Street Fighter 6 Büyük Yeniliklerle Geliyor!

Monster Notebook  1 Temmuz 2022

Oyun

1990’lardaki arcade (Atari) salonlarından bu yana hayatımızda yer alan Street Fighter, serinin altıncı ana oyunuyla bir kez daha bilgisayar ve konsollarımıza konuk olmaya hazırlanıyor. Dördüncü oyunla tam manasıyla üç boyutlu dünyaya adım atan, beşinci oyunuyla takipçilerini biraz kızdıran serinin yeni oyunu, teknik açıdan güncellemeler, farklı karakterler ve yepyeni oyun modlarını beraberinde getiriyor. Geliştirici ve yayıncı Capcom, şimdilik pek fazla bilgiyi açık etmemiş olsa da oyunun erken dönemine ait oynanış videoları ve duyuru videolarından hareketle belli başlı bazı bilgilere sahibiz.

Üç Boyutlu Bir Dünyada Shoryuken Yaparak Ortalığı Dağıtmak Mümkün!

İlk defa bu yılın şubat ayında Capcom tarafından kısa tanıtım videosunun yayımlanmasıyla haberdar olduğumuz Street Fighter 6 ile ilgili daha detaylı verilere, Sony’nin haziran ayında gerçekleştirdiği State of Play etkinliği sayesinde erişebildik.

Capcom’un yine arcade salonlarının vazgeçilmezi Final Fight ve Captain Commando gibi oyunlarına ev sahipliği yapan Metro City’de geçecek olan Street Fighter 6, serinin alışageldiğimiz oyunlarından büyük farklılıklar içeriyor. Grafik açısından Street Fighter V ile benzerlikler sergilese de oynanış yönündeki değişiklikler gerçekten cezbedici. Yeni oyunda öne çıkan üç farklı mod var. Bunlardan biri Fighting Ground. Seçtiğimiz karakteri yöneterek rakibimizle karşılıklı dövüştüğümüz modu temsil eden Fighting Ground’u klasik dövüş modu olarak tanımlayabiliriz. Bu noktada antrenman yapabileceğimiz eğitim modları ve daha fazlasının olacağını da Capcom belirtiyor. Öne çıkan bir diğer mod ise World Tour. Tamamen üç boyutlu olarak modellenmiş Metro City’de, yarattığımız karakteri kullanarak şehrin dört bir yanında dolaşabilmemize, seçtiğimiz rakiplerle kapışabilmemize ve çeşitli maceralar yaşayabilmemize izin veren World Tour, duyuru videosunun en dikkat çekici anlarını oluşturuyordu. Duyuru videosunda anlık olarak gösterilen ama detayları paylaşılmayan Battle Hub moduysa çevrim içi oynanış dinamikleri üzerine kuruluyor. Modun ne gibi olanaklar sağladığını Capcom ileride açıklayacak.

Here Comes A New Challenger!

Yazının başında belirttiğimiz gibi Street Fighter V, oyuncular için biraz kızdırmıştı zira Capcom maalesef oyun dinamiklerini, oyun içi satın alımlar üzerine inşa etmişti. Bunu yaparken de Street Fighter serisinin ana dövüşçülerini bile para ile satmıştı. Hatta şu an bile oyunun “düz” sürümünü edinirseniz, bilgisayara ve yerel/çevrim içi rakibinize karşı önemli karakterleri seçemiyorsunuz ve oyun tarafından satın almaya yönlendiriliyorsunuz. Capcom’un bu yaklaşımı, Street Fighter 6’da da sürdürüp sürdürmeyeceğini bilmiyoruz ancak bildiğimiz bir şey var; o da yeni oyunla birlikte yeni karakterlerin de gelecek olduğu. Duyuru videosunda kendilerini görme şerefine nail olduğumuz dövüşçülerden biri, Jackie Chan’in “Drunken Master” filmiyle tüm dünyanın öğrendiği sarhoş dövüşü tekniğini kullanan Jamie. Street Fighter V’in son indirilebilir içeriği ile oyuna dâhil edilen Luke ile dövüşürken görüyoruz Jamie’yi. Bir diğer yeni dövüşçü ise Kimberly ve kendisi hakkında şu an net bir bilgi bulunmuyor.

Karakterlerin karşılıklı dövüş sahnelerini içeren uzun oynanış videolarında, önceki oyunlardaki Super ve Ultra kombo barlarının olmadığı, bunun yerine, can barının altındaki drive gauge ve ekranın alt kısmına yerleştirilen üç aşamalı bir kombo barı yer aldığı görülüyor. Drive gauge mekanizması, rakibin hamlelerini savuşturmak ve ona farklı şekillerde hasar vermek için kullanılıyor. Bu barın, önemli hamleler için mutlaka tam dolulukta olması gerekiyor. Hem rakibe saldırıldığında hem de kendi kendine dolan drive gauge, darbe alındığında ise hemen azalıyor. Özellikle çevrim içi karşılaşmalarda drive gauge mekanizmasının, oynanışı baştan aşağı değiştireceği kesin.

Görsel ve İşitsel Yeniliklere Hazır Olun!

Capcom RE Engine kullanarak geliştirdiği Street Fighter 6, daha önce de belirttiğimiz gibi grafik açısından önceki yapıma kıyasla büyük yenilikler bulundurmuyor. Fakat oyunun görsel stil tarafında ve işitsel cephesinde Batılı oyunculara hitap etme kaygısı olduğu açık. Bunun en önemli göstergesi, dövüşçülerin özel hareketlerini gerçekleştirirken ortalığın rengârenk olması ve grafiti yazı stilinin sıklıkla kullanılması. İşitsel tarafta ise duyuru videosunda da boy gösteren rap şarkıları, oyunun genel “yenilikçi” karakterini yansıtır nitelikte. Street Fighter V’te, gerek klasik oyun modları gerekse müziklerle tamamen özüne dönen serinin Street Fighter 6’da bu denli yeniliklere kucak açması serinin eski takipçilerini üzebilir.

Kendisine çıkış penceresi olarak 2023’ü belirleyen Street Fighter 6’nın özellikle World Tour adlı moduyla neler getireceğini ve nasıl bir oynanış sunacağını merakla bekliyoruz. Umarız, 2023’e birkaç ay kalmışken oyun için bir erteleme olmaz ve çıkış penceresi gelir gelmez yeni dövüş maceralarına atılabiliriz. Geçmişten günümüze Street Fighter serisine göz atmak için tıklayın: https://blog.monsternotebook.com.tr/gecmisten-gunumuze-street-fighter-serisi/ 

Paylaş: