Tom Clancy’s Rainbow Six Extraction İnceleme

Monster Notebook  24 Şubat 2022

Oyun

2018 yılında, ABD’nin New Mexico eyaletine bağlı Truth or Consequences şehrinde yaşanan bir salgını kendine konu edinen, adı önce “Karantina”, sonra “Parazit” olarak değiştirilen bir oyun düşünün. Ardından bu oyunun isminin, 2020 yılında gerçekten de küresel bir salgın başlaması nedeniyle tepki çekmemek adına “Çıkarma”ya dönüştürüldüğünü… Kulağa başta biraz tuhaf ve rahatsız edici gelen bu ilginç tesadüf, yaşasaydı, bu oyun serisine adını veren ünlü yazar Tom Clancy’yi bile şaşırtabilirdi.

Outbreak’ten Extraction’a Dikey Geçiş

Tom Clancy’yi olmasa bile oyuncuları şaşırtan bir başka mesele, bu oyun serisine ait “Extraction-Çıkarma” adlı son yapımın, serinin geri kalanından tamamen farklı bir konseptle oyuncuların karşısına çıkması olabilir. Zira az önce aktardığımız konuya sahip yapım, 1998’de başlayan Tom Clancy’s Rainbow Six oyun serisinin kendi başına oyun olarak çıkan en farklı sürümü. Ubisoft’un, Rainbow Six: Siege içinde yer verdiği “Outbreak” adlı oyun modunun, daha ele gelen bir versiyonu şeklinde nitelendirebileceğimiz ve kendine özgü oyun mekanikleri içeren Extraction, Siege’e kıyasla daha hızlı bir oynanış sunan, başarılı oyuncuları ziyadesiyle ödüllendiren, özellikle tanıdıklarla oynandığında daha eğlenceli hâle gelen bir oyun.

Dört Şehir, On İki Harita

Oyunun karanlık konseptine hayat veren Chimera adlı parazit, çok uzun zamandır dünya dışında var olsa da parazitin dünyaya gelişi, 1908 yılında yaşanan Tunguska Olayı’na dayanıyor. Geçen onlarca yıl içinde görece zararsız bir mikrobik varlıktan çok daha ötesine dönüşen, ABD’nin; New York, San Francisco, Alaska ve Truth or Consequences kentlerinde palazlanarak hükümran hâle gelen parazit, evrimleşerek Archæans adlı varlıklara dönüşüyor. Bu varlıklardan bazıları, parazitin insanlara bulaşması ve insanların zombiye dönüşmesiyle meydana gelirken bazıları ise herhangi bir konakçıya ihtiyaç duymadan, kendiliğinden oluşan tehlikeli yaratıklar olarak karşımıza çıkıyor. Oyuncular için farklı seviyelerde düşmanları temsil eden Archæans, ilk seviyelerdeki Grunt, Breacher gibi üyeleriyle oyunda sizi çok zorlamasa da isimlerinden bile ne denli acımasız olduklarını belli eden Tormentor, Smasher, Apex gibi yaratıklar, yönettiğiniz operatörün canını yakabiliyor. Peki, dört kentteki on iki haritaya yayılan ve adlarıyla bile dehşete düşüren varlıklara karşı nasıl mücadele veriyoruz? Tabii ki birbirinden yetenekli 18 operatörden istediğimizi seçerek.

Rainbow Six’ten Tanıdığımız Operatörlerden Bazıları Extraction’da

Dilerseniz tek başınıza dilerseniz üç kişiye kadar arkadaşlarınızla birlikte oynayabileceğiniz Extraction’da, birbiriyle bağlantılı üç bölgeyi, dünya dışı varlıklardan temizlemeniz, bununla birlikte çeşitli numuneler toplayıp dijital veriler edinmeniz gerekiyor. Tüm bu süreçte ise her birinin kendine özgü hünerleri olan operatörler imdadınıza yetişiyor. Aralarında Alibi, Gridlock, Nomad gibi isimlerin yer aldığı operatörlerden kimisi, aynen Siege’de olduğu gibi duvarların arkasındaki sesleri takip edebilirken kimisiyse dijital hologramlar oluşturup düşmanları şaşırtabiliyor. Oyun kapsamında yeteneklerini yükseltebileceğiniz operatörler, 69 silah ve 25 araçla düşmanların üstesinden geliyor. Ancak silahların tamamını her operatörle kullanmanız ve oyunun en başından bu silahlara-araçlara ulaşmanız mümkün değil. Operatöre özel silahları seçmeniz ve tercih ettiğiniz operatörün seviyesini artırmanız gerekiyor.

Extraction, Ubisoft Anvil Oyun Motoruyla Hayat Buluyor

Ubisoft’un 2020’li yıllarda kullandığı Ubisoft Anvil oyun motoruyla geliştirilen Extraction, görsel manada Siege ile benzerlikler taşıyor. Bu sayede birkaç nesil önceki ekran kartlarını kullanıyor olsanız bile orta-üst grafik ayarlarında ve Full HD (1080p) çözünürlükte 60+ fps ile oyunu deneyimlemeniz olanaklı hâle geliyor. Tatmin edici grafikler sunan yapım, yine Siege’de görmeye alışık olduğumuz yıkılabilir mekân tasarımlarıyla zenginlik kazanıyor. İletişim hâlinde olduğunuz diğer operatörlerle anlaşıp bir duvarı yıkarak iri kıyım düşmanlarınızı alaşağı etmeniz ve bunun gibi senaryoları kurgulamanız, gidişata uygun taktikler oluşturmanız kolaylaşıyor.

Bölümlerdeki düşmanların ortaya çıkma alanları ve toplanacak unsurların yerleri, prosedürel olarak benzersiz kılınsa da mekânların, uzun soluklu oyun seanslarından sonra tekdüzeleşme potansiyeli bulunan Tom Clancy’s Rainbow Six Extraction, türe merak duyan herkesin deneyimlemesi gereken bir yapım.

Paylaş: