Oyun Dünyasının En İlham Verici 7 Sanatçısı ve Tasarımcısı

Kimileri hâlâ “çocuk işi” olarak görseler de video oyunları, geniş kitlelerce bir sanat dalı ve yeni nesil anlatı türü olarak benimseniyor. Oyunların sanatsal yönleri ve senaryoları, bizleri etkilese de işin mutfağında bulunanlardan bazılarının dâhi seviyesinde insanlar olduğunu unutmamak gerekiyor. Zira “normal” zihinlerden, milyonları peşinden sürükleyen ürünlerin çıkması pek mümkün olmuyor. Dilerseniz gelin, oyun dünyasının en ilham verici 7 sanatçısı ve tasarımcısına bakalım. Listemize fazladan 7 değil 70 tasarımcı daha ekleyebiliriz ancak bu listedeki isimlerin, oyun sektöründe devrimsel işlere imza attıklarını belirtmek isteriz.
Shigeru Miyamoto
Oyun dünyasını kurtaran isim olarak da bilinen Shigeru Miyamoto; Donkey Kong, Mario ve The Legend of Zelda serilerini yarattı. Her bir oyununda unutulmaz karakterlere yer veren, özellikle Zelda serisinde derin hikâyeleri, yenilikçi oyun mekanikleriyle harmanlayan Miyamoto, bugün dilimizden düşürmediğimiz açık dünya oyun formunu da 1986 çıkışlı The Legend of Zelda ile hayatımıza getirdi. Kısa süre önce sinemada izlediğimiz The Super Mario Bros. Movie’nin yapımcılığını da üstlenen Miyamoto’nun genel yapımcısı olduğu The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom’ın, bu yılki The Game Awards’da ödüle boğulacağını düşünüyoruz.
Hideo Kojima
Bir oyun düşünün… Siz henüz oyundayken oyun içindeki bir karakter aracılığıyla sizinle iletişim kuruyor ve kendisinden önce hangi oyunları, ne kadar süreyle oynadığınızı söylüyor, kontrol cihazını titretip dilediği gibi hareket ettiriyor, hareketlerinizi tahmin edip kendisini, kontrolcüyü farklı bir porta takmadığınız takdirde asla yenememenizi sağlıyor. Oyun dünyasında dördüncü duvarı yıkan yapımlara hayat veren bir başka Japon oyun sanatçısı ve tasarımcısı Hideo Kojima, Metal Gear Solid serisiyle, bizlere benzersiz maceralar yaşattı. Oyunlarının bazılarınca eleştirilen uzun cut-scene’leri yer alsa da bu, onun, iflah olmaz bir sinema tutkunu ve yönetmenlik konusunda başarılı olduğunun ispatından başka bir şey değil. Kojima, harika bir hikâye anlatıcısıdır ve şimdilik onu geçebilen bir başka isim olmamıştır. Kendisi hakkında daha önce hazırladığımız yazıyı buradan okuyabilirsiniz.
Sid Meier
John Carmack
Matematik ile aranız nasıl? Peki, trigonometriyle? John Carmack’in arası, bu ikisiyle ve daha fazlasıyla hayli iyi. Oyun dünyasında 3B devrimini yapan Wolfenstein 3D oyununu tasarlarken duvarlar ve tavan arasında boşluk kaldığını görüp ileri trigonometri bilgileriyle bu boşlukları kusursuz şekilde kapatan, dönemin işlemcilerinin oyun verilerini kolay hesaplaması için trigonometri fonksiyonları hazırlayan, Quake 3 Arena oyunundaki aydınlatma ve yansıma hesaplamaları için çok derin bir matematik konusu olan hızlı ters karekök üzerine algoritmalar ve özel kodlar yazan John Carmack için oyun dünyasının dâhi çocuğu dersek, pek de hata etmiş olmayız. Moda tabirle “underrated” bir kişilik olan John Carmack’in çok sevdiği Ferrari arabasını, Quake 2 turnuvasında kendisini yenen bir oyuncuya hediye etmesi ise oyun tutkunlarının unutmadığı olaylardan biridir.
Tim Schafer
Hidetaka Miyazaki
Houser Kardeşler
Siz de oyun dünyasının bu önemli isimlerinin zihinlerinden çıkan başarılı yapımları, en iyi görsellerle, takılma veya yavaşlamayla karşılaşmadan deneyimlemeyi hedefliyorsanız, Monster Notebook tarafından üretilen; Abra, Tulpar ve Semruk oyun bilgisayarı modellerinden dilediğinizi satın alabilirsiniz.