Oyun

Geçmişten Günümüze Gran Turismo Serisi

Oyun konsollarına mesafeli olan PC oyuncularının her zaman aklının bir köşesinde kalan Gran Turismo serisi, arcade türü yarış oyunları arasından sıyrılıp simülasyon türü yarış oyunlarının belki de en iyi ilk temsilcisi oldu. 1997 yılında başlayan seri, bir çok ilke imza attı. Satış rakamlarının genellikle yüksek seyretmesi nedeniyle pek çok ara oyun da Gran Turismo çatısı altında yer aldı, ama GT serisini GT serisi yapan, daima ana oyunlardı. Geliştirici ekibin lideri, hem bir oyun tasarımcısı hem de profesyonel bir yarış pilotuydu. Zaten GT serisini bu denli başarılı kılan da gerçek anlamda profesyonellerin elinden çıkmasıydı.

Gran Turismo (1997)

İlk nesil oyun konsolları için hazırlanan Gran Turismo, alışagelen yarış oyunları gibi değildi. Simülasyon modu seçildiğinde oyundaki araçların ne denli gerçekçi bir sürüş deneyimi sunduğu anlaşılabiliyor, en hafif manevraların bile karşılığı, ekranda görülebiliyordu. Zamanına göre hayli iyi olan grafikler ise oyuncuların ekrana kilitlenmelerini sağlıyordu. Yapımda 140 araç ve 11 pist vardı. Oyun yaklaşık 11 milyon adet satılarak oldukça yüksek satış sayısına ulaşmıştı.

Gran Turismo 2 (1999)

İlk oyunun beklenmeyen yüksek satış sayısından sonra kolları sıvayan Kazunori Yamauchi, kendi deyimiyle “daha iyi bir yapım” üretmek üzere işe koyuldu. Gran Turismo’nun eksikliklerini bir bir tespit eden ve oyunculardan gelen geri bildirimlerle projelerine yön veren oyun geliştirici ekibi, ikinci oyuna 650 araç ve 27 yarış pisti ekledi. 90’ın üzerinde puanlar alan ikinci yapım, satış açısından ilk oyunu yakalayamasa da 10 milyon barajına epeyce yaklaştı ki bu sayı, 1999 yılı için bile çok ama çok iyiydi.

Gran Turismo 3: A-Spec (2001)

Simülasyon türü yarış oyunundan başka bir şey üretmeyen oyun geliştirici ekibi, oyun konsolu için görselliği ve fizik etkileşimi daha iyi bir GT oyunu yapmaya başladı. Hem tek oyuncu hem de çok oyuncu modlarıyla yarış tutkunlarının beğenisine sunulan GT 3’te 181 araç ve 34 yarış pisti bulunuyordu. Azalan araç sayısına karşın oyuncular, yapımı kucakladılar ve GT 3, 14 milyon 890 bin adet satarak serinin en çok edinilen oyunu oldu.

Gran Turismo 4 (2004)

Geliştirici ekibin oyun konsollarının donanımsal sınırlarını iyiden iyiye keşfetmeleriyle birlikte yeni oyunun sunacağı yenilikler ortaya çıktı. GT tarihinde o zamana kadarki en çok araç, GT 4’e eklendi. Toplam 722 yarış aracı, oyuncuların emrine amadeydi. Yarış pisti sayısında da önemli bir artış vardı, 51 yarış pisti, oyuncuların iştahını kabartıyordu. Bunun üstüne; oyun geliştirici ekibi, 1080i çözünürlük, ağ üzerinden çok oyuncu modu ve harici direksiyon desteği oyunu iyiden iyiye kusursuz hâle getiriyordu. 11 milyon 760 bin satışla GT serisi için bir rekor kırılamasa da geliştirici ve yayıncı tarafında beklentiler karşılandı.

Gran Turismo 5 (2010)

Oyun konsollarının gelişim göstermesi ile birlikte Gran Turismo serisi için de yeni bir dönem başlamış oldu. Daha iyi grafikler, daha esnek çok oyuncu modu ve donanım sınırlamalarına takılmayan bir yapım, oyuncuları memnun etti. Lüks ve markalı araçların seride ilk kez boy gösterdiği, gelişmiş hasar modellemelerinin ağızları açık bıraktığı yapım, indirilebilir içerikleriyle de unutulmaz oldu. 1089 adet araç ve 72 pistle GT serisinin en zengin ilk yapımı olan GT 5, 11 milyon 950 bin adet satış sayısına ulaştı.

Gran Turismo 6 (2013)

Bir önceki oyunun üç sene sonrasında, serinin en zengin içerikli oyununu, yarış severlerle buluştu. 1247 araç ve 100 pistle birlikte; çoklu ekran desteği, sayısız araç kişiselleştirilebilirliği, online hızlı yarış modu gibi pek çok yenilik, yapımla birlikte geldi.

Gran Turismo Sport (2017)

 

Yeni nesil oyun konsolları için şimdilik ilk ve tek GT oyunu olan Gran Turismo Sport, uzun yıllardır GT serisini takip edip keyifle oynayanları ikiye böldü. Yapımın oynanışında genel olarak bir farklılık yoktu ancak araç ve pist sayısının yetersizliği, üst düzey araçların DLC olarak satılması, tam bir oyun deneyimi elde edilebilmesi için Deluxe sürümün gerekmesi gibi durumlar, serinin son oyunun satışlarını da olumsuz etkiledi. GT tarihinde ilk defa bir oyun 3,5 milyon barajında takılı kaldı.

No votes yet.
Please wait...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir