Geçmişten Günümüze Total War Serisi

Monster Notebook  14 Mayıs 2020

Oyun

İngiltere merkezli Creative Assembly, 2000 yılına kadar kendi patlamasını gerçekleştirememiş olsa da 2000 yılında öyle bir oyun çıkardı ki strateji türü, bir daha eskisi gibi olmadı, olamadı. Başarılı geliştirici kadrosuyla Total War serisini dünya çapında bilinir kılıp hızını alamayarak bu başarılı serinin arasına Alien: Isolation ve Halo Wars 2 gibi çılgınlıkları da ekleyen şirketin bundan sonraki adımları merakla bekleniyor. Peki, Total War serisinin ana oyunları nereden nerelere ulaştı, gelin kısaca birlikte göz atalım…

Shogun: Total War (2000)

Uzun yıllar süren Sengoku dönemi Japonya’sında geçen ilk yapım, oyuncunun muhtemel kararlarına göre şekillenen interaktif videolar içeriyordu. Gerçek zamanlı olmasıyla tarihin akışından sapmayan oyun; tarihî, coğrafi ve idari açıdan kapsamlı bilgiler öğrenilebilmesini sağlıyordu. Ana oyuna, oyunculara saç baş yolduracak zorluktaki The Mongol Invasion adlı bir ek paket de geldi.

Medieval: Total War (2002)

Oyuncuları bu defa Orta Çağ Avrupa’sına davet eden serinin ikinci ana oyunu, Shogun ile aynı oyun motorunu kullanıyordu. 1453 yılına kadar devam eden ve Türk devletlerinin de sahneye çıkışına tanıklık edilebilmesi açısından da değerli bir yapım olan Medieval: Total War, Viking Invasion adlı bir ek paket kazandı.

Rome: Total War (2004)

M.Ö. 270 ila M.S. 14 yılları arasını kapsayan ve erken Roma İmparatorluğu’nun doğuşunun görülebildiği oyunda, sonraki yapımlarda da yerleşecek olan serbest harita hareketi özelliği bulunuyordu. Oyuna, Barbarian Invasion ve Alexander adlı iki ek paket geldi.

Medieval II: Total War (2006)

Sahnede yeniden Türk devletlerinin yer aldığı ve seri içerisinde ilk defa top kullanıldığı Medieval II: Total War, çok daha detaylı karakter modellemelerine ve gerçekçi grafiklere sahipti. Ana oyuna kısa süre sonra Kingdoms adlı kapsamlı bir ek paket çıkarıldı.

Empire: Total War (2009)

Karlofça Antlaşması’nın hemen sonrasında başlayan ve 100 yıllık bir periyodu baz alan oyun, gerçek zamanlı üç boyutlu deniz savaşlarının yapılabildiği farklı kıtalardaki pek çok devletin yer aldığı bir yapımdı. Dolu dolu tarihî bilgi verilen oyun için The Warpath Campaign adlı ek paket de yayınlandı.

Napoleon: Total War (2010)

Adından da anlaşılacağı üzere Napolyon Savaşları ve Fransız Devrim Savaşları’na odaklanan oyun, savaş taktiği çeşitliliği açısından o yıla damga vuracak kadar yenilikçiydi. Oyun için The Peninsular Campaign adlı bir de ek paket çıktı.

Shogun 2: Total War (2011)

Tarihin tekerrürden ibaret olduğunu kanıtlayan ve seriyi başlatan ilk oyunun devamı niteliğinde kabul edilen Shogun 2, 16. yüzyıl Japonya’sında geçiyordu. Tek savaşta 56 bin askeri destekleyen gelişmiş bir motora sahip oyunda, klanlar arasında gerçekleşen üstünlük mücadelesine adım adım tanıklık edilebiliyordu. Oyun için Rise of the Samurai ve Fall of the Samurai adlı iki ek paket yayınlandı.

Rome II: Total War (2013)

Total War serisi için bir dolu yeniliği barındıran Rome II’de; yepyeni eyalet sisteminden birleştirilmiş kara ve deniz savaşlarına ve hatta Türkçe dil desteğine kadar pek çok farklılık bulunuyordu. Caesar in Gaul, Hannibal at the Gates, Imperator Augustus, Wrath of Sparta, Empire Divided ve Rise of the Republic olmak üzere altı ayrı ek paketle zenginleştirilen yapım, yenilenen oyun motorunun da etkisiyle harika görünüyordu.

Total War: Attila (2015)

Rome II ile aynı oyun motorunu kullanan ve Akhunlar, Sabirler ve daha pek çok Türk devletlerinin bulunduğu yapım; göçebe, yerleşik devlet ya da barbar olarak sürdürülebiliyordu. Oyun için The Last Roman ve Age of Charlemagne olmak üzere iki ek paket çıkarıldı.

Total War: Warhammer (2016)

Yalnızca bir oyun serisi değil kendine özgü bir evren olan Warhammer’ın Total War ile ilk buluşması ise bu oyunla gerçekleşti. Yüksek fantezi tutkunlarının keyif alarak oynadığı yapım için Chaos Warriors, Call of the Beastmen, Realm of the Wood Elves, Bretonnia ve Norsca şeklinde çok sayıda genişleme paketi yayınlandı.

Total War: Warhammer II (2017)

İlk oyundaki haritayı kendi haritasıyla birleştirerek Vortex kontrolü için çıkan ırklar arası çatışmayı konu alan oyunda High Elves, Dark Elves, Skaven ve Lizardmen gibi ırklar vardı. Mortal Empires, Rise of the Tomb Kings ve Curse of the Vampire Coast olmak üzere üç ayrı ek pakete kavuşan yapım, Warhammer evrenine hâkim oyuncuları tatmin etmeyi başardı ve oyun otoritelerinden yüksek puanlar aldı.

Total War Saga: Thrones of Britannia (2018)

Total War serisindeki en geniş haritalardan birine ev sahipliği yapan oyunda Britanya Adası temel merkezdi. Anglosaksonlar ve Viking göçmenleri gibi farklı toplulukların arasındaki mücadelelerin takip edilebildiği yapımda diplomasi ve ticaret, diğer oyunlardaki kadar kapsamlı değildi.

Total War: Three Kingdoms

Luo Guanzhong’un Üç Krallığın Hikâyesi adlı romanını temel alarak hazırlanan ve konu olarak Çin’in 200’lü yıllara yaklaşırken yaşadığı bölünmeyi alan oyun, gerek teknik iyileştirmeleri gerekse oynanışındaki yenilikler sayesinde serinin tutkunu olan oyuncular tarafından hayli sevildi.

Paylaş: