Prince of Persia: The Sands of Time Remake ile Zamanın Kumları Yeniden!

Monster Notebook  12 Nisan 2022

Oyun

Oyuncular arasında, bugün de görsellerinden rahatsızlık duyulmadan, kontrollerine kısa sürede adapte olunarak deneyimlenebilen eski oyunlar, “iyi yaşlanmış” olarak değerlendiriliyor. Özenle çizilmiş piksel grafikli ev konsollarına veya arcade’e özel yapımlar, iyi yaşlanarak yeni nesil oyun tutkunlarının zihinlerinde de kendine yer edinebiliyor; Jordan Mechner tarafından tasarlanan ve bir klasik hâline gelen 1989 çıkışlı Prince of Persia (PoP) gibi. 1900’lü yılların başlarında bulunan animasyon tekniği olan rotoskoptan destek alarak oyundaki karakterlerin animasyonlarına hayat veren Mechner, bu tekniği oyunlarına başarıyla uyarlayarak sayısız oyun geliştiricisine de ilham kaynağı olmuştu. İlk PoP oyununun çıkışından birkaç yıl sonra yaşanan üç boyut devrimi ise modern oyunların üç boyutlu grafiklerle tasarlanmasına zemin hazırladı. Peki, zaman içinde bir seriye dönüşen PoP’un bu süreçte akıbeti nasıl oldu? Gelin, hem The Sands of Time Remake’in gerekli olup olmadığına hem de hazırlık aşamasında olan remake’le ilgili gelişmelere birlikte bakalım.

The Sands of Time Remake Gerekli mi?

1990’ların ortalarından itibaren; yarışlar, FPS’ler, üçüncü şahıs kameralı aksiyon oyunları derken yandan ilerlemeli bir macera-platform oyunu olan PoP da üç boyuttan nasiplendi ve serinin üçüncü oyunu Prince of Persia 3D, çok başarılı olmayan bir Tomb Raider klonu olarak oyuncularla buluştu. Serinin isim hakkını satın alan Ubisoft, çok değil son PoP oyununun yayımlanmasının dört yıl sonrasında, dönemin teknik imkânlarını zorlayarak harikulade bir oyuna imza attı. Bu oyun Prince of Persia: The Sands of Time’dı.

Sıra dışı oyun mekanikleri, muhteşem atmosferi, döneminin ekran kartlarını zorlayan grafikleri ve saymakla bitiremeyeceğimiz yönleri, bir neslin bu oyunu baş tacı etmesini sağladı. Ancak zamanın kumları, diğer birçok 3D oyuna yaptığı gibi The Sands of Time’a da acımadı ve yapım, HD döneme buruk bir giriş yaptı. Modern işletim sistemleri, çözünürlük standartları ve ekran kartlarıyla tam uyum sağlayamadığı için üçüncü parti çözünürlük değiştiriciler ve ince “config dosyası” ayarlamaları olmadan oynanamayan yapım, eskiyen kontrollerin de katkısıyla yeni nesil oyuncularca keyifle oynanamadı. Bit pazarına nur yağdırma konusunda istekli olan Ubisoft da üstüne düşeni yaptı ve PoP: The Sands of Time’ın remake’ini yapmaya karar verdi. Aslında bu sürpriz bir karar değildi zira Ubisoft, son yıllarda araya birkaç farklı oyun serpiştirse de fikrî mülkiyet yaratma kısırlığının pençesinde olduğunu, dönüşümlü çıkardığı yeni Far Cry ve Assassin’s Creed oyunlarıyla gösteriyordu.

Ubisoft’un Hindistan Stüdyoları Remake’i Hazırlıyor

Geliştirme aşamasına dair ser verip sır vermeyen Ubisoft, 10 Eylül 2020 itibarıyla Prince of Persia: The Sands of Time Remake’in ilk resmî tanıtım videosunu ve yapımcı ekipten bazı isimlerle gerçekleştirilen kısa röportajı, Ubisoft Forward etkinliği kapsamında oyunculara sundu. Fakat “remake” olarak isimlendirilen bu oyun, yedinci nesil konsol (PlayStation 3, Xbox One) oyunlarını andırıyordu. Yeniden yapımın eski görünmesi, tek sorun değildi. Ayrıntılara bakıldığında karakter modellemelerinden çevre tasarımına kadar her noktaya sinen bir özensizlik ve detay eksikliği vardı. Ubisoft’un Hindistan’daki stüdyoları Ubisoft Pune ve Ubisoft Mumbai tarafından geliştirilen oyunun ilk tanıtım videosunun oyunculardan aldığı olumsuz geri bildirim, çığ gibi büyüdü. Nihayetinde remake’in ilk yayımlanma tarihi olan 21 Ocak 2021, belirsiz bir tarihe ötelendi.

Ubisoft Pune stüdyosunda oyunun ana yapımcı koltuğunda oturan Annu Koul, oyun için ne denli heyecanlı olduğunu remake’le ilgili röportaj videosunda belli ediyordu. Ayrıca, orijinal Sands of Time’da Prens’i seslendiren Yuri Lowenthal, bu oyunda da seslendirme ve capture motion sürecinde görev alıyordu. Oyunun yönetmen koltuğundaki Pierre-Sylvain Gires ise orijinal oyundaki hikâye akışı, tasarım, karakter ve daha birçok ayrıntıya saygı duyularak yeni oyunun geliştirildiğini, oyundaki kamera açıları, görseller ve dövüş-hedef alma sistemini ileriye taşıyacaklarını söylüyordu ama oyunun videoları, bunu pek doğrulamıyordu.

Ubisoft’un İlk Remake Oyunu, Geliştirme Cehenennemi’nde mi?

Karşımıza çıkacak olan Prince of Persia: The Sands of Time Remake’in sil baştan mı yapıldığını, yoksa grafikler üzerine çeşitli cilalamalar (yüksek çözünürlüklü kaplamalar ve eklenecek ekstra görsel detaylar) sonrasında mı yayınlanacağını bilmiyoruz. Kısacası Ubisoft’un duyurup sunmaya hazırlandığı ilk tam ölçekli remake oyununun şu an için akıbeti belli. 2021’in ilk ayında sunulmaya hazır olan ve gerek Ubisoft Connect gerekse Epic Games Store’da kendine özel bir sayfası bulunan yapımın muhtemelen 2023 gibi oyuncuların beğenisine sunulacak olması ise beklenen pek çok oyunun başına gelen “geliştirme cehennemi”ne düşme ihtimalini de akıllara getiriyor.

Umarız Ubisoft, çocukluğunu-gençliğini Sands of Time ile geçiren milyonlarca oyuncuyu kızdıracak adımlar atmaz ve remake adının hakkını verecek güçlü ve efsanevi bir oyunla çıkagelir.

Paylaş: