Ghosts of Tsushima: Director’s Cut Oyun İncelemesi

Monster Notebook  6 Haziran 2024

Oyun

88 yıllık ömrüne, dünya çapında ses getiren müthiş filmler armağan etmekle kalmayıp slow-motion/yavaş çekim tekniğini de sinema dünyasına kazandıran Akira Kurosawa’yı, son yıllarda çıkan bol cilalı ama içerik bakımından uzayın boşluğuyla yarışacak filmleri izledikçe daha bir özlüyor, daha bir saygıyla yâd ediyoruz. Neyse ki Kurosawa Sineması’nın ruhunu taşıyan oyunlar geliştiriliyor da Kurosawa açlığımızı ve özlemimizi, bu yapımlarla gidermeye gayret gösteriyoruz. Geçmişinde, Infamous gibi efsanevi bir oyun serisi bulunan Sucker Punch Productions imzalı Ghost of Tsushima Yönetmenin Sürümü, kesinlikle bu oyunlardan biri.

Eğer Kurosawa Hayatta Olsaydı ve Bir Oyun Yapsaydı…

Sırtını, Assassin’s Creed serisi gibi tarihî gerçekliğe yaslarken işin içine kurguyu da dâhil etmekten çekinmeyen Ghost of Tsushima, Japonya’nın Moğollar tarafından işgal edildiği döneme, 1200’lü yıllara davet ediyor bizi. Cengiz Han’ın torunlarından Hotun Han’ın kumanda ettiği Moğol ordusunun ölüm kusacağı duraklardan biri olan Tsushima Adası, Hotun Han’ın “Teslim olun!” çağrısına savaş naralarıyla karşılık veriyor ve ada sakinleri, oyundaki kahramanımız Jin Sakai ile dayısı Efendi Shimura önderliğinde çetin bir mücadeleye girişiyor. Fakat Jin, bu savaşta ağır şekilde yaralanırken dayısı, Moğollara esir düşüyor. Hayatı boyunca onuru ve özgürlüğü için yaşayan bir samuray olan Jin, vatan toprağını Moğol ordusundan temizlemek, ayrıca dayısını esaretten kurtarmak amacıyla son nefesine kadar çarpışmaya ant içiyor. Tabii bu savaşta kendisinin yardımcıları da oluyor ve yine bu savaşta, o zamana kadar kullanmadığı, daima “alçaklık” olarak gördüğü gizlilik yöntemlerinden de yararlanmak durumunda kalıyor. Bu noktada aklımıza, Kurosawa’nın “Yedi Samuray” ve “Ran” filmleri geliyor. Oyunun sunduğu atmosferden ara sahnelerde seçilen kamera açılarına kadar pek çok nokta, Kurosawa ustaya saygı duruşu niteliği taşıyor ki oyunun yönetmeni Nate Fox da Kurosawa filmlerinden ziyadesiyle istifade ettiklerini söylüyor. Eklemeden geçmeyelim, oyunun görsellerini, siyah-beyaz ve grenli bir forma dönüştüren, sesleri de eskiten bir Kurosava Modu da bulunuyor.

Açık dünya aksiyon elementlerini, son yıllarda görmediğimiz bir kalite ve sürükleyicilikle sunan Ghost of Tsushima, ekranda size herhangi bir mini harita, bir yol gösterici ok ve benzeri atmosferi baltalayacak unsur sunmuyor; bilakis oyunun içinde geçen “Baban, sırtından esen rüzgârdır,” ifadesinden hareketle rüzgârlar, yol göstericilik yapıyor. Oyunun geniş haritasında bu sayede kaybolmanız pek mümkün olmuyor ki dilerseniz haritaya ayrıca bakarak rotanızı tayin etmenize de izin veriliyor. Oyun, az önce de belirttiğimiz gibi 1200’lü yılların Japonya’sında geçiyor olsa da tarihî gerçeklik noktasında bazı farklılıkları da içermiyor değil. Örneğin, o dönemde kahramanımızın kullandığı zırhların daha az işlevsel ve görsel yönden az çekici versiyonları bulunurken Moğol işgali sonrasında yaygın şekilde üretilen Katana, daha oyunun başında elimizde bulunuyor. Bazı söylencelere göre Katana adlı kılıcın üretilme nedenleri arasında, o dönemde samurayların kullandığı Tachi adlı kılıcın, Moğol askerlerinin üzerlerindeki kalın deri zırhı kesememesi de gösteriliyor.

Önce Tsushima Adası, Sonra İki Adası

Çok yalın ve akıcı bir hikâye anlatımına sahip olmakla birlikte, geçmişte neler olup bittiğini gayet yerinde flashback’lerle, biraz da interaktif şekilde anlatmaktan çekinmeyen Ghost of Tsushima, oyunun daha ilk dakikalarından itibaren kendimizi bir samuray gibi hissetmemizi sağlıyor. Kuşandığımız silahların düşmanla buluştuğunda aldığımız görsel geri bildirimler, kahramanımızın oyun boyunca değiştirebildiğimiz savaş duruşları ve bu duruşların karşı tarafta meydana getirdiği ağır hasarlar, kendimizi oyunun bir parçası gibi hissetmemizi mümkün kılıyor. Az önce de belirttiğimiz gibi Jin Sakai, onurlu bir samuray olmasının gerekliliklerini yerine getiriyor ancak bir ada dolusu düşmana karşı teke tek karşılaşmaların her zaman olumlu sonuçlar getirmeyeceğini de bildiği için bir noktadan sonra onursuzluk olarak gördüğü gizlilik ve arkadan saldırma yöntemlerine de başvuruyor. İşte bu noktada Ghost of Tsushima, dümdüz bir aksiyon oyunu olmaktan çıkıp farklı stratejiler geliştirerek hedeflerimizi alaşağı edebildiğimiz, akışını da kendi tempomuza göre uyarlayabildiğimiz bir yapıma dönüşüyor.

Hem karakterimizi hem de silahlarımızı, zırhlarımızı geliştirmemize imkân tanıyan oyunun, kendine has mistik bir havasının olduğunu söyleyebiliriz. Oyunda biraz zaman geçirdikten sonra elde ettiğimiz flüt ile doğal hayatın sevimli yüzlerini yanımızda toplayıp onları sevebiliyoruz hatta kimi zaman onların nereye doğru koştuğunu takip ederek adanın farklı bölgelerinde yer alan kutsal mabetleri keşfedebiliyoruz. Tabii Tsushima Adası’nda işimiz bittiğinde oyun bitmiş olmuyor çünkü yapımın, “Yönetmenin Sürümü” versiyonunda temel oyundaki görevlerin tamamı yer almakla birlikte bir de İki Adası ve bu adaya ait görevler bulunuyor. Bu adanın da farklı bir hikâyesi bulunuyor ve bu defa karşımıza Kartal Hatun çıkıyor.

Oyunun uzun sayılabilecek ana hikâyesi ve görevlerinin yanı sıra oyun süresini, mümkün olan en keyifli şekilde uzatan yan görevleri de mevcut ki önerimiz, yan görevleri de atlamadan yapmanız yönünde. Zira yan görevlerden bazıları, ana görevlerde ucu açık olarak bırakılan bazı anlatı unsurlarını çok güzel şekilde tamamlıyor. Ayrıca yapımın sunduğu dünyayı keşfetmeniz de geliştirici ekibin, oyun üzerine ne kadar kafa yorduğunu ve oyuncuları şaşırtmayı hedeflediklerini görmeniz açısından yararlı olacaktır.

Oyun dünyasının başına gelebilecek en güzel şeylerden biri şeklinde tanımlayabileceğimiz Ghost of Tsushima Director’s Cut, orta karar donanımlı bilgisayarların, nefesini kesebilecek ayarda görsellerle geliyor. Ancak oyunun, NVIDIA GeForce RTX 40 serisi ekran kartlarında, özellikle de Kare Oluşturma/Frame Generation teknolojisiyle mükemmel deneyimlendiğini söyleyebiliriz. DLSS destekli birçok oyundan farklı olarak Kare Oluşturma özelliği, oyunun ölçeğini/çözünürlüğünü değiştiren DLSS 2 açılmadan da etkinleştirilebiliyor ve böylece doğal ekran çözünürlüğünde normalin iki katı kadar fazla kare eşliğinde akıcı bir oyunu tecrübesi yaşanabiliyor. Bunun yanında mükemmel görsel kaliteyi arıyorsanız, grafik seçeneklerinin sizi fazlasıyla tatmin edeceğini sözlerimize ekleyelim.

Eğer siz de bu modern başyapıtı, yüksek kare/saniye değerleriyle oynamayı hedefliyorsanız, elinizin altında mutlaka “canavar” gibi bir bilgisayar olmalı. Monster tarafından geliştirilen Abra, Tulpar ve Semruk ailesindeki oyun bilgisayarları, Tsushima Adası’nın görsel zenginliğini ve sunduğu aksiyonu en iyi şekilde deneyimlemenizi sağlayacak.

 

Sıkça Sorulan Sorular

  • Ghost of Tsushima Director’s Cut kaç saat?

    • Ghost of Tsushima Director’s Cut, ana hikaye ve yan görevlerle birlikte toplamda yaklaşık 40-60 saat arasında sürebilir. Sadece ana hikaye odaklanılırsa yaklaşık 25-30 saat sürer. Ancak tüm yan görevleri ve ek içerikleri tamamlarsanız bu süre uzar.
  • Ghost of Tsushima Director’s Cut kaç GB?

    • Ghost of Tsushima Director’s Cut, PlayStation 5’te yaklaşık 60-70 GB’lık bir depolama alanı gerektirir. Bu boyut, oyunun güncellemeleri ve ek içerikleri ile değişiklik gösterebilir. PlayStation 4’te ise yaklaşık 50 GB yer kaplar.
  • Ghost of Tsushima Japonca mı İngilizce mi?

    • Ghost of Tsushima, hem Japonca hem de İngilizce seslendirme seçenekleri sunar. Oyuncular, oyunu tercih ettikleri dilde oynayabilirler. Ayrıca, İngilizce altyazı seçenekleri ile Japonca seslendirme kullanarak otantik bir deneyim yaşayabilirler.
  • Ghost of Tsushima PC ne zaman çıkacak?

    • Ghost of Tsushima’nın PC versiyonu hakkında resmi bir duyuru yapılmamıştır. Şu anda oyun, PlayStation 4 ve PlayStation 5 platformlarında mevcuttur. Gelecekte PC için çıkıp çıkmayacağı hakkında herhangi bir bilgi bulunmamaktadır.
  • Ghost of Tsushima ana hikaye kaç saat?

    • Ghost of Tsushima’nın ana hikayesini tamamlamak yaklaşık 25-30 saat sürer. Ancak, oyuncuların yan görevleri ve diğer açık dünya etkinliklerini yapması durumunda bu süre 40-60 saat arasına çıkabilir. Oyunun sunduğu zengin içerik sürenin uzamasına katkı sağlar.
  • Ghost of Tsushima hangi oyun motoru ile yapıldı?

    • Ghost of Tsushima, Sucker Punch Productions tarafından geliştirilen bir oyun ve şirketin kendi oyun motoru kullanılarak yapılmıştır. Bu motor, Infamous serisi gibi diğer Sucker Punch oyunlarında da kullanılmıştır ve yüksek kaliteli grafikler ve akıcı oynanış sunar.
Paylaş: