Geçmişten Günümüze Tomb Raider Serisi

Monster Notebook  16 Ağustos 2019

HaberlerOyun

Sevgililer Günü’nde doğup tüm dünyanın sevgilisi hâline gelmek herkese nasip olmaz. Evet, doğru tahmin ettiniz, Lara Croft’tan bahsediyoruz. Tomb Raider serisi gereği “14 Şubat” kısmı aynı kalan, yıl bazında ise 1968, 1977 ve 1992 yılında tekrar tekrar doğan Lara, oyun dünyasının en popüler kadın karakteri olmayı başardı. Şimdi gelin, Tomb Raider oyunlarına kısaca bakalım.

1996 – Tomb Raider

Core Design tarafından geliştirilen ve Eidos Interactive tarafından yayınlanan ilk Tomb Raider, oyun dünyasına bomba gibi düştü. Gizemli Scion eserlerini bulmak üzere yola çıkan arkeolog Lara Croft’ın yönetildiği oyun, üçüncü şahıs kamera açısına sahipti ve bu kamera açısı ana seri boyunca hiç değişmedi.

1997 – Tomb Raider II

İlk oyunun aldığı olumlu yorumlar ve yüksek puanlar, oyun geliştirici ekibi harekete geçirdi. Bu defa yolculuk Xian Hançeri’ni bulmak üzere Çin’eydi. Daha tehlikeli tuzaklar ve çözülmesi gereken daha zorlu bulmacalar oyuncuları bekliyordu.

1998 – Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft

Hindistan’dan Antarktika’ya kadar uzanan heyecan dolu bir macera, üçüncü oyunla geliyordu. Lara’nın tutunma, nişan alma ve daha pek çok yeteneği zenginleştirilmiş, oyuncu, karmaşık bölüm tasarımlarında esnekliğe kavuşmuştu. Yine de bu geliştirmeler, oyunun ilk iki yapımdan daha düşük puan almasını engelleyemedi.

1999 – Tomb Raider: The Last Revelation

Seride ilk defa Lara’nın küçüklüğü ile başlayan oyun, dramatik sahneler içermesi, akıllıca tasarlanan mekânları, mistik Mısır atmosferi ve olabilecek en ücra köşelere saklanmış “secret”ları ile hafızalara kazındı. Oyunun finalinde Lara, yıkıntıların altında kaldı; bu bir son muydu yoksa yeni bir başlangıç mı?

2000 – Tomb Raider: Chronicles

Geliştirici ekip Core Design’ın yaratıcılık konusunda tıkanmaya başladığının en bariz göstergesi 2000 çıkışlı oyun oldu. Lara’nın akıbeti bilinmemesine karşın dostları onu öldü kabul ederek eski maceralarını birer birer anlatıyordu. Bu anlatımlar ise oyuncuya oynanacak bölümler olarak yansıyordu. O zamana kadarki Tomb Raider tarihinin en düşük notu da bu oyuna geldi.

2003 – Tomb Raider: The Angel of Darkness

Oyunun geliştiricisi aynı kalsa da kadroda birtakım değişiklikler oldu ve grafiklerinden oynanış dinamiklerine kadar sayısız noktanın farklılaştırıldığı 2003 çıkışlı oyun, Tomb Raider fanlarıyla buluştu. Yapımdaki bug’lar, Lara’nın uzun süre bir yere tutunamaması gibi “gerçekçiliği artıran” yeni unsurlar, oyunculara tatsız anlar yaşattı. Neyse ki bölüm tasarımları ilginçti, hatta bir bölüm Louvre Müzesi’nde geçiyordu.

2006 – Tomb Raider: Legend

Bir süre sevenlerinden ayrı kalan Lara, bu defa “Legend” kategorisine giren ilk oyunuyla oyunseverlerin karşısına çıktı. Yeni geliştirici ekiple birlikte klasik Tomb Raider oyunlarından alışık olunan birçok element devre dışı bırakıldı ve daha modern bir gameplay benimsendi. Öyle ki artık mouse ile kamera açısı kontrol edilebiliyordu. Legend, PC başta olmak üzere yayınlandığı hemen her platformda iyi puanlar aldı.

2007 – Tomb Raider: Anniversary

Serinin ilk oyununun, yenilenmiş dinamiklerle yeniden yapımı olan Anniversary, hem oyunculardan hem de oyun otoritelerinden olumlu geri dönüşler aldı.

2008 – Tomb Raider: Underworld

Zaman aralığı bakımından Legend oyunundan kısa süre sonrasını konu alan Underworld, Lara’nın yine dünyanın apayrı noktalarına seyahatiyle renk kazandı. Su altında geçen bölümler ise yapımın en iddialı ve akılda kalıcı sahnelerini içeriyordu.

2013 – Tomb Raider

Lara, Legend üçlüsünden sonra yeniden doğdu ve bu defa tecrübesiz, karşılaştığı zorluklarda ağlayabilen, üzüntü gibi duygularını oyuncuya yansıtabilen genç bir kadın olarak oyuncuların karşısına çıktı. Seride gidilen bu radikal değişiklik meyvesini verdi. Birçok önemli yayın, oyuna 10 üzerinden 9 puan vererek yapımın başarısını onayladı.

2015 – Rise of the Tomb Raider

Yeniden başlayan serinin ikinci oyunu, ilk yapıma kıyasla daha rafine bir oynanış sunarken grafik noktasındaki geliştirmeler sayesinde oyuncular sinematik bir Tomb Raider deneyimi yaşadı. İkinci oyunda da azılı düşman Trinity ekibiydi ve mücadele giderek zorlaşıyordu.

2018 – Shadow of the Tomb Raider

Yanlışlıkla kıyametin gelmesini tetikleyen Lara, bir yandan doğal afetlerin yarattığı sonuçlarla bir yandan da Trinity ekibinin askerleri ve başındaki isimlerle uğraşıyordu bu oyunda. Oynanış açısından ikinci oyundan büyük farklılıklar içermeyen ancak grafik noktasında bir adım daha ilerleyen yapımda oyuncular, Lara’nın çocukluğunu oynama fırsatı buldu.

Paylaş: