Obsidian’ın Ustalık Dönemi Eserlerinden: The Outer Worlds

Monster Notebook  19 Eylül 2022

Oyun

Alternatif tarihi, bilim kurgu ile aynı potada eritip Fallout: New Vegas gibi dev oyunları geliştirirken edindiği tecrübeleri bambaşka bir macera için değerlendiren Obsidian Entertainment, 2019’un sonlarında Private Division aracılığıyla yayınladığı The Outer Worlds ile hayran kitlesini epey artırdı. Her ne kadar kısa oyun süresi, sınırlı açık dünyası ve karakter özelleştirme konusundaki eksik yanlarıyla mükemmel olmaktan uzaklaşsa da ele aldığı konu ve bu konuyu ele alış stiliyle takdir toplayan The Outer Worlds, iyi yaptığı şeylerle de modern rol yapma oyunlarının nereye doğru gideceği konusunda da hem oyunculara hem de oyun otoritelerine fikir verdi. Sanat yönetmeni koltuğunda, ilk iki Fallout, Vampire: The Masquerade – Bloodlines ve Diablo III gibi çok önemli yapımlarda çeşitli pozisyonlarda görev alan Leonard Boyarsky’nin yanı sıra aynı oyunlarda programcılık yapan Tim Cain’in bulunduğu The Outer Worlds’ün hangi yönlerinin iyi olduğunu kısa kısa aktarmaya başlayalım. Belki okuduklarınız neticesinde şimdiye kadar uzak durduğunuz oyunu merak edebilir, bu sayede yepyeni maceralara dâhil olabilirsiniz.

Bu Kadar Hype Boşuna Değildi, The Outer Wilds Buram Buram Obsidian Kokuyor!

Az önce adını andığımız yapımların yanı sıra daha pek çok önemli oyuna ve oyun serisine imza atan Obsidian Entertainment’ı, benzer türlerde oyun geliştiren ekiplerden ayıran en önemli unsur, yarattığı dünyalara yerleştirdiği karakterler ve bu karakterler için hazırladığı arka planlardı. Obsidian -iyi ki- bu bilindik ama daima tutan formülü, The Outer Worlds özelinde bozmadı ve karşınıza belki de ömür boyunca unutamayacağınız karakterler çıkardı. Karikatürize tiplerle oyun dünyasını da senaryoyu da başarıyla aktaran oyun, mizahi yönleriyle de akılda kalıcılık konusunda son derece iddialı. Sivri karakterlerin ağızlarından dökülen sözler, kimi ifadelerin oyundaki sahnelerin kilit noktalarında yer alması gibi sayısız unsur, Obsidian karşısında şapka çıkarmamızı sağlıyor.

Oyunun Müthiş Senaryosunu Özümsemek İçin Hazırlanın!

Obsidian’ı övmeye bu paragrafta devam edebiliriz; fakat bu sefer senaryo bağlamında. Yarattığı dünyalar için harikulade karakterler hazırlayan Obsidian’ı belki de Obsidian yapan en temel şey, oyunlarının hikâyeleri ve “setting” olarak nitelendirilen oyundaki karakterinizi yönetirken bulunduğu-nuz- ortamdır. Bu, Fallout evreninde de Pillars of Eternity evreninde de farklıdır ama her iki -ve saymadığımız diğer Obsidian oyunları da dâhil olmak üzere- oyunun ortak özelliği, kusursuz hikâyeleri unutulmaz “setting”ler eşliğinde sunmasıdır. Söz konusu oyun stüdyosu Obsidian Entertainment olduğu için The Outer Worlds’te de değişen bir şey olmuyor ve derinlerine baktıkça hayran kaldığımız, hayran kaldıkça içimizde daha da derinlerini araştırma isteği yaratan kompleks ama akılda kalıcı bir senaryo bulunuyor. Bu oyunu oynamayanlar, belki biraz daha ezbere şekilde başka oyunları övedursunlar, ortada gerçekten zekice hazırlanmış ve uygulanmış bir senaryo var.

The Outer Worlds Dünyasında Özgürlüğün Tadını Çıkarın!

Rol yapma oyunu geliştirme konusunda ders verecek kadar deneyimli ve yetkin olan isimlerin ellerinden çıkan The Outer Worlds’ün rol yapma özelliklerine ve dünyası aracılığıyla yaşattığı özgürlük hissine mutlaka değinmeliyiz. Eğer bu zamana kadar tür olarak “rol yapma” şeklinde anılan ancak size seçim yapma, seçimlerinizin sonucunu deneyimleme ve karakterinizi geliştirme konusunda pek de fırsat vermeyen yapımlarla zaman geçirdiyseniz, önceki tecrübelerinizi geride bırakın ve The Outer Worlds’e göz atın. Obsidian’ın uzmanlık alanı olan dallanıp budaklanan etkiler silsilesinin en güncel örneğini görebildiğimiz oyunda, karakterinizin yetenekleri ve yaptığınız diyalog seçimleri son derece önemli. Bu da oyunu değerli kılan etmenlerin belki de en önemlisi konumunda. Ayrıca oyunun size sağladığı özgürlük hissi de çok nadir oyunda karşılaşacağınız türden. Yaşayan bir dünyada olduğunuzu her an size hissettiren yapımda görevlere ara verip Terra-2’den Monarch’a kadar pek çok gezegeni ziyaret edebilir, buralardaki habitatı değerlendirebilir, The Outer Worlds adının nereden geldiğini, adım adım gezerek öğrenebilirsiniz. İkinci oyun yoldayken ilkini bitirmeyi bizce ihmal etmeyin.

Paylaş: