Geçmişten Günümüze Mortal Kombat Serisi
Atari salonlarında tanınan ve dövüş oyunu alanında bir ekol kabul edilen Mortal Kombat; kendine özgü evreni, karakterleri ve dövüş mekanikleriyle olduğu kadar kanlı ve vahşi yönüyle de birtakım çevrelerin tepkisini toplayan bir oyun serisi. Kimi oyunlarıyla takipçilerini hayal kırıklığına uğratsa da çizgisini genel itibarıyla bozmayan Mortal Kombat serisinin, orijinal zaman çizelgesi ve modern zaman çizelgesi kapsamında nereden nereye geldiğine gelin, birlikte göz atalım. Spoiler olmaması için serinin konusuna girmeyeceğiz, yazıyı rahatlıkla okuyabilirsiniz.
1992 – Mortal Kombat
Çıktığı dönemin oyunları için çok büyük bir yenilik olan motion capture tekniğiyle hazırlanmıştı. O dönemdeki rakibi Street Fighter’dan sayısız farkı bulunan yapımda rakibinizi dövebiliyor, dövmekle kalmıyor “Finish Him/Her” hamlesi ile kafasını bile koparabiliyordunuz.
1993 – Mortal Kombat II
İçerdiği kan ve vahşet unsurlarıyla dünya çapında kıyametler koparan ilk Mortal Kombat’taki vahşet unsurları yeterli gelmemiş gibi ikinci oyuna eklenen karakterlerle bunun dozu daha da yükseltildi. İlk oyundan tanıdık Johnny Cage ve Liu Kang gibi güven veren “insan” karakterlerin yanı sıra artık Baraka gibi ucube tipler de yönetilebiliyordu.
1995 – Mortal Kombat 3
1994 yılında Street Fighter’a ek olarak King of Fighters ve Tekken gibi dişli rakipler gelse de Mortal Kombat’ı yolundan çevirebilecek, onu “diğerleri”ne benzetecek bir güç yoktu. Yapım ekibi yine en iyi bildiği işe soyundu ve yeniledikleri dövüş mekaniklerini en uç vahşetle bir araya getirdi. Oyun, koşma fonksiyonuyla daha da hızlanmış, zincirleme kombolarla rakibe daha fazla hasar verebilmek mümkün kılınmıştı. Birçok oyuncuya göre klasik Mortal Kombat serisinin en iyisi, MK3 idi.
1997 – Mortal Kombat 4
Değişen oyun dünyasına ayak uydurmak Mortal Kombat serisi için biraz sancılı oldu. Mortal Kombat 4 de serinin 3D dünyasına adım atan ilk oyunuydu. Atari salonlarındaki makinelerde de oynanabilen yapımda, Finish Him/Her sonrası rakibinin bacağını koparıp o bacakla rakibini döven Quan Chi gibi ruh hastası karakterler ilk kez ortaya çıktı. Ayrıca çevredeki eşyaları alıp rakibe fırlatma gibi yenilikler de oyunla birlikte geldi.
2002 – Mortal Kombat: Deadly Alliance
Daha rafine 3D grafikler, daha tok bir oynanış ve daha kanlı bir Mortal Kombat’ı kim istemezdi ki? Geliştirici koltuğuna geçen yapım ekibi de Deadly Alliance oyununu bu doğrultuda hazırladı. Oyun hem ev hem de el konsollarında büyük ilgi gördü.
2004 – Mortal Kombat: Deception
Yenilenen Fatality’ler, özel Konquest modu, masa ve bulmaca oyunlarını beraberinde getiren Deception, interaktif çevre unsurlarıyla çok keyifli bir oynanış vadediyordu. Görsel açıdan da ileriye giden yapımda birebir dövüş sekansları, o zamana kadarki en iyi MK mekaniklerini barındırıyordu.
2006 – Mortal Kombat: Armageddon
Oyuncuların zihninde, dakikalar süren harikulade giriş sinematiğiyle yer eden Armageddon, 60 oynanabilir karakteri, dövüşçü oluşturma bölümü, Fatality hazırlama ekranı, yepyeni Konquest moduyla beğeni toplamıştı. Ayrıca Mortal Kombat karakterleriyle ölümcül karting yarışları yapabileceğiniz, geliştiricilerin bile unutmak istediklerinden emin olduğumuz Motor Kombat diye de bir bölüm vardı.
2008 – Mortal Kombat vs. DC Universe
Marvel Super Heroes vs. Street Fighter gibi oyunlardan ilham alan yapım ekibi, senaryosu, çizgi roman yazarları Jimmy Palmiotti ve Justin Gray tarafından hazırlanan yeni oyunla seriye nefes aldırmak istedi. Ancak oyun PG-13 olduğu için geleneksel MK vahşeti oyuna eklenemedi, bu nedenle de yapım, beklenen etkiyi yaratmadı.
2011 – Mortal Kombat
Serinin hikâye kısmının giderek içinden çıkılmaz bir hâl aldığını anlayan yapımcılar, çıkardıkları orijinal seri, güncelleme paketleri ve spin-off oyunlardan sonra ana konuya dönmek istediler ve senaryonun derli toplu olarak yeniden anlatıldığı Mortal Kombat çıktı. Unreal motoruyla hazırlanan yapım, hayli iyi puanlar aldı ve serinin uzun zamandan sonra PC’ye uğrayan ilk oyunu oldu.
2015 – Mortal Kombat X
Mortal Kombat serisinin 10. dövüş oyunu olan yapım, gerek hikâye anlatımı gerekse yerel ve online dövüş olanaklarıyla oyunculardan tam not aldı. DLC ile eklenen Alien, Predator, Leatherface ve Jason Voorhees gibi karakterler, yapıma zenginlik kattı. 2011 çıkışlı oyunla birlikte Krypt, artık daha geniş ve daha tehlikeli hâle geldi.
2019 – Mortal Kombat 11
Kollector ve Cetrion gibi yeni karakterlerin yanı sıra Baraka ve Noob Saibot gibi tanıdık yüzlerin de boy gösterdiği dövüş serisinin 11. ama MK serisinin 22. oyunu olan yapım, önceki oyunun tarzını aynen korudu. Daha gelişmiş grafikler ve daha vahşi sahnelerle donatılan oyun, hem basından hem de oyunculardan övgü aldı.