Yapay Zekâ ile Hikâye Tabanlı Oyunların Gelişimi

Monster Notebook  11 Ekim 2024

Genel

Oyunlar teknolojinin sınırlarını zorluyor, fotogerçekçilik sınırlarını çoktan aşan yapımlar, milyonları peşinden sürüklemeyi sürdürüyor. Tabii artık oyuncular, yalnızca oyun görsellerindeki fotogerçekçilikten etkilenmiyor, oyunların, üretken yapay zekâ entegrasyonunu da merakla takip ediyor ve bekliyorlar. Evet, oyunlarda yapay zekâ, uzun süredir var ve bu sayfalarda adını daha önce andığımız F.E.A.R. gibi oyunlar, ilk kez zeki ve uyum sağlayabilen düşman yapay zekâsını oyunculara sunarak türünün öncüsü oldu. Oyundaki düşmanlar, oyuncunun stratejisine göre saklanıp saldırılar düzenleyerek benzersiz bir mücadele deneyimi sundular. Hatta anımsatmak gerekirse Left 4 Dead’de zombi saldırılarını tamamen rastgele düzenleyen yapay zekâ yönetimli AI Director, her oynayışta farklı bir deneyim yaşattı.

Ancak oyun dünyası, sıradan yapay zekâ ile vedalaşıp üretken yapay zekâ ile tanışmaya hazırlanıyor. Hem de oyun dünyasına en büyük katkıyı sağlayan teknoloji şirketlerinden NVIDIA sayesinde. Az sonra detaylarına değineceğimiz NVIDIA’nın ACE (Avatar Cloud Engine) teknolojisiyle yapay zekânın yalnızca belirlenmiş komutlara dayalı değil oyuncuların eylemlerine göre şekillenen anlatılar yaratması mümkün hâle geliyor ve ACE, gerçekten de hikâye tabanlı oyunlarda devrim niteliğinde gelişmeler sunuyor. Bu devrimsel dönüşümün merkezinde yer alan ACE, oyun karakterlerine gerçek zamanlı yanıt verebilme yeteneği kazandırarak oyuncuyla oyun karakterleri arasındaki etkileşimi bambaşka bir seviyeye taşıyor. Gelin, konunun detaylarına bakalım.

NVIDIA ACE ile Üretken Yapay Zekâ: Oyun Karakterlerine Hayat Veren Teknoloji

Yenilikçi teknolojileri ya kendi üreten ya da bu teknolojileri üreten şirketlerle vakit kaybetmeden iş birliği içine giren ve partnerlik sağlayan NVIDIA, sanal karakterler ve oyun dünyalarındaki etkileşimleri geliştiren bir platform olan Convai ile iş birliği gerçekleştirerek gücünü katlıyor. ACE teknolojisinin hayata geçmesini mümkün kılan da bu iş birliği oluyor.

İlk defa Mayıs 2023’teki Computex’te tanıtılan ve geçtiğimiz ağustos ayında demoları gösterilen ACE teknolojisi, yapay zekâ destekli oyun karakterlerinin doğrudan oyuncuyla etkileşime geçmesini sağlıyor. Üretken yapay zekâ tabanlı sistem, karakterlerin, önceden yazılmış diyalogları tekrarlaması klişesini (Skyrim’deki “Arrow in the knee” diyaloğu) bir kenara bırakıp oyuncunun sorularına ve eylemlerine gerçek zamanlı yanıt vermesine imkân tanıyor. Bu

sistem özellikle hikâye tabanlı oyunlarda devrim niteliğinde bir gelişme manasına geliyor. NVIDIA ACE, oyun karakterlerini daha dinamik ve gerçekçi hâle getiren güçlü bir üretken yapay zekâ platformu olarak birçok bileşenden oluşuyor. Bu bileşenler oyun geliştiricilerine oyun içindeki karakterleri daha etkileyici kılmak için çeşitli yapay zekâ araçlarını beraberinde getiriyor. İşte NVIDIA ACE’in temel bileşenleri ve işlevleri:

  • NVIDIA NeMo: ACE’in dil modeli bileşeni olan NeMo, karakterlerin diyaloglarını yaratmak ve oyuncu etkileşimlerine yanıt vermek için kullanılıyor. NeMo, karakterlerin arka plan hikâyelerine ve kişiliklerine göre özelleştirilebiliyor. Ayrıca diyalogların güvenli ve uygun olmasına olanak veren NeMo-Guardrails ile destekleniyor. Bu özellik karakterlerin diyalogları sırasında tehlikeli veya uygunsuz yanıtların verilmesini önleyerek güvenli bir oyun deneyimine ortam hazırlıyor​.
  • NVIDIA Riva: Gerçek zamanlı ses tanıma (ASR) ve metinden konuşmaya (TTS) teknolojilerine sahip Riva bileşeni, oyuncuların sesli komutlarını tanıyarak NPC’lerin bu komutlara uygun yanıtlar vermesini mümkün kılıyor. Riva sayesinde karakterler, oyuncularla doğal bir şekilde sesli iletişim kurabiliyor.
  • NVIDIA Audio2Face: Karakterlerin yüz animasyonlarını, sesli yanıtlarla senkronize etmek için kullanılan Audio2Face, oyuncunun duyduğu seslere uygun şekilde NPC’lerin yüz ifadelerini anında oluşturabiliyor. Bu bileşen, özellikle Unreal Engine 5 gibi oyun motorlarıyla entegre çalışarak yüksek kaliteli animasyonlar sunuyor.
  • NVIDIA Omniverse: Daha çok iş dünyası tarafından kullanılan Omniverse, ACE’in 3B karakter animasyonları ve oyun dünyasının görsel unsurlarını oluşturmak için de değerlendiriliyor. Oyun geliştiricileri, Omniverse’i kullanarak daha gerçekçi karakterler yaratabiliyor ve bu karakterleri oyun dünyasına entegre edebiliyor​.

Dinamik ve Kişiselleştirilmiş Hikâyeler: Oyun Deneyiminin Evrimi

NVIDIA ACE’in sunduğu en önemli yeniliklerden biri, hikâyelerin oyunculara göre dinamik olarak şekillendirilebilmesi. Geleneksel oyunlarda, hikâyenin ilerleyişi sabit ve sınırlı seçeneklerle belirlenirken üretken yapay zekâ teknolojisi, bu kısıtlamaları ortadan kaldırıyor. Artık her oyuncunun deneyimi, yaptığı seçimlere göre tamamen farklı bir yöne evrilebiliyor. Örneğin, çıkışını merakla beklediğimiz Mecha BREAK gibi oyunlar, ACE teknolojisini kullanarak oyuncuların her etkileşimi için yeni sonuçlar üretebiliyor. Oyuncu, bir tamirci NPC ile konuştuğunda, karakterin önerdiği stratejiler tamamen oyuncunun önceki seçimlerine ve mevcut duruma bağlı olarak değişiyor​. Bu tür dinamik hikâye anlatımı, oyun dünyasında derinlemesine bir kişiselleştirme sağlıyor. Geliştiriciler ise ACE’in esnek yapısından destek alarak oyuncuların kararlarına ve oyun içi davranışlarına göre dallanıp budaklanan hikâyeler oluşturabiliyor. Bu da her oyunun benzersiz ve tekrar oynanabilir olmasını sağlıyor.

NVIDIA Ace ve üretken yapay zekâ teknolojisinin sunduğu yenilikler, gelecekteki oyunlarda daha da ileriye taşınacak potansiyele sahip. Özellikle açık dünya ve RPG türü yapımlar, bu teknolojinin sunduğu esneklikten büyük ölçüde yararlanabilecek. S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl gibi yapımlarda, oyuncuların etkileşimlerine dayalı olarak gelişen dinamik hikâyeler ve karakter davranışları görebileceğiz.

Siz de oyun dünyasının dönüşüm sürecine yakından tanıklık etmek istiyorsanız, elinizin altında mutlaka “canavar” gibi bir oyun bilgisayarı olmalı. Monster tarafından geliştirilen üstün performanslı oyun bilgisayarları, bugünün ve geleceğin oyunlarına hazır!

Paylaş: