Geçmişten Günümüze Counter-Strike Serisi

Monster Notebook  8 Ekim 2019

HaberlerOyun

Çok sevdiğiniz, arkadaşlarınızla oynadığınız bir oyun düşünün. Programcılık yeteneklerinizle bu oyun için mod hazırlamaya başladığınızı ve modu yayınlayarak ufak çaplı bir kitle oluşturduğunuzu da… Sonrasında ise oyunun asıl sahibinin gelip sizin çalışmalarınızı beğendiğini, hem hazırladığınız moda destek olmak istediğini hem de sizi şirkette işe almak istediğini hayâl edin. Harikulâde değil mi? Bugün milyonlarca oyuncunun karşısında saatlerini feda ettiği Counter-Strike’ın doğuş hikâyesinin özeti bu şekilde. Minh Le ve Jess Cliffe adlı oyuncu ve programcıların Half-Life oyunu üzerine hazırladıkları mod, ilk yıllarındayken yapımcı firma Valve’ın dikkatini çekti ve 2000 yılından itibaren oyuncularla buluştu. Tabii, zaman içerisinde Half-Life’ın kendisi gibi Counter-Strike da değişti ve gelişti. Gelin, Counter-Strike’ın yıllar içerisindeki değişimi nasılmış, birlikte bakalım.

Counter-Strike (2000)

Anti-Teröristler ve Teröristler olmak üzere iki takım hâlinde oynanan yapım, rekabetçi çoklu oyuncu modlarıyla olduğu gibi senaryo modlarıyla da öne çıkıyordu. 3 ilâ 5 rehinenin teröristlerin elinden kurtarılmaya çalışılmasını konu alan “Hostage Rescue”, patlatılmak üzere yerleştirilen C4’lerin etkisiz hâle getirilmesi odaklı “Bomb Defusal” ve diğerlerine kıyasla pek de büyük popülariteye kavuşamayan suikast görevi “Assassination” ilk Counter-Strike’ta oyunculara sunuluyordu. Dust2 ve Assault gibi efsanevi haritaların yer aldığı oyun, 25 harita içeriyordu. 25 silah ve aralarında fener, radyo gibi araçların da bulunduğu 12 ekipman da CS’nin envanter listesinde sıralanıyordu.

Counter-Strike: Condition Zero (2004)

Önceki yapımdan farklı olarak tek oyunculu görevlerin de yer aldığı ve Half-Life Goldsrc oyun motoruyla hazırlanan yapımda, yapay zekâsı fena olmayan botlar bulunabiliyordu. Condition Zero, çıkışının ardından çok yüksek puanlar alamasa da içerdiği yenilikler sayesinde CS kitlesinin genişlemesine katkıda bulunmuştu.

Counter-Strike: Source (2004)

Valve ve Turtle Rock Studios tarafından hazırlanan oyun, Half-Life 2’nin oyun motoru olan Source ile geliştirildiği için Source takısıyla oyunculara sunuluyordu. Her karşılaşmada karşı takımı yenmek üzerine kurulu çekirdek oyun sistemini herhangi bir şekilde değiştirmeyen, oyun modlarıyla da büyük yenilikler getirmeyen ancak hem grafik hem de fizik etkileşimi noktasında belirgin farklar ortaya koyan oyun, sis bombası ve flashbang kullanıldığında, DirectX 9’un da katkısıyla ilgi çekici ve karşı taraf için tat kaçırıcı anlar yaşanmasını sağlıyordu. Yapım, harita güncellemelerini 2006 yılına kadar alarak güncelliğini korumaya çalıştı.

Counter-Strike: Global Offensive (2012)

Gerçekten çok ama çok uzun bir zaman sonra oyuncularla buluşan Counter-Strike: Global Offensive, Valve ve Hidden Path Entertainment ikilisinin güç birliğiyle geliştirildi. PC’nin yanı sıra PlayStation 3 ve Xbox 360 platformlarında da yayınlanan yapım, 19’u oyuna özel 34 silahla geliyordu. Geleneksel CS görevleri ve oyun modlarının haricinde; War Games, Missions, Death Match ve Battle Royale akımının da etkisiyle Danger Zone gibi oyun modlarına kavuşan CS:GO, bugün hâlâ en çok oynanan çok oyunculu yapımlar arasında bulunuyor.

FPS sorunları ile uğraşmadan gerçek bir Counter-Strike deneyimi yaşamak için Monster Notebook Oyun Bilgisayarı modellerini inceleyebilirsiniz.

Paylaş: