League of Legends Ne Zaman Çıktı?

Monster Notebook  25 Aralık 2025

Oyun

League of Legends, türünün ilk örneği olmasa da oyun dünyasında birçok konuda öncü olmayı başardı. Yayınlandığı dönemden bu yana on milyonlarca oyuncunun hayatında önemli yer edinen League of Legends, popülerliğinden hiçbir şey kaybetmeden yoluna devam ediyor. Bugün hiç oynamamış oyuncuların dahi belirli düzeyde bilgi sahibi olduğu yapımın çıkış hikayesi de bir o kadar ilgi çekici. Gelin, oyun dünyasının efsaneleşen yapımlarından olan League of Legends’ın ortaya çıkma sürecine yakından bakalım.

Efsanenin Doğuşuna Kısa Bir Bakış

League of Legends oyuncularla 2009 yılında buluştu ancak oyunun temellerinin atıldığı döneme göz atmak için tarihte biraz daha geriye gitmek gerekiyor. Brandon Beck ve Marc Merrill, o zamanlar bir Warcraft III: Reign of Chaos modu olan DotA’dan esinlenerek yeni bir oyun geliştirmek için kolları sıvadı. 2006 yılında bu ikili tarafından kurulan Riot Games, hızla yeni oyunları üzerinde çalışmaya başladı. İhtiyaç duydukları ekibi kurmak için ise dahiyane bir fikirle Güney Kaliforniya Üniversitesi’nde DotA turnuvası düzenlediler. Bu etkinlik kapsamında Jeff ‘Kassadin’ Jew ile tanışarak işe aldılar. Ardından DotA modunun tasarımcısı Steve “Guinsoo” Feak ve topluluk yöneticisi Steve “Pendragon” Mescon da ekibe dahil oldu.

Geliştirme Süreci ve Çıkış Tarihi

Ekip, geliştirme sürecine başladıktan kısa süre sonra 2007’de Warcraft III motoru üzerinde çalışan ilk prototipi yalnızca dört ayda ortaya çıkardı. GDC (Game Developers Conference) sahnesine taşındığında prototip büyük ilgi topladı. Ancak Riot Games’in oyunu tamamen ücretsiz sunma fikri, o dönem yatırımcıların zihninde büyük bir soru işareti yarattı; çünkü bu model o yıllarda oldukça radikal bir yaklaşımdı.

2008 yılında ise Riot Games, oyunun Çin’deki dağıtımı için Tencent ile anlaşmaya vardı. Takvimler Ekim ayını gösterdiğinde ise League of Legends’ın duyurusu gerçekleştirildi. 2009 yılının Nisan ayında ise kapalı beta testleri başladı. Oyun için başlangıçta League of Legends: Clash of Fates ismi düşünülse de kısa sürede bu karardan vazgeçildi ve League of Legends, 27 Ekim 2009’da tam sürümüyle oyuncularla buluştu.

2011 yılında Riot Games’in %93’lük hissesini alarak bünyesine katan Tencent, kalan %7’lik hisseyi de 2015 yılında satın aldı.

E-spor Sahnesinde League of Legends Damgası

League of Legends’ın tarihinden ve çıkışında bahsederken e-spor dünyasına olan katkılarından söz etmemek olmaz. Riot Games, League of Legends ile MOBA türünü popüler hale getirmenin yanı sıra adeta e-spor dünyasının da temellerini attı. Oyunun çıkışından itibaren düzenlenen turnuvalar, oyuncuların e-spor’a dair yaklaşımlarını değiştirdi.

2013 yılında ise Riot Games, League of Legends Championship Series (LCS) ligleri ile e-spor’un öncülerinden birine dönüştü. Bu etkinlikler sayesinde e-spor kurumsal bir çizgiye yaklaşırken lig sezonları, profesyonel oyuncu maaşları, takım sahipliği gibi kavramlar da profesyonel bakış açısıyla konuşulur hale geldi. Sonraki yıllarda Türkiye (TCL), Kore (LCK) ve Brezilya (CBLOL) gibi bölgesel liglerin kurulmasıyla e-spor daha geniş kitleler tarafından erişilebilir hale geldi.

League of Legends sevilen bir oyun olmasının yanı sıra oyunculara profesyonel kariyerin de mümkün olduğunu göstermesi açısından önemli bir görevi yerine getiriyor. İster amatör ister profesyonel kariyeri için ilk adımları atan bir oyuncu olun, kaliteli ekipmanlar sizi daima birkaç adım ileriye taşır. Oyun dünyasındaki yolculuğunuz nereye giderse gitsin Monster oyuncu ekipmanları ile en iyisi olabilirsiniz.

Paylaş: