Oyun sektöründeki dev isimler, bir dönem PC tarafındaki satış sayılarının düşük düzeyde kaldığını ve korsan oyun kullanımının yaygın olduğunu bahane ederek konsol tarafına daha fazla ağırlık veriyordu. Tam bu nedenle PC’de doğup büyüyen birçok oyun, varlığını konsolda sürdürüyor, belirli bir zaman geçmesinin ardından PC’yi ziyaret ediyordu. Steam’in 2003 yılında çıkmasıyla dijital oyun satışları emekleme aşamasına girdi. Ama bundan önemlisi Steam’in, dijital oyunların dağıtımını yapmasının yanı sıra korsan kullanımı engelleyecek kopya koruma mekanizmalarını da beraberinde getirmesiydi. Steam’in zaman içerisindeki gelişimi, diğer oyun şirketlerinin de böylesi dağıtım ve kopya koruma sistemlerini hayata geçirmeleri konusunda adım atmaları noktasında onlara cesaret verdi. Rockstar Games de bu şirketlerden biriydi.
RGSC Olmadan Asla!
Rockstar Games Social Club’ın (RGSC) doğumu, Grand Theft Auto IV zamanlarına denk geliyor. O dönem GTA IV ile zaman geçirdiyseniz anımsarsınız, bu platform oyunun korsan mı yoksa orijinal mi olduğunu gerçek zamanlı olarak denetliyordu. Tabii bu özelliğinin yanında oyunda kaydettiğiniz videoları yayımlayabilmenizi ve yapımın çok oyunculu özelliklerinden yararlanmanızı sağlıyordu. 2008 yılında, bugünkü özellikleriyle kıyaslandığında ilkel ve “Social Club” tarafı epey eksik olan RGSC, yalnızca GTA IV ile kısıtlı kalmayacaktı.
Az ama öz oyun çıkarmasıyla tanınan Rockstar Games’in, isim haklarını Remedy Entertainment’tan aldığı Max Payne serisinin son oyunu Max Payne 3 de RGSC ile tanıştı. 2012 yılında yayımlanan oyunun yine çevrim içi özelliklerinden faydalanmak için bu servisin çalışması gerekiyordu. Ancak ne var ki gerek GTA IV gerekse Max Payne 3, oyuncuların RGSC sorunlarıyla uğraşmasına neden oldu. Oyunları bırakın korsan oynayanları, orijinal olarak edinenler bile çoğu zaman çevrim içi özelliklerden veya video aktarım imkânlarından tam anlamıyla yararlanamadılar. Belki de Rockstar Games, bin nasihatten ziyade bir musibeti bekliyordu ve bu musibet, oyuncuların forumlarda RGSC aleyhine açtıkları başlıklar ve şikâyetlerle dolu post’lardı.
Mutlu Sona Doğru Adım Adım
Her ne kadar Max Payne 3 yayımlanmadan önce RGSC içerisinde köklü değişiklikler yapılsa da arka plandaki iyileştirmeler, 14 Nisan 2015 tarihinde PC sürümü yayımlanan Grand Theft Auto V ile kendini gösterdi. Oyunculardan yağan şikâyetleri dikkate aldıklarını gösteren adımları atan Rockstar Games, RGSC’nin daha stabil çalışmasını sağladı ve ona yeni yetenekler ekledi. Artık bu özelliğini sürdürse de bir kopya koruma, denetleme mekanizmasından çok adındaki gibi sosyal kulübe doğru evrilen RGSC, en yeni GTA’nın senaryo modu ve çevrim içi oyun süreçlerindeki ayrıntıları birçok yönden görüntülemenize imkân tanıyor. Hangi takıma dâhil olduğunuz, oyundaki arkadaşlarınız, senaryo modundaki kariyeriniz boyunca hangi karakterle zaman geçirdiğiniz, GTA Online tarafındaki özel karakterinizin hesabında kaç dolar olduğu, oyunda toplam kaç mil yol gittiğiniz, kaç kişiyi ebediyete uğurladığınız, kaç görev tamamladığınız gibi sayısız ayrıntı RGSC’nin web sayfası aracılığıyla görüntülenebiliyor. Dahası, zamanında Max Payne 3 için özel takımlar oluşturduysanız bu takımları GTA Online tarafına aktarmanız da RGSC sayesinde mümkün oluyor.
Tabii sosyalleşme noktasında bir sosyal ağ ayağı da bulunan RGSC; oyundaki selfie’leri yükleyebileceğiniz, Rockstar Editor ile hazırladığınız videoları sunabileceğiniz, yorum ve beğeni alabileceğiniz/yapabileceğiniz, radyo kanallarındaki parçaları paylaşabileceğiniz de bir alan. Kısacası, arkadaşlarınızla GTA’ya dair paylaşmak istediğiniz pek çok unsur, bir zamanlar tekleyerek çalışan ama bugünkü sürümüyle gayet stabil olan RGSC ile paylaşılabiliyor.
Yeni Grand Theft Auto oyununu beklerken bakalım bir sonraki Rockstar Games Social Club güncellemesi ile oyuncuların hayatına neler girecek?