Dead Rising Deluxe Remaster İncelemesi

Monster Notebook  27 Aralık 2024

Oyun

Kariyerinde büyük bir haber peşinde koşan cesur bir foto muhabiri olan Frank West, Willamette kasabasında yaşanan tuhaf olayları araştırmak için helikopterle yola çıkar fakat yere indiğinde beklediğinden çok daha dehşet verici bir manzarayla karşılaşır: Kasaba, zombiler tarafından istila edilmiştir. Başlangıçta amacının sadece bu kaosu belgelemek olduğunu düşünen Frank, kendini bir hayatta kalma mücadelesinin ortasında bulur. Alışveriş merkezinde sıkışıp kalan diğer hayatta kalanlarla yolları kesişir ve onları kurtarmak için elinden geleni yapar. Ne var ki işler karmaşıklaştıkça, bu salgının arkasında daha büyük ve korkunç sırların olduğunu fark eder. Artık yalnızca haber peşinde değildir; hayatta kalmak ve bu kâbusun ardındaki gerçeği ortaya çıkarmak için zombi sürüleriyle ve çılgın psikopatlarla yüzleşmek zorundadır.

Oyun bilgisayarı kavramının emekleme aşamasında olduğu 2006 yılında, sadece Xbox 360 oyun konsoluna çıkan Capcom imzalı Dead Rising, ilgili konsolun gücünden en iyi şekilde yararlanıyor, çok sayıda zombiyi ekrana çıkarabiliyordu. O yıllarda PC’ye oyun çıkarmak ya da teknik zorluklar sebebiyle port etmek konusunda mesafeli olan geliştiriciler, dijital oyun dağıtım platformlarının yükselişiyle PC kullanıcılarını da dikkate almaya başladılar. Tabii bu durum, 2010’lu yılları buldu ve tahmin edeceğiniz üzere Dead Rising Remaster’ın çıkışı da orijinal yapımın onuncu yıl kutlamasına özel olarak 10 yıl sonra, 2016’da gerçekleşti. Elbette küçük cilalamalardan öte bir yenilik içermeyen remaster, 2006 yılının oyun anlayışını ve yapımın genel zorluklarını da taşıyordu. Neyse ki Capcom, eski oyunlarını remake/remaster etme sürecine ciddiyetle yaklaşmaya devam etti de Dead Rising Deluxe Remaster gibi eğlenceli bir yapımla yeni nesil oyuncular da tanışabildi. Peki, alışveriş merkezinde zombilerle bir arada bulunan ve hayatta kalmaya insanları konu edinen korku klasiği Dawn of the Dead’in yönetmeni George A. Romero ile Capcom’un mahkemelik olmasına neden olan yapımın en güncel hâli nasıl? Gelin, detaylara birlikte bakalım.

Görevleri 72 Saatte Tamamladın Tamamladın, Yoksa…

Orijinal oyuna büyük oranda sadık kalan ancak güncel oyun anlayışına göre bazı sıkıntılı yanları törpülenen Dead Rising Deluxe Remaster’ın konsepti, oyuncuları kapalı bir ortamda hayatta kalmaya zorlarken aynı zamanda hikâyeyi belirli bir zaman dilimi içinde çözme gerekliliğiyle farklı bir dinamik sunuyor. Oyun, zombilerle dolu bir alışveriş merkezinde geçiyor ve oyuncuların hayatta kalması, kurtulanları bulması ve salgının kaynağını araştırması bekleniyor. Bu süreçte belirleyici unsur, oyunun “72 saat” zaman dilimi oluyor. Adamımız Frank West, hikâye boyunca sınırlı bir süreye sahip ve oyuncuların, bu süre zarfında hem ana hikâyeyi tamamlamaları hem de yan görevleri gerçekleştirmeleri gerekiyor. Aksi hâlde oyun sonlanıyor ve baştan başlanması icap ediyor. Tabii bahse konu 72 saat noktasında bazı güncellemelerin olduğunu belirtmemiz lazım.

Orijinal Dead Rising oyununda, Frank’in hikâyesini 72 oyun içi saat (Bu yaklaşık 6 gerçek saate denk geliyor.) içinde tamamlamanız gerekiyordu. Bu süre dolmadan önce hikâyeyi ilerletmek ve görevleri başarmak, oyunun temel meydan okumalarından biriydi. Ayrıca bu zaman yönetimi mekaniği, oyuncuların tekrar oynama arzusunu artıran bir unsurdu zira birçok yan görev ve olay, ilk oyun boyunca keşfedilemeyecek kadar kısa bir zaman dilimi içerisinde sunuluyordu. Diğer yandan bazı görevler çok kısa sürede tamamlanabildiğinden, sonraki göreve geçmek için biraz beklemek gerekiyordu. Dead Rising Deluxe Remaster ile bu 72 saat konsepti aynen korunurken oyunun oynanabilirliğini artıran bazı iyileştirmeler yapıldı. Özellikle oyuna eklenen “hızlandırma” seçeneğiyle oyuncular, belirli görevlerde ilerledikten sonra oyunun zamanını hızlandırarak son görevlere daha hızlı ulaşabiliyorlar. Bu, özellikle yapımın tekrar oynanabilirliğini artırmak isteyen ve farklı sonları keşfetmek isteyen oyuncular için büyük bir avantaj sağlıyor. Artık aynı 72 saat içinde farklı yollar denemek ve oyun sonlarını keşfetmek kolaylaşıyor.

Grafikler, Kontroller ve Oyun Mekaniklerinde Önemli Değişiklikler Var

Bugün baktığınızda zamana yenik düşmüş olduğunu rahatlıkla tespit edebileceğiniz orijinal ve 2016 çıkışlı remaster oyunlardan farklı olarak Capcom’un güncel oyunlarında kullandığı RE Engine oyun motorunu kullanan Dead Rising Deluxe Remaster, görsel anlamda büyük bir sıçramayı da beraberinde getiriyor. Düşük çözünürlüklü birkaç duvar kaplaması dışında kalan her bir alan ve karakter, yeni oyun motorunun hünerlerini gözler önüne seriyor.

Yazının başlarında bahsettiğimiz “genel zorluklar”dan biri olan kontroller, bu oyunda elden geçirilmiş durumda. Artık Frank West, silah kullanırken adım atabiliyor ve fotoğraf çekerken hareket edebiliyor. Elbette orijinal deneyimi yaşamak isteyenler bu oyunda unutulmamış; Standart Kontrol, yapımın modern kontrol formunu taşırken Klasik Kontrol ise orijinal oyunun zorlayıcı oynanışını aynen koruyor. Zorluklardan biri de orijinal veya 2016 remaster’ını oynayanların anımsayacakları kayıt işlemiydi. Orijinal oyunda oyuncuların, manuel kayıt yapmak için sık sık tuvaleti ziyaret etmeleri gerekiyordu; aksi durumda beklenmedik bir zombi saldırısı ya da boss savaşı kaybı neticesinde tüm ilerleme, buhar olup uçuyordu. Neyse ki yeni oyunda neredeyse tüm modern oyunlarda bulunan otomatik kayıt özelliği devreye alınmış. Bu sayede oyuncular, Frank’in ölmesinden daha az korkuyorlar.

Bir foto muhabiri olmasından dolayı oyunun temel mekaniğinin önemli parçalarından biri, fotoğraf çekmek. Dead Rising Deluxe Remaster’da tam da bu nedenle yeni fotoğraf modları da bulunuyor. Otomatik odaklama, eğim ayarları bunlardan bazılarını oluştururken fotoğraf çekme görevlerinde ise bazı sansürler mevcut. Orijinal oyunda olan ve yetişkin oyuncuların ilgisini çekebilecek bazı fotoğraf çekme görevleri, bu oyunda bulunmuyor.

RE Engine’ın tüm özelliklerini en iyi şekilde kullanan ve kalabalık zombi sürüleriyle karşı karşıya kaldığınızda sizi hayli şaşırtabilecek Dead Rising Deluxe Remaster’ın tadı, yüksek performanslı oyun bilgisayarlarıyla çıkıyor. Monster tarafından geliştirilen; Abra, Tulpar ve Semruk oyun bilgisayarları, en güncel oyunları, yüksek performansla oynamanızı sağlıyor.

Sıkça Sorulan Sorular

Dead Rising Deluxe Remaster’ın orijinal oyunla arasındaki temel farklar nelerdir?

Dead Rising Deluxe Remaster, orijinal oyunun temel hikayesini korurken, modern kontroller, otomatik kayıt sistemi ve RE Engine sayesinde geliştirilmiş grafiklerle geliyor. Fotoğraf modları, zaman hızlandırma seçenekleri ve iyileştirilmiş kullanıcı deneyimi gibi yenilikler, eski oyuncuları memnun ederken yeni nesil oyunculara kolaylık sağlıyor.

Dead Rising Deluxe Remaster’ın hikâyesi ve 72 saat konsepti nasıl işliyor?

Hikaye, Frank West’in zombilerle dolu bir alışveriş merkezinde 72 oyun içi saatte hayatta kalma ve salgının kaynağını bulma çabasıyla ilerliyor. Oyuncular, zaman sınırlı görevler ve yan görevler arasında denge kurarken, zamana karşı yarışıyor. Hızlandırma seçeneği tekrar oynanabilirliği artırıyor.

Dead Rising Deluxe Remaster, hangi platformlarda oynanabilir?

Dead Rising Deluxe Remaster, PlayStation 5, Xbox Series X/S ve PC gibi modern platformlar için geliştirildi. RE Engine sayesinde optimize edilmiş grafikler ve performans, oyunun bu cihazlarda en iyi şekilde çalışmasını sağlıyor. Ayrıca yüksek performanslı oyun bilgisayarlarıyla keyfi katlanıyor.

Paylaş: