No Man’s Sky, Aldığı Güncellemelerle Devleşmeye Devam Ediyor!

Monster Notebook  28 Eylül 2022

Oyun

İsanın içinde bulunan keşfetme hissini tatmin eden sayısız oyun yapıldı, yapılmaya da devam ediliyor. Özellikle uzayın derinliklerini keşfetmenin verdiği tarifsiz hissi yaşamak için aralarında sizin de bulunduğunuz nice oyuncu, bir o oyuna bir bu oyuna zaman ayırıyor. Geçmişte efsanevi Wing Commander ile adını duyuran Chris Roberts ve ekibinin geliştirdiği, çıkışı iyiden iyiye yılan hikâyesine dönen Star Citizen, bu keşif hissini yaşatmayı vadeden yapım adaylarından biri. “Aday” diyoruz zira oyunun ne zaman çıkacağı şu an için belli değil fakat buna karşın oyun içi çeşitli unsurlar, uzun süredir binlerce, on binlerce dolara satılıyor. Tam da bu nedenle bir kesim oyuncu ve oyun otoritesi, Chris Roberts’ı hayal satmakla itham edip bu yapılanın da dolandırıcılık olduğunu savunuyor.

Hello Games Zor Olanı Seçti

Star Citizen oyunu ve oyunun başındaki isim Chris Roberts’a yöneltilen eleştirilerin benzerleri, 2016 yılında yayımlanan ve büyük umutlarla oyuncuyla buluşan ama devasa bir hayal kırıklığı yaratan No Man’s Sky geliştiricisi Hello Games için de yapıldı. Beklenenden çok daha boş bir oyun evreniyle oyuncuların karşısına çıkan ve genel bir tamamlanmamışlık duygusu veren No Man’s Sky için otoriteler de oyuncular da sert eleştirilerde bulundu. Bu noktada geliştirici ekip Hello Games’in iki seçeneği vardı:

  1. Oyunu geliştirmeyi/desteklemeyi bırakıp isteyenlere ücret iadesi yapmak.
  2. Oyunu geliştirmeyi sürdürüp hem oyunun hem de şirketin itibarını korumak.

Nice “Erken Erişim” ve tam sürüm oyunun geliştiricisi, kendi emeklerini buharlaştırmak uğruna oyunlarını terk etmişken Hello Games, kendinden beklenmeyen bir şey yaptı ve No Man’s Sky’a sahip çıkıp düzenli olarak oyununu güncelledi/güçlendirdi. Bugün, karşımızda 2016 yılında yayımlanandan çok daha farklı ve zengin içerikli bir No Man’s Sky var.

6 Yılda Yayımlanan 30’dan Fazla Güncelleme, Oyunu Mükemmel Hâle Getirdi

Esasında hayatta kalma temelli ve uzay temalı bir aksiyon macera oyunu olan No Man’s Sky’ın en büyük özelliği, oyunun, her oyuncuya apayrı bir macera sunabilmesiydi. Bunu mümkün kılansa, yapımdaki gezegenlerin prosedürel olarak oluşturulması ve bu sayede her oyuncunun, oyun sürecini kendine has bir evrende yaşayabilmesiydi. Hello Games, oyunda 18 kentilyon gezegen olabileceğini ve her birinin keşfetmeye müsait olduğunu söylüyordu. Yapımın 18 kentilyon gezegen içerip içermediği tam anlamıyla tespit edilemese de oyuncuların, özgün birer oyun tecrübesi yaşadıkları yönünde geri bildirim sunmaları, geliştiricilerin vaatlerini doğrular nitelikte.

2016’nın kavurucu yaz aylarında yayımlanan No Man’s Sky, maalesef keşif hissi yerine oyuncuda boşlukta kalmışlık hissi yaratan, oyuncuların amaçsızlık nedeniyle kısa süre sonra ilgilerini yitirdikleri bir yapımdı. Ancak Hello Games’in peyderpey çıkardığı genişleme ve güncelleme paketleri, oyunu giderek albenili hâle getirdi. Önce görsel anlamda düzenlemelere giden ekip, No Man’s Sky’a içerik tarafında da sayısız yenilik kazandırdı. Yapıma gelen sanal gerçeklik desteği, çapraz platform imkânları, çok oyuncu özelliği ve daha nicesi, Hello Games’in 2016’da vadettiklerini, biraz gecikmeli de olsa gerçekleştirdiğini kanıtlıyordu. Kısa süre önce Bethesda Games tarafından tanıtım videosu yayımlanan Starfield’ın, rol yapma elementleri ve ara sahnelerle desteklenmiş bir No Man’s Sky’dan fazlası olmadığı yönündeki ifadeler de Hello Games’in işini ne kadar ciddiye aldığını kanıtlıyor. Hatta Starfield’da oyuncuların, uzay gemilerini gezegene elle kontrol ederek indiremeyecekleri gibi bir gerçek, Starfield’ın yönetmeni Todd Howard tarafından açıklanmışken No Man’s Sky’ın, Starfield’dan bazı açılardan üstün olduğu bile rahatlıkla söylenebilir.

Eğer şimdiye kadar çeşitli nedenlerle ve daha da önemlisi ön yargılarınızdan hareketle No Man’s Sky’dan uzak durduysanız, hazır “Polestar Expedition” güncellemesi yayımlanmışken oyunu keşfetmeye başlayabilirsiniz.

Paylaş: