World of Warcraft: The War Within Hikayesi ve Detayları

Monster Notebook  27 Nisan 2024

Oyun

2004 yılında yayımlanmış olmasına rağmen 20 yıldır oldukça sadık bir oyuncu kitlesiyle yoluna devam eden World of Warcraft (WoW), yaşına başına bakmadan yepyeni içeriklerle yine yepyeni oyuncuları kendi dünyasına davet ediyor. Şu sıralar kısıtlı bir kullanıcı kitlesi tarafından tecrübe edilebilen “The War Within” genişlemesi, alfa öncesi sürümünde bulunuyor ancak buna karşın ilgili genişleme, heyecan verici yenilikleri beraberinde getiriyor. Dilerseniz gelin, bu yeni macerada sizleri nelerin beklediğine mercek tutalım.

World of Warcraft, The War Within Sayesinde Artık Bildiğiniz Gibi Değil

WoW’un yeni genişlemesi The War Within, Dragonflight genişlemesinin ardından oyunculara sunulan yeniliklerle dikkat çekiyor. Yeni genişlemede, Blizzard Entertainment’ın, World of Warcraft’ın alışılagelmiş oyun dinamiklerine yeni bir soluk getirme çabası göze çarpıyor. Ancak genişleme, oyuna tamamen yeni bir deneyim getirmekten ziyade, bilindik mekanikleri zenginleştiriyor. Şimdilik herkes tarafından tecrübe edilemeyen Isle of Dorn bölgesindeki hikâye, yaklaşık 90 dakikalık bir oyun süresi boyunca oldukça çizgisel ve hızlı ilerliyor. Oyuncular, cüce fraksiyonlarının peşinden giderek bir konsey kurma ve kötü böcek insanlarıyla mücadele etme görevlerini yerine getiriyorlar. Bu süreç, tipik World of Warcraft görevlerini içeriyor: Düşman öldür, müttefikleri kurtar, enkazları temizle ve patlayıcılar kullanarak yuvaları havaya uçur.

Isle of Dorn, oyuncuların bölgeyi yaya olarak keşfetmelerine pek de teşvik edilmediği, nispeten az heyecan verici bir alan olarak değerlendiriliyor. Bölge, yeşilimsi bir ada, dağlar, mağaralar, ormanlar ve cüce mimarisiyle karakterize ediliyor fakat en büyüleyici mekânlar, genişlemenin yer altı bölgesi Khaz Algar’da yer alıyor. Burası, büyük bir Titan sanayi kompleksi, eski bir Nerubian şehri ve devasa bir kristal güneşle aydınlatılan yer altı mağarası gibi dikkat çekici yerleri içeriyor. Zindan deneyimleri ise genişlemenin dikkat çekici yönlerinden biri oluyor. Rookery zindanı, diğer zindanlara göre daha sıradan bir deneyim sunsa da Cinderbrew Meadery zindanı; ateşli arılar, esprili goblinler ve dinamik karşılaşmalarıyla ön plana çıkıyor. Bahse konu zindan, oyunculara alkol dolu mekânlarda şişe fırlatma ve patlayıcı varilleri patlatma gibi eğlenceli aktiviteler de sunuyor.

The War Within, Dragonflight genişlemesinin getirdiği etkileyici başlangıcın hemen ardından, daha tanıdık bir World of Warcraft deneyimi yaşatıyor. Genişleme, mevcut oyun mekaniklerine derinlik katmayı ve oyunculara yeni keşif alanları sağlamayı hedeflese de genişlemenin potansiyelinin oyuncular tarafından tam anlamıyla değerlendirilmesi için daha fazla içeriğin keşfedilmesi gerekiyor ki Blizzard’a göre bunun için daha epey zaman gerekiyor.

The War Within ile Gelen Warbands, Oyun Dinamiklerini Değiştiriyor

İçerik bakımından oyuna pek çok yenilik kazandıracak The War Within, aynı zamanda “Warbands olarak isimlendirilen bir sistemi de beraberinde getiriyor. Warbands sistemi, bir oyuncunun Battle.net hesabındaki tüm karakterleri, eşyaları, koleksiyonları ve ilerlemeleri kapsayacak şekilde tasarlanıyor. Oyuncuların, farklı karakterler arasında geçiş yaparken verimliliklerini ve ilerlemelerini korumalarını amaçlayan Warbands, Blizzard’ın açıklamalarına göre bölgesel olarak sınırlı olup (Örneğin Amerika, Avrupa, Kore, Tayvan), bir bölgedeki tüm krallıklar, fraksiyonlar ve abonelikler arasında geçerlilik gösteriyor.

Warbands’le birlikte, uzun süredir hesap genelinde paylaşılan pek çok özellik (Evcil hayvanlar, binekler, transmog’lar, miras eşyaları vb.) daha da genişletilerek entegrasyon sağlanması hedefleniyor. Yeni itibar ve şöhret izleri, Warband genelinde geçerli oluyor ve yeni bir Warband bankası, karakterler arasında eşya paylaşımını kolaylaştırıyor. Bunun yanında karakterlerin donanım gereksinimlerinden bağımsız olarak herhangi bir karakterle çoğu eşya görünümünü toplama yeteneği de getiriliyor. Böylece, mesela bir büyücü karakter, normalde kumaş zırh giyebilirken plaka zırh görünümlerini de toplayabiliyor ve oyuncular bu sayede transmog koleksiyonlarını genişletebiliyorlar.

Blizzard’ın ilgili sayfasında tüm ayrıntılarıyla izah edilen Warbands sisteminin, temel hedefleri arasında; alternatif karakterlerle oynamayı daha keyifli hâle getirmek, karakterler arasında geçiş yaparken geride kalmamayı sağlamak, oyuncunun ekran gerisindeki başarılarını takdir etmek ve oyunun hangi yönlerinin, hesap genelinde geçerli olduğunu açıklığa kavuşturmak bulunuyor. Tabii tüm bu parametrelerin, genişlemenin tam sürümü çıktığında oyuncular tarafından nasıl karşılanacağı şu an için bilinmiyor.

Siz de Azeroth topraklarına The War Within genişlemesiyle yeniden dönmeye hazırlanıyorsanız, elinizin altında “canavar” gibi bir bilgisayar olması gerekir. Monster imzalı; Abra, Tulpar ve Semruk ailesindeki oyun bilgisayarları, hem WoW oynarken hem de diğer oyunlarla vakit geçirirken performans sınırlarına takılmadan, keyifli vakit geçirmenizi sağlar.

 

World of Warcraft: The War Within Hakkında Merak Edilenler

  1. World of Warcraft: The War Within genişlemesi ne zaman yayınlanacak?

    • The War Within genişlemesinin net bir yayın tarihi henüz açıklanmamıştır. Blizzard, genişlemenin alfa test aşamasında olduğunu belirtiyor ve tam sürüm için daha fazla zaman gerektiğini ifade ediyor.
  2. World of Warcraft: The War Within genişlemesi hangi yeni bölgeleri içeriyor?

    • Genişleme, özellikle Isle of Dorn bölgesini oyunculara sunuyor. Bu bölge, yeşilimsi adalar, dağlar, mağaralar ve zengin cüce mimarisi ile karakterize ediliyor.
  3. Warbands sistemi nedir ve nasıl çalışır?

    • Warbands sistemi, bir oyuncunun Battle.net hesabındaki tüm karakterleri, eşyaları, koleksiyonları ve ilerlemeleri kapsayan bir özelliktir. Bu sistem, farklı karakterler arasında geçiş yaparken süreklilik ve verimliliği artırmayı amaçlar.
  4. Yeni genişlemede karakterler arası geçişler nasıl olacak?

    • Warbands sistemi sayesinde, karakterler arası geçişler daha sorunsuz ve verimli hale gelecek. Oyuncular, farklı karakterler arasında geçiş yaparken ilerlemelerini ve koleksiyonlarını koruyabilecekler.
  5. Warbands sisteminin benzersiz özellikleri nelerdir?

    • Warbands, itibar izleri, genişletilmiş eşya paylaşımı ve transmog sistemini içerir. Ayrıca, bölgesel sınırlamalar olmaksızın hesap genelinde geçerli olacak şekilde tasarlanmıştır.
  6. World of Warcraft: The War Within ile gelen yeni düşman tipleri nelerdir?

    • Yeni düşman tipleri arasında kötü böcek insanlar ve çeşitli yer altı yaratıkları bulunuyor. Bu düşmanlar, Isle of Dorn’un farklı bölgelerinde oyunculara meydan okuyor.
  7. World of Warcraft: The War Within genişlemesiyle hangi yeni görevler ekleniyor?

    • Genişleme, düşman öldürme, müttefik kurtarma, enkaz temizleme ve patlayıcı kullanarak düşman yuvalarını havaya uçurma görevlerini içerir. Bu görevler, Isle of Dorn’da geçen bir dizi macerayı kapsar.
  8. World of Warcraft: The War Within’ın hikayesi ne üzerine kurulu?

    • Hikaye, Isle of Dorn’da geçiyor ve oyuncular, cüce fraksiyonlarının peşinden giderek bir konsey kurma ve böcek insanlarla savaşma görevlerini üstleniyorlar. Hikaye, bölgenin derinliklerindeki esrarı ve geçmişi keşfetmeye dayanıyor.
Paylaş: