Mafia 3: İtalyan Mafyası’nın Korkulu Rüyası Haline Gelmek

Monster Notebook  18 Ekim 2016

HaberlerOyun

Suç dünyasının en nazik, en kibar beyefendileridir mafya örgütleri. Takım elbiseleri, kibar konuşmaları ve mesajlarını doğrudan değil de dolaylı yollardan göndermeleri, onları saygın ve korkulası karakter haline getirir.

Bu Dünyadan Bir “Mafia” Geçti

1930’larda geçen bir suç dünyasını oyuncusuna tanıtmak yerine adeta yaşatan Mafia: The City of Lost Heaven, Çek menşeli Illussion Softworks’un elinden çıkarak 2002 yılına ve elbette sonraki yıllara damgasını vuran bir oyundu.

Tommy Angelo’nun, Don Salieri için başlarda ayak işleri yapıp hikayenin ilerleyen aşamalarında daha çetrefilli olaylara bulaşmasıyla heyecanlı hale gelen yapım, oyuncuları gözyaşları içinde bırakarak sonlanmıştı. Bu oyunun sekiz yıl sonrasında çıkagelen Mafia II ise türde çıtayı hayli yukarıya taşıyan ve muadili açık dünya oyunlarıyla kıyas kabul etmeyecek kaliteyi yakalayan ilk oyunun altında ezilmişti. Özellikle ana karakter olan Vito Scaletta’nın, oyunun neredeyse sonuna kadar “Ne iş olsa yaparım.” düşüncesinde bir karakter olarak kalması, oyun mekaniklerinin o gerçekçi dünyayı yaşatamaması ve maalesef oyunun birçok özelliğinin DLC olarak sunulması o dönem çok fazla eleştiri almıştı.

İkinci oyunun sahip olduğu olumsuzluklardan bağımsız olarak ilk iki oyundaki şehir atmosferi, araç radyoları ve 1930-1950 arası yılların sayısız detay ile yansıtılması, bu oyunların oyunseverler tarafından benimsenmesindeki en büyük etken olmuştu.

Üçüncü Defa; Ancak Bu Kez Farklı Şekilde

unnamed2

Zaman çizelgesinin düzenli olarak ilerlediği Mafia serisinde macera artık, 1968 yılının hayali New Orleans’ı olan New Bordeaux’da geçiyor. Yetim olarak büyüyen ve Vietnam Savaşı’na katılan Lincoln Clay, ailesi olarak bildiği zenci mafyasının İtalyan Mafyası tarafından ortadan kaldırılması sonucunda intikam almak için hazırlıklarını yapıyor ve “eski dostlar”dan da yardım alarak savaşını sürdürüyor. “Eski dostlar” konusunu biraz açmak gerekirse, ikinci oyunun ana karakteri Vito Scaletta ve Clay’in bazı başka dostları, senaryo gereği yardım etmek için hazırda bulunuyor.

Gelişen grafik ve fizik teknolojisini hem oyun dünyasına hem de araç sürüşlerine adapte eden geliştirici firma Hangar 13, önceleri Illussion Softworks sonraki dönemde ise 2K Czech olarak bilinen ve ilk iki oyunu geliştiren ekipten yardım alıyor. Senaryonun önceki oyunlarda olduğu gibi giderek çok katmanlı bir yapıya dönüştüğü Mafia 3, Lincoln Clay’in Vietnam Savaşı’ndan edindiği yakın dövüş yetenekleri dolayısıyla daha acımasız ve kanlı bir hal alıyor. Ayrıca modern oyunların birçoğunda bulunan ve oyuncuya, alternatif yollarla bölümü tamamlama imkanı tanıyan gizlilik konseptini de beraberinde getiren oyun, çatışma sahnelerinin gerçekçiliği ve tokluğuyla dikkat çekiyor.

Yeni teknolojilerin nimetlerinden sonuna kadar faydalanan Mafia 3; minimum Windows 7 64 bit işletim sistemi, 6 GB bellek, 2 GB bellekli NVIDIA GeForce GTX 660 ve AMD FX 8120 CPU donanım isteyerek kabul edilebilir performans vadediyor. Türün öncüsü Grand Theft Auto’nun iyi yaptığı her şeyi alıp Mafia’yı Mafia yapan detayları da bunların üzerine ekleyen Mafia 3, keyifli ve uzun süreli bir oynanış sunuyor.

Paylaş: