Oyun

Quake II RTX’i Monster Notebook ile Tecrübe Edin

1997 yılında çıktığında, döneminin bilgisayar modelleri için tam anlamıyla bir benchmark olan Quake II’nin, FPS tarzının klasikleri arasında olduğunu oyuncuların tamamı biliyor. Sunduğu aksiyonla oyuncuya nefes aldırmayan yapım, NVIDIA’nın yeni nesil ekran kartlarındaki gerçek zamanlı ray tracing desteği sayesinde eski popülerliğine yeniden kavuşuyor. 22 yıl sonra oyun bilgisayarı şeklinde konfigüre edilmeyen sistemleri zorlayacak olan Quake II RTX; yansıma, gölge, ışıklandırma gibi birçok noktada fark yaratıyor.

Yapım Taşıdığı Yeniliklerle Yıllara Meydan Okuyor

NVIDIA GeForce RTX 20 serisi ekran kartlarıyla güçlendirilen oyun bilgisayarı modelleriyle oynanması önerilen Quake II RTX, klasik oyunun görevlerini ve oynanışını aynen koruyor. Bu; çevre detaylarının, düşmanların -düşük- poligonlarının ve genel olarak Quake dünyasının yerli yerinde durduğu anlamına geliyor. Bunun yanında güncellenmiş oyunla birlikte çok oyunculu mod desteği, yeni silah modelleri ve kaplamaları, iyileştirilmiş fizik etkileşimi gibi sayısız yenilik geliyor. Oyun tutkunlarının Quake II’ye olan sevgisinin ve özleminin farkında olan NVIDIA, ray tracing destekli ekran kartları içeren gaming notebook modellerinin hünerlerini en iyi şekilde göstermek için bu oyunu tercih ederek ışıklandırma ve yansıma gibi unsurların tamamının elden geçirilmesi üzere harekete geçiyor ve Quake II RTX projesi de böylece başlıyor.

Quake II RTX Ne Gibi Görsel Yenilikler Getiriyor?


NVIDIA’nın kendi web sitesi üzerinden ücretsiz olarak sunulacak oyundaki mekânlar, ışıklandırma noktasında genel itibarıyla 8 aşamada yeniden düzenleniyor.

İlk aşama, oyundaki kamera açısının gördüğü birincil ışın, ikinci aşama kamera açısının tanımladığı yansıma ve kırılmalar oluyor. Gölgenin açık ve kapalı şekilde ayarlanabildiği doğrudan yerel aydınlatma özelliği ise üçüncü aşamayı teşkil ediyor ve Quake II RTX’in oyuncu bilgisayarı laptop modelleri için hazırlanan bir oyun olduğu dördüncü aşama ile gözler önüne seriliyor. Zira ilk üç aşamadaki unsurlar, zaten güncel oyunlarda sıklıkla karşılaşılan detayları temsil etse de dördüncü aşamadaki doğrudan güneş ışığı özelliğinde ray tracing elementleri devreye giriyor ve gerçek zamanlı ışın hesaplamalarının yapılması gerekiyor.

Yeni nesil oyunlardaki ortam kapatma tekniğinin bir benzeri olan dolaylı canlılık unsuru beşinci, çevredeki objelerin özgün biçimde aydınlatılmasını sağlayan dolaylı yerel aydınlatma altıncı aşamayı temsil ediyor. Yine ray tracing hesaplamaları ile oyun bilgisayarı modelleri haricindeki bilgisayarları zorlayacak dolaylı güneş ışığı yedinci, sahnedeki görüntüye son donuşları yapan denoise efekti ise sekizinci aşama oluyor.

Quake II RTX’i Oynamak İçin GeForce RTX 20 Serisi Şart mı?

Bu soruya kesin bir yanıt verilemiyor, zira NVIDIA’nın, GeForce RTX 20 serisi haricindeki Pascal mimarili ekran kartlarına sınırlı düzeyde ray tracing hesaplama özelliğini sürücüler yardımıyla kazandırdığı biliniyor. Ancak bu noktada gaming laptop ile tek bir Quake II RTX karesinin hangi aşamalarla hazırlandığını bilmek, GeForce RTX 20 serisine ev sahipliği yapan oyun bilgisayarı modellerini edinmek için iyi bir neden oluyor. Pascal mimarili gelişmiş ekran kartları, ray tracing ve path tracing içeren tek bir kare çiziminde, GPU üzerindeki FP32 ünitelerini yoğun şekilde kullanıyor, fakat yazılım destekli çizim süresi çok uzadığı için hedeflenen kare/saniye oranı yakalanamıyor.

Turing mimarili GeForce RTX 20 ekran kartlarında bulunan RT çekirdekleri aktif değilken çizim sürecinde ciddi bir kısalma oluyor ve Turing mimarisinde yer alan başka unsurlar çizim sürecini hızlandırıyor. Asıl performans sıçraması ise RT çekirdekleri aktif GeForce RTX 20 ekran kartlı gaming notebook modellerinde gözlemleniyor. Işın takip işlemlerinin tamamını sırtlayan RT çekirdekleri, yazılımsal hesaplamaları performans açısından solluyor ve Pascal mimarili çözümlere oranla 6 kat daha hızlı kare hesaplaması yapıyor.

Ray Tracing’li Oyunların Tadını Çıkarmak İçin Yeni Nesil Oyun Bilgisayarı Gerekli

Quake II RTX oyuncular için yegâne ray tracing destekli oyun değil; Metro Exodus’tan Sword and Fairy 7’ye, Control’dan Atomic Heart’a kadar pek çok yapım, GeForce RTX 20 serisi ekran kartlarıyla güçlendirilen gaming notebook modelleriyle en iyi şekilde deneyimlenebiliyor. Aksi durumda DXR teknolojisinin sunduğu görsel zenginliklerden mahrum kalmak ya da bu unsurları gözlemlemek adına oyunun akıcılığından taviz vermek gerekebiliyor.

Yeni nesil oyunları, kusursuz şekilde tecrübe etmek isteyenler ise oyun bilgisayarı söz konusu olduğunda Monster’ı tercih ediyor. IPS ekranlarla desteklenen, güçlü Intel işlemcileri beraberinde getiren, yüksek RAM’li ve SSD’li Monster gaming notebook çözümleri; RTX 2060, RTX 2070 ve RTX 2080 ekran kartlarıyla ray tracing destekli oyunların mükemmel biçimde oynanabilmesini sağlıyor.

Eğer siz de oyunlardaki gerçek zamanlı ışın izleme teknolojisini ilk elden deneyimlemek istiyorsanız, Monster’ın Tulpar serisi oyuncu bilgisayarı modellerine yönelebilirsiniz.

No votes yet.
Please wait...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir