Geçmişten Günümüze Metal Gear Serisi

Monster Notebook  27 Mayıs 2019

HaberlerOyun

Şu sıralar, yeni oyunu Death Stranding’i test etmekle meşgul olan, Japonya’nın oyun alanındaki dâhi çocuğu Hideo Kojima’nın yarattığı Metal Gear evreni, serideki oyunlarıyla efsane statüsüne yükseldi bile. Her ne kadar yayıncı şirketin attığı yanlış adımlar nedeniyle serinin geleceği şu an için çok parlak görünmese de oyuncular için deneyimlenip hazmedilmeyi bekleyen 9 ana oyun ve sayıları 20’yi aşan spinoff/remake oyun, grafik roman ve daha birçok materyal bulunuyor. Spoiler sınırlarına yaklaşmadan, 9 ana oyunun hangileri olduğuna gelin birlikte göz atalım.

Metal Gear (1987)

Ve Metal Gear macerası başlar… İzometrik kamera açısına sahip ilk oyun, önce MSX2 platformunda daha sonraki yıllarda ise mobil telefonlarda daha sonra ise modern konsollarda boy gösterdi. Henüz ilk oyunuyla bile gizlilik aksiyon türünün nasıl olması gerektiğini gösteren yapımda Solid Snake başrolde.

Metal Gear 2: Solid Snake (1990)

İlk oyunda temelleri atılan gizlilik aksiyon unsurlarının oynanış açısından daha yukarı taşındığı yapım, 1999 yılında geçiyor. Eleştirmenlerinden olumlu dönüş alan ve “Yapılmış en iyi 8-bit oyunlardan biri” değerlendirmeleriyle taçlandırılan oyun, MSX2 platformunun yanı sıra ilerleyen yıllarda, ilk oyun gibi modern platformlarda da oyuncularla buluştu.

Metal Gear Solid (1998)

Gelişen teknoloji, Kojima’nın hayâl ettiklerini kolayca gerçekleştirebilmesini sağladı ve Metal Gear Solid, oyun dünyasına 1998 yılında bomba gibi düştü. Artık tamamen üç boyutlu olan yapım, sıra dışı fikirlerle oyuncuyu şok edebiliyordu. Meselâ MGS oynamadan önce hangi oyunlara ait kayıt dosyaları memory stick’te duruyorsa, oyundaki bir karakter, bu kayıt dosyalarını okuyarak ürkütücü yorumlar yapabiliyordu.

Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty (2001)

Zaman hızla geçiyor, teknoloji dev adımlarla ilerliyor, MGS serisi ise daha önce hiç olmadığı kadar gerçekçi görünmeye başlıyordu. Tarihler 2001’i gösterdiğinde MGS 2 çıkageldi. Gizlilik aksiyon türünü, taktik casusluk aksiyona doğru kaydıran oyunda Snake’in yanı sıra yeni karakter Raiden da vardı.

Metal Gear Solid 3: Snake Eater (2004)

Oyuncuyu, soğuk Savaş döneminde, Sovyet Birliği’nin balta girmemiş ormanlarının ortasına bırakan yapımda bu defa ana karakter Naked Snake’ti. 100 üzerinden 90’ın üzerinde notlar alan ve toplamda 4 milyona kadar kopya satılan oyun oldukça başarılı bir yapım olarak kabul edildi.

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots (2008)

Bu bir oyundu. Hayır, bu bir filmdi. Aslında her ikisiydi. 10 saate yakın süren cutscene’le donatılan, bölüm aralarında oyuncuların, dakikalar boyunca ara sahneleri ağızları açık izleyerek takip ettikleri MGS 4, konsol oyunları arasında şüphesiz en güçlü oyunlarından biriydi. Kojima’nın yaratıcılığının zirvesinde olduğunu, yeni nesil konsolların gücünden de istifade ederek gösterdiği oyun, 2008 yılında çıktı ama aradan geçen 11 yılda hâlâ kendisinden söz ettiriyor.

Metal Gear Solid: Peace Walker (2010)

Tüm oyun konsollarında boy gösteren yapım, tepeden tırnağa Kojima imzası taşıyordu. MGS 4’ün romanlaştırılmasını sağlayan ancak Peace Walker’ın çıkışından bir yıl önce kanser nedeniyle hayata veda eden Satoshi Itō’ya ithaf edilen oyun, serinin geri kalanı gibi büyük övgü aldı.

Metal Gear Solid V: Ground Zeroes (2014)

Oldukça kısa sürmesine karşın oyunun hayranlarının severek oynayıp bitirdikleri Ground Zeroes ile Big Boss geri döndü ve oynanabilir ana karakter olarak oyuncuların karşısına çıktı. Aralarında PC’nin de olduğu birçok platformda yer alan oyun, üstün grafik özellikleri ile göz doldurdu.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (2015)

Yaklaşık 2 saatlik oynanış süresiyle tadı oyuncuların damağında kalan Ground Zeroes’un bir yıl sonrasında gelen The Phantom Pain, maalesef Hideo Kojima imzasıyla çıkan son MGS oyunu oldu.

Paylaş: