Sorulan Sorular

Hearts of Iron 4 Hile Nasıl Yapılır?

Hearts of Iron 4’te hile yapmak için oyun içi konsolu açmanız gerekir. Konsolu açmak için genellikle klavyenizdeki “é”, “~” (tilde) veya “Shift+3” tuşlarına basın. Konsol açıldığında, hile kodlarını yazabilirsiniz. Örneğin, “research_on_icon_click” teknolojiyi hızlandırır, “manpower” ise asker sağlar.

HOI4 Beyaz Barış Nasıl Yapılır?

Hearts of Iron 4’te beyaz barış yapmak için hile konsolunu açın ve “whitepeace [ülke tagı1] [ülke tagı2]” komutunu kullanın. Örneğin, Almanya (GER) ve İngiltere (ENG) arasında beyaz barış yapmak için “whitepeace GER ENG” yazın. Bu komut, savaş halindeki ülkeler arasında anlaşmayı sağlar.

HOI4 Hile Konsolu Nasıl Açılır?

HOI4’te hile konsolunu açmak için genellikle klavyenizdeki “~” (tilde), “é” veya “Shift+3” tuşlarına basmanız yeterlidir. Konsol açıldığında, istediğiniz hile kodlarını yazarak etkinleştirebilirsiniz. Hileler, oyunun gidişatını değiştirmek, kaynakları artırmak veya özel birimler oluşturmak için kullanılır.

HOI4 Spawn Hilesi Nasıl Yapılır?

Hearts of Iron 4’te belirli bir birimi spawn etmek için hile konsolunu açın ve “spawn [birim adı] [koordinat]” komutunu kullanın. Örneğin, “spawn infantry 1” komutu, mevcut konumunuza bir piyade birimi ekler. Spawn edilen birimler, belirttiğiniz koordinatlarda oyuna eklenir ve kullanıma hazırdır.

Paylaş: