Strateji Dünyasında Kartlar Yeniden Dağıtılıyor: Company of Heroes 3

Monster Notebook  18 Nisan 2022

Oyun

2000’lerin başlarından itibaren sayısı giderek azalan gerçek zamanlı strateji türü oyunların yıkılmaz kalelerinden biri hâline gelen Company of Heroes, serinin üçüncü oyunuyla strateji tutkunlarını İkinci Dünya Savaşı’nın İtalya ve Kuzey Afrika cephelerine davet ediyor. Kısa süre önce yayımlanan Age of Empires IV’te de imzası bulunan ve serinin başından itibaren geliştirici koltuğunda oturan Relic Entertainment’ın hazırladığı Company of Heroes 3, oyunculardan alınan geri bildirimlerle şekilleniyor. İkinci oyunun zırhlıları merkeze alan savaşlarından ziyade ilk oyunun hızlı piyade çatışmalarına geri dönüşü işaret eden yapım, 2021’in ortalarında yayımlanan alfa öncesi sürümünde de bunu ne denli başarabildiğini ortaya koymuştu. Şimdi dilerseniz gelin, Company of Heroes 3’ün önceki oyunlardan neleri miras aldığına ve ne gibi yenilikler içerdiğine birlikte bakalım.

Dokuz Yıllık Aranın Ardından ABD ve İngiliz İttifakıyla Savaşın Kalbine

Son yayımlanan ana oyununun üzerinden geçen dokuz senenin ardından strateji meraklılarıyla buluşacak olan Company of Heroes 3, ikinci oyunun devamı olarak kabul ediliyor. Relic’in hummalı çalışmalarla güçlendirdiği temel oyun dinamikleri ve yeni oyunla birlikte tanışacağımız oyun mekanikleri, yapımın daha bir heyecanla beklenmesinde etkili. ABD ve İngiliz birliklerini yönetebileceğimiz oyun; yalnızca ABD, yalnızca İngiliz veya her iki birliği bir arada kullanabileceğimiz kombine birlik savaş planlarını seçebilmemizi sağlıyor. ABD tarafı, hücum odaklı piyade kullanımına izin verirken İngiliz tarafı ise zırhlı birlikleri Company of Heroes merkeze alıp savunma temelli bir oyun deneyimlememizi sağlıyor. Kombine planda ise dengeli bir askerî birlik oluşturup şehirdeki partizanlarla iş birliği yapılabiliyor.

Geleneksel strateji oyunlarında başvurulan, köylü veya işçiler aracılığıyla yakın-orta mesafedeki kaynakların toplanıp güç elde edilmesi sistemini elinin tersiyle iten serinin önceki oyunlarında olduğu gibi Company of Heroes 3’te de ele geçirilen bölgeler aracılığıyla kaynaklara ulaşılabiliyor. Bu yolla alınan hastane gibi yerler ise birliğimizdeki askerlerin sağlıklarının iyileştirilmesinde değerlendiriliyor. Temel oyun mekanikleri arasında yer alan, çevresel unsurlardan faydalanarak siper almak ve saklanmak, bölgeleri daha etkili savunmak adına savaş alanındaki binalara garnizonlar kurmak, düşmanları pusuya düşürmek için TrueSight özelliğini kullanmak, eski oyunlardan miras alınan ama iyileştirilen özelliklerden bazıları. Tabii yeni oyun motorunun fizik tarafındaki maharetlerini sergileyen yıkılabilir çevre unsurlarını da unutmamak lazım. Ağır zırhlı araçlarla bina ve küçük yapılar yerle bir edilebiliyor, güçlü top atışlarıyla binalar tamamen veya kısmen yıkılabiliyor. Bu tanıdık özellikler, serinin takipçilerinin yüzünü güldürebilir ama yapımdaki yenilikler, oyuncuları daha çok memnun edecektir.

Company of Heroes 3, Büyük Strateji Oyunlarından İlham Alıyor

Company of Heroes 3, her ne kadar gerçek zamanlı bir strateji oyunu olsa da yapıma eklenen bazı yenilikler, oyunun yer yer sıra tabanlı stratejiye kaymasını mümkün kılıyor. Total War serisi gibi “Büyük Strateji” türü yapımları takip edenlerin anımsayacakları, geniş haritalar üzerinden sıra sıra alan ele geçirme ve düşman birlikleri alt etme sistemi, bu oyunda da kendine yer buluyor.

Arazi koşullarının eskisinden daha önemli hâle getirildiği Company of Heroes 3’te yükseklikler, karşılaşmalardaki kazananın kim olduğunu artık belirleyebiliyor. Silahların isabetlilik oranı başta olmak üzere birçok yönden avantajlı durumdaki yüksek alanlara konuşlu birlikler, düşman birliğin siper bonuslarını etkisiz kılıp oyuncuya savaş bonusu kazandırabiliyor.

Türe yabancı oyuncuların hayli beğenecekleri bir başka yenilikse şüphesiz Taktiksel Duraklatma. Gerek tek kişilik çarpışma modunda gerekse senaryo görevlerinde kullanılabilen bu özellik sayesinde savaş o an durdurulup kontrol altındaki birliklere kapsamlı ve zincirleme saldırı-savunma emirleri verilebiliyor. Bilhassa savaşın kaotik düzeylere ulaştığı anlarda derin bir soluk alıp daha kontrollü şekilde ilerlemek isteyen oyuncular bu özellikten yararlanabilir.

Bu yeniliklerin yanında;

Binaların düşman askerlerinden arındırılması ve kuşatma odaklı İhlal,

Hizmet ve keşif birliklerinin orduya daha fazla katkıda bulunmasını sağlayan Keşif,

Sadece zırhlı araçların yönetimi değil konumlandırılmasının da stratejik önem kazanmasına katkıda bulunan Yan Zırh,

Yeni oyun motoru Essence Engine 5,0 ile gelerek gerek görsel şölen yaşatan gerekse oynanışa doğrudan etki eden Yıkım 2,0 sistemi, Company of Heroes 3’ün yeniliklerinden bazılarını oluşturuyor.

Bu yılın sonlarında yalnızca PC platformunda yayımlanacak olan oyun, alfa öncesi sürümün de başarısı dikkate alınırsa bu yıla damgasını vuracağa benziyor. Taktik temelli gerçek zamanlı stratejiyi, sinematik aksiyonla aynı potada eriterek sunacak Company of Heroes 3’ü nefesimizi tuttuk, bekliyoruz!

Paylaş: