Call of Duty: Modern Warfare III Oyun İncelemesi
Oyuncuların birçoğunun aşk-nefret ilişkisi yaşadıkları oyun serilerinden biri olan Call of Duty, çeyrek asra yaklaşan yaşıyla ve sayısı onlarla ifade edilen külliyatıyla hiç kuşkusuz FPS dünyasının en ağır abilerinden biri. Özellikle 2000’lerin sonlarına doğru başlayan “Modern Warfare” serisiyle hayran kitlesini zirveye taşıyan oyun serisi, Activision’ın aldığı “müthiş” karar sayesinde Modern Warfare oyunlarının güncellenmiş anlatı ve oyun mekanikleriyle yeniden karşımıza çıkmaya başladı. Ancak bunu yaparken dönemin egemen siyasi yaklaşımlarına da ayak uydurmayı ihmal etmedi; ülkemizin hemen dibinde yer alan YPG’li teröristleri farklı bir isimle, ABD ile iş birliği hâlindeki özgürlük savaşçıları olarak göstermekten çekinmeyen serinin yeni üyeleri, Türk oyunculardan büyük tepki toplamıştı. Modern Warfare üçlemesinin yenilenmiş versiyonunda numarası “III” olsa da anlatı bakımından orijinal seride ikinci oyuna denk gelen Call of Duty: Modern Warfare III, oyuncuları bir kez daha kızdırdı ama bu defa hem gerçek anlatıya getirdiği yeni yaklaşımla hem de Açık Savaş Görevleri’yle. Gelin, oyunun detaylarına küçük spoiler’lar eşliğinde birlikte bakalım.
Bir Serinin Tepetaklak Olması İçin Tam da Bunların Yapılması Gerekirdi
Microsoft tarafından satın alındıktan sonra Activision imzasıyla çıkan ilk oyun olan Call of Duty: Modern Warfare III, kâğıt üzerinde bir şeyleri doğru yapmış gibi görünse de çok hayati hatalar da yaptığından belki de serinin en çok eleştirilen oyunlarından birine dönüştü. Öncelikle anımsatmak gerekirse Modern Warfare 2’deki görevlerin bazıları, Modern Warfare III’te yer alıyor. Bunun ana nedeni ise hikâye anlatımının yeniden yapılandırılması. Modern Warfare III, Modern Warfare II’nin (2022) doğrudan devamı olarak tasarlandı ve hikâye akışını devam ettirmek için önceki oyunlardan tanınan görevleri ve karakterleri yeniden şekillendirdi. Bu yaklaşım, serinin eski hayranlarına nostaljik bir deneyim sunmayı, hikâyeyi de daha geniş bir bağlama oturtmayı amaçladı. Ne var ki bunda pek başarılı olamadı. Ayrıntılara az sonra değineceğiz.
Modern Warfare III’ün en dikkat çekici yeniliklerinden biri, Açık Savaş Görevleri (Open Combat Missions, OCM) olarak adlandırılan görev yapısı. Bu görevler, oyunculara geniş haritalarda görevleri diledikleri şekilde tamamlama özgürlüğü tanıyor. Oyuncular, görevleri sessizce tamamlamayı veya doğrudan çatışmaya girmeyi tercih edebiliyorlar. Ayrıca, düşmanlardan silah toplama, çevredeki kaynakları kullanma ve farklı araçları sürme gibi özellikler de bulunuyor. OCM’ler, oyunculara daha fazla esneklik ve yaratıcılık sunmayı hedeflese de bu yenilik, birçok oyuncu tarafından yönsüz ve dağınık olarak değerlendirildi haklı olarak. Görevlerin çok fazla seçenek sunması, bazı oyuncuların belirli bir stratejiye odaklanmasını zorlaştırdı ve bu da genel oyun deneyimini olumsuz etkiledi. Ayrıca Call of Duty serisinin alametifarikası olan sinematik hikâye modu anlayışı, bu görev yaklaşımıyla tamamen ortadan kalkmış oldu.
Modern Warfare 2’nin İkonik Görevinin Üzerinden Silindirle Geçmek
Bu paragrafa spoiler uyarımızı yineleyerek başlayalım. Az önce de belirttiğimiz gibi orijinal Modern Warfare 2’deki görevleri yeni anlayışla yorumlayan ve bünyesine katan Modern Warfare III, orijinal oyundaki tartışmalı “No Russian” görevini yeniden canlandırarak büyük bir risk aldı. 2009 yılında Modern Warfare 2’de ilk kez yer alan bu görev, oyuncuların bir havaalanında sivil katliamına katıldığı bir bölümdü ve büyük yankı uyandırmıştı. Modern Warfare III’te bu görev, bir uçakta geçiyor ve oyuncular uçakta bir saldırı düzenleyerek sivillere ateş açıyorlar. Orijinal oyunu oynayanların tahmin edecekleri üzere asıl “No Russian” görevinin vermek istediği mesaj ve yaşattığı sıra dışı deneyim, bu oyunda kesinlikle yok. Görevdeki değişiklik ve hikâyedeki uyumsuzluklar, oyunun genel hikâye anlatımını olumsuz etkilerken yoğun sansür de oyunun taşıdığı mesajla ters düşüyor. Bunun yanında Makarov’un yeniden dirilişi ve hikâyedeki rolü, oyun içinde oyunculara yeterince açıklanmıyor ve tüm bu unsurlar, bir araya gelince, yeni Modern Warfare III’ün, aceleye gelmiş, özensiz bir yapım olduğu gerçeğiyle bizleri bir kez daha yüzleştiriyor.
Oynanış, Oyun Mekanikleri ve Çok Oyunculu Modlar da Yüz Güldürmüyor
Yapımın oynanış mekanikleri, önceki serinin önceki üyelerine kıyasla bazı farklılıklar içeriyor. Karakterlerin hareket hızı ve animasyonlar arasındaki tutarsızlık, oyuncuların, oyun deneyimini olumsuz yönde etkiliyor. Ayrıca oyundaki silahlar arasında belirgin bir fark hissedilmemesi ki bu, bir FPS oyununda görülebilecek en ölümcül hatalardan biridir, oyuncuların favori silahlarını seçmelerini zorlaştırıyor.
Modern Warfare III’ün çok oyunculu modları, eski oyunlardan alınan haritalar ve mekaniklerle dolup taşıyor. Bu durum, oyunun yeni ve özgün bir deneyim sunamamasına neden oluyor. Skill-based matchmaking (beceriye dayalı eşleştirme) sistemi ise oyuncular arasında büyük bir memnuniyetsizlik yaratıyor. Ayrıca, Black Ops serisiyle yıldızı parlayan Zombi Modu da diğer oyunlardan ödünç alınmış fikirler içeriyor ve özgünlükten kesinlikle yoksun. Neyse ki oyunun aksamayan bir yönü var, grafik ve ses tasarımı. Serinin önceki oyunları gibi yüksek bir standarda sahip grafikler ve ses efektleri, savaş alanlarının detaylarını hem görsel hem de işitsel olarak parlatırken ortaya çıkan gerçekçi atmosfer, oyuncuyu içine çekiyor. Hikâye ve oynanış yönünden aksayan yapım, grafik ve sesleriyle görsel ve işitsel bir şölen sunarak oyuncuları etkilemeyi başarıyor.
Call of Duty serisinin müdavimi olan birçok oyuncunun, bir an önce uyanmak isteyecekleri türden bir kâbus ayarında olan Modern Warfare III, grafik ve ses tasarımı gibi güçlü yönlere sahip olsa da genel anlamda oyuncuların beklentilerini karşılamakta zorlanıyor. Eğer siz de Call of Duty serisini, deneyimlemeyi planlıyorsanız, özellikle yenilenen seriyi oynarken elinizin altında “canavar” gibi bir oyun bilgisayarı olmalı. Monster tarafından geliştirilen; Abra, Tulpar ve Semruk oyun bilgisayarı modelleri, güncel tüm oyunları, yüksek çözünürlükte ve performans sorunlarıyla karşılaşmadan tecrübe etmenizi sağlar.